Første lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har næsten lige testet positiv og er i uge 6. Har fået min første tid ved lægen og de ville først se mig i uge 10. Da jeg var nødt til at ringe på vej på arbejde, glemte jeg at spørge hvad der egentlig skal ske til konsultationen. Ved kun at jeg både skal ind til sygeplejerske og læge.

Hvad sker der til første konsultation og skal jeg have manden med? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er ikke nødvendigt at have manden med. 
Det havde jeg hverken med den første eller her anden gang. 

Der bliver oprettet vandrejournal med info vedr dig og din mand. Jeres baggrund
Primært handler det om din krop, vægt, blodtryk.

Derudover bliver man tilbudt scanninger. Dertil skal man have taget blodprøve hvis man ønsker at få lavet en risikoberegning osv.

Egentligt er det ikke så vildt, men det starter ligesom det hele i gang

kan anbefale Sundhedsstyrelsens app Gravid samt Baby. De koster godt nok lidt. Men der står seriøst næsten alt vedrørende de to emner. Blandt andet hvad der sker til de forskellige undersøgelser. Ellers kan det snildt Googles.

Anmeld Citér

10. februar 2020

Soonmom

Som overstående.

Eneste ting ved ikke at have manden med er at du skal kunne hans CPR nummer samt vide om der er sukkersyge mm i hans familie (og din egen)

Anmeld Citér

11. februar 2020

FraMalling

Soonmom skriver:

Som overstående.

Eneste ting ved ikke at have manden med er at du skal kunne hans CPR nummer samt vide om der er sukkersyge mm i hans familie (og din egen)

Sukkersyge i hans familie er ikke relevant

Anmeld Citér

11. februar 2020

Soonmom

FraMalling skriver:

Sukkersyge i hans familie er ikke relevant

Det har de alle gange(3 - 2 forskellige lægehuse) spurgt om hos mig 

Anmeld Citér

11. februar 2020

FraMalling

Soonmom skriver:

Det har de alle gange(3 - 2 forskellige lægehuse) spurgt om hos mig 

Det er lidt sjovt  Din mans genetik har jo absolut intet at gøre med din risiko for at udvikle gestationel diabetes (som er det, de interesserer sig for)

Anmeld Citér

11. februar 2020

Soonmom

FraMalling skriver:

Det er lidt sjovt  Din mans genetik har jo absolut intet at gøre med din risiko for at udvikle gestationel diabetes (som er det, de interesserer sig for)

Så vidt jeg ved har det også noget med barnets størrelse at gøre og der er hans genetik jo ret relevant 

- ved heller ikke om barnets genetik (og derved fars arv) knap gøre at man får graviditets sukkersyge - far har jo fx meget at sige mht svangerskabsforgiftning

Anmeld Citér

11. februar 2020

FraMalling

Soonmom skriver:

Så vidt jeg ved har det også noget med barnets størrelse at gøre og der er hans genetik jo ret relevant 

- ved heller ikke om barnets genetik (og derved fars arv) knap gøre at man får graviditets sukkersyge - far har jo fx meget at sige mht svangerskabsforgiftning

nej, det har faktisk intet med sagen at gøre  jeg er jeg er selv jdm, så ved lidt om det.. 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Soonmom

FraMalling skriver:

nej, det har faktisk intet med sagen at gøre  jeg er jeg er selv jdm, så ved lidt om det.. 

Jeg skriver bare hvad jeg har fået at vide af læge og jordmoder, så det er jo så hvad man stoler på 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Miti's mama

FraMalling skriver:

Jeg er også altid blevet spurgt om fars familie og deres sygdomshistorie. Hjerteproblemer, psykiske diagnoser, sukkersyge mv. Tror ikke det er for graviditetssukkersyge, men så de ved om de skal være opmærksomme på noget ift barnet på længere sigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.