Godtroede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2020

Anonym trådstarter

Ja det er nok det jeg har værre lidt for mange her jeg er normal mange forsikke med at låne mine venner penge da jeg mener penge i mellem venner er en dårlig ting og hurtig kan skab et dårlig stemme  ( jeg ved ikke om i kan sætte jer ind i det)

Når man sagen er så at jeg har en rigtig god ven som for nogle måneder siden for mig overtalt til at låne ham penge til en ny telefon   jeg tage penge fra min opsparning som da jeg ikke lige havde noget jeg mangler han lover at jeg får dem igen vi aftale over 10 måneder jeg modtage ofte sms’er med orden jeg har ikke glemt dig du skal nok får denne penge man jeg har ikke set 1 kr endnu og de gang jeg har spøgt ind til mine penge har svar værre det sammen du er ikke glemt du skal nok få dine penge det er jo ikke fordi jeg står og lige mangler pengene man synes det kunne værre ret af få dem igen.

Jeg har på den ene siden opgive at få mine penge igen man på den andre siden er der stadivæk et lille håb måske jeg bare er naiv

Nogle der har nogle gode råd???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er nok det jeg har værre lidt for mange her jeg er normal mange forsikke med at låne mine venner penge da jeg mener penge i mellem venner er en dårlig ting og hurtig kan skab et dårlig stemme  ( jeg ved ikke om i kan sætte jer ind i det)

Når man sagen er så at jeg har en rigtig god ven som for nogle måneder siden for mig overtalt til at låne ham penge til en ny telefon   jeg tage penge fra min opsparning som da jeg ikke lige havde noget jeg mangler han lover at jeg får dem igen vi aftale over 10 måneder jeg modtage ofte sms’er med orden jeg har ikke glemt dig du skal nok får denne penge man jeg har ikke set 1 kr endnu og de gang jeg har spøgt ind til mine penge har svar værre det sammen du er ikke glemt du skal nok få dine penge det er jo ikke fordi jeg står og lige mangler pengene man synes det kunne værre ret af få dem igen.

Jeg har på den ene siden opgive at få mine penge igen man på den andre siden er der stadivæk et lille håb måske jeg bare er naiv

Nogle der har nogle gode råd???

Jeg er ikke helt med på, om han skulle betale dem tilbage efter 10 måneder? Eller om beløbet skulle deles op, så han skulle betale dem over 10 måneder? Og hvor længe er det siden nu?

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ikke helt med på, om han skulle betale dem tilbage efter 10 måneder? Eller om beløbet skulle deles op, så han skulle betale dem over 10 måneder? Og hvor længe er det siden nu?

Han skulle betale dem tilbage over 10 måneder og det er 5 måneder siden  nu jeg lånet ham pengene 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Soonmom

Men hvorfor overhovedet låne penge til noget så unødvendigt som en telefon? - så synes jeg da ikke du lyder forsigtig med at låne penge til folk ? - og det at man tigger penge fra sine venner til en telefon siger da det hele.

Tror ikke du skal regne med at se de penge igen

Anmeld Citér

8. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ja jeg har samme spørgsmål som ovenstående.. For det kunne godt lyde som om, at din ven i hvert fald har forstået jeres aftale sådan, at han har 10 måneder til at skrabe pengene sammen til at betale dig tilbage

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Han skulle betale dem tilbage over 10 måneder og det er 5 måneder siden  nu jeg lånet ham pengene 

Okay, jeg tænker, at du kan prøve at spørge ham ad, om han er helt med på, at han allerede skulle have betalt halvdelen tilbage? Du kan sige, at du havde regnet med at få dem tilbage som aftalt, så du kan få det ud af verdenen. Nu ved jeg ikke, om han er sådan en, der kan blive sur over at blive rykket for det. Eller er det ham selv, uden du fortæller ham det, der skriver til dig, at han ikke har glemt dig? Uanset hvad, så kan du godt tillade dig at fortælle ham det stille og roligt.

Du kan også vælge at give ham f.eks. en måned mere og så tage fat i ham der. 

Ellers kan du vælge at håbe på, at du får pengene igen, og hvis du gør, så er det jo bare dejligt. Og hvis du ikke gør, så har du lært lektien ikke at låne penge ud sådan en anden 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men hvorfor overhovedet låne penge til noget så unødvendigt som en telefon? - så synes jeg da ikke du lyder forsigtig med at låne penge til folk ? - og det at man tigger penge fra sine venner til en telefon siger da det hele.

Tror ikke du skal regne med at se de penge igen

Jeg låner normal ikke penge ud man ja her har jeg værre  naiv aftale var over ti  måneder med start fra den 1 i den kommede måned   Man ja må nok kigge lang efter de penge 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Sprit25

1. Har I skrevet det ned? 

2. Hvis ja gå til en advokat. Det venskab er tabt alligevel såh du kan ligeså godt få dine penge igen 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym

Sprit25 skriver:

1. Har I skrevet det ned? 

2. Hvis ja gå til en advokat. Det venskab er tabt alligevel såh du kan ligeså godt få dine penge igen 

Hun får da ikke sine penge tilbage ved at kontakte en advokat? Ved du overhovedet, hvordan systemet virker? 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Babilooo

Jeg ville sige noget indretningen af “ måske hsr jeg misforstået det... men jeg troede vores aftale var....” Hvis du ikke har forstået Det på denne måde - hvad kan vi så aftale ifht at jeg får første afdrag..?

du ser aldrig pengene hvis du sviner ham til.. og det kan være han har misforstået jeres aftale. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.