Min læge vil have mig sygemeldt grundet overbelastning - hun siger at jeg risikere at komme rigtig langt ud hvis jeg ikke kommer på toppen igen nu. Hun vil foreløbig sygemelde mig 14 dage og så vil hun se mig igen og tage stilling til hvorvidt hun mener jeg er klar igen. Jeg har bedt om mere tid til at overveje det. Hun forslog det samme for små tre uger siden. Jeg håbede at alle de blodprøver jeg fik taget i den forbindelse kunne fortælle at der var noget fysisk galt der kunne klares med vitamintilskud eller ligende. Jeg mangler d-vitamin men det gør de fleste på denne tid af året, men hun mener at jeg er på kanten af en alvorlig depration grudet længervarende søvnmangel og det pres jeg er under jobmæssigt.
Situation er bare, at jeg stadig, grundet to barsler, er forholdsvis ny på jobmarked. Jeg er i et vikariat der udløber til august og jeg skal derfor finde et nyt job. Jeg er bange for hvad det vil gøre ved mine jobchancer hvis jeg får en sygemelding på cv'et. Jeg vil naturligvis ikke selv skrive det på, men hvad nu hvis min chef fortæller om det til en eventuel ny arbejdsgiver?
Lægen fortæller at jeg ikke er forpligtiget til at oplyse hvorfor jeg er sygemeldt til min chef, men hvordan kan jeg undgå det? Jeg kan jo ikke bare sige at jeg er sygemeldt... Mine nærmeste kollegaer ved jeg stortset har permanent hovedpine, kvalme, bliver svimmel og har svært ved at fokusere, så de vil sukkeret gætte på stress...
Jeg søger gode råd fra andre der har været i en lignende situation. Ville I følge lægens råd og blive sygemeldt? Og i så fald hvad ville I sige til jeres chef/kollegaer?
Har I oplevet at en sygmelding tideligt i jeres karriere gjorde det svært/umuligt at finde nyt job?
Anmeld
Citér