Natamning efter kejsersnit - gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. februar 2020

LouiseJS

Hej alle. 

Jeg søger gode råd til at komme godt igennem natamningerne efter kejsersnit. Baby sover i bedside, men lige nu (1uge efter fødsel) føles det fuldstændig umuligt at flytte mig rundt i sengen, tage baby op til amning fra liggende, lægge baby ned i bedside efter amning er mega besværligt.

Vil det bedste være at rejse mig op, tage baby op af bedside, sidde i stol og amme og så lægge ham fra mig efterfølgende?
Søger jeres råd og erfaringer  Helt ærligt så kunne jeg virkelig godt tænke mig at undgå at skulle “stå op” når jeg ammer men hvis det er det bedste så blir det løsningen. 
Hvor længe var det besværligt for jer at bevæge jer rundt efter kejsersnit?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2020

AnoMor

LouiseJS skriver:

Hej alle. 

Jeg søger gode råd til at komme godt igennem natamningerne efter kejsersnit. Baby sover i bedside, men lige nu (1uge efter fødsel) føles det fuldstændig umuligt at flytte mig rundt i sengen, tage baby op til amning fra liggende, lægge baby ned i bedside efter amning er mega besværligt.

Vil det bedste være at rejse mig op, tage baby op af bedside, sidde i stol og amme og så lægge ham fra mig efterfølgende?
Søger jeres råd og erfaringer  Helt ærligt så kunne jeg virkelig godt tænke mig at undgå at skulle “stå op” når jeg ammer men hvis det er det bedste så blir det løsningen. 
Hvor længe var det besværligt for jer at bevæge jer rundt efter kejsersnit?

Kan din mand ikk stå op og lægge baby til dig om natten så du ikke skal rejse dig og bevæge dig rundt?

Anmeld Citér

14. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg fik ks, var thea indlagt på neo i 3 uger, mens jeg var på barselsgangen. Jeg var nød til at stå op og gå over på en helt anden stue, først hver 2 time 24 timer i døgnet og efter 1 uge hver 3 time. 

Da vi endelige kom hjem, stod jeg op når hun kaldte hver 3 time, og listede ind i stuen og sad. Da hun blev lidt større, ku jeg nøjes med at sidde i sengen. 

Jeg syntes klart det var nemmest og vigtigst for mig at sidde op og amme, i forhold til aret. 

Måske en løsning for dig, ku være at ha liften fra barnevognen stående oppe i sengen, så du ik ska bukke dig ned og løfte baby op? På den måde ska du ik bøje dig ned og rette dig op!

Og husk nu at ta dine smerte stille de piller, så du ik går og har så ondt!

Og self tillykke med den lille ny! Vh Stine 

Anmeld Citér

14. februar 2020

Babilooo

Jeg stod op eller fik hjælp af min mand til st lægge til. Du skal nok komme til at natamme let.. men der går måske liiige lidt mere end 5 dage. Jeg havde ikke problemer på 5 dagen - men det er jo forskelligt hvor mange smerter man har. Husk pillerne

Anmeld Citér

14. februar 2020

FraMalling

Hvis det var mig, ville jeg blive fortrolig med sideliggende amning, som efter min mening er intet mindre end genialt om natten!

Anmeld Citér

14. februar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Liggende amning var en sand redning! Jo mindre påstyr og aktivitet man overhovedet kan slippe afsted med, jo bedre. Så kunne jeg bare trække baby over direkte fra hendes soveplads til min - og skubbe hende retur efter endt måltid  Efter nogle uger vågnede jeg knapt nok og det tror jeg heller ikke at hun gjorde. Lige efter kejsersnittet, da amning stadig var helt ny og jeg nu og da gerne ville sidde op (eller amme ved det andet bryst end det som “pegede mod” baby), så måtte manden op og hjælpe med at lægge til. Men det var nu kun nødvendigt ganske kortvarigt.

Anmeld Citér

14. februar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg ammede min første liggende - måske hjalp min mand lidt i starten men jeg kom mig hurtig og kunne derefter selv . Med nr to var mit bækken helt forfærdeligt flere år efter fødslen så kunne på ingen måde ligge ned og amme då ham tog jeg med ind i sofaen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.