Enæggede tvillinger føde selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej. 
Ved i om man må føde enæggede tvillinger selv? Synes altid jeg har hørt at tvillinger bliver taget ved kejsersnit. Er det bare det sikreste eller? Kan i evt. fortælle lidt om en fødsel af tvillinger?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hej. 
Ved i om man må føde enæggede tvillinger selv? Synes altid jeg har hørt at tvillinger bliver taget ved kejsersnit. Er det bare det sikreste eller? Kan i evt. fortælle lidt om en fødsel af tvillinger?  

Hvorfor skulle man ikke må føde dem selv?  

jeg kender nogle stykker med enæggede tvillinger. De har alle født selv 

Anmeld Citér

9. februar 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvorfor skulle man ikke må føde dem selv?  

jeg kender nogle stykker med enæggede tvillinger. De har alle født selv 

Jeg har bare oftest hørt om at folk der får tvillinger får taget dem ved kejsersnit. Og så googlede jeg lidt og kunne læse mig frem til at desto mere tvillingerne deler (moderkage, indre og ydre hinde) desto mere risikofyldt er fødsel (og graviditet). Og ved enæggede tvillinger, deler babyerne oftest en større del. Og derfor tænkte jeg det måske var dem der oftest blev taget ved kejsersnit. Så ville bare gerne høre andres erfaringer. 

Anmeld Citér

9. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har bare oftest hørt om at folk der får tvillinger får taget dem ved kejsersnit. Og så googlede jeg lidt og kunne læse mig frem til at desto mere tvillingerne deler (moderkage, indre og ydre hinde) desto mere risikofyldt er fødsel (og graviditet). Og ved enæggede tvillinger, deler babyerne oftest en større del. Og derfor tænkte jeg det måske var dem der oftest blev taget ved kejsersnit. Så ville bare gerne høre andres erfaringer. 

Nåh. Ja det giver jo meget god mening 

men som sagt, dem jeg kender med enæggede tvillinger har født selv ihverfald 

Anmeld Citér

9. februar 2020

FraMalling

Hvis de både er monochoriske og monoamniotiske er det for risikabelt til at være anbefalelsesværdigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.