Besøg fra Kina

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2020

Anonym

Medmindre at de er fra wuhan ville jeg ikke aflyse. 

Men. Jeg har altså læst flere artikler osv nu, hvor at bl.a. læger og andet sundhedspersonale er smittet og disse har haft brug for ilt behandling og hostet virkelig meget, generelt været svækket af virussen. 

Så jeg ville personligt ikke bare tænke at jeg er sund og rask og dermed urørlig for alvorlige og evt fatale komplikationer af virussen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2020

kamikaze

Check de officielle råd. Hvis det er meningen at de skal være isoleret, så aflys. Netop pga dødeligheden -- som jeg ikke tror vi rigtig kender endnu -- skal vi gøre hvad vi kan for at undgå at det spræder sig.

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

Ja, men så skal man jo holde sine børn hjemme fra børnehave i 14 dage hvis man skal besøge oldemor. For i børnehaven er der lige nu masser af børn der kan smitte med influenza, diarré osv. sygdomme som kan slå oldemor ihjel. folk kan finde på at sende deres børn af sted med begyndende symptomer på det ene og andet. 

Ja, det har du helt ret i. Præcis derfor er det vigtigt, at forældre (og institutionerne) overholder sundhedsstyrelsens retningslinjer for smitsomme sygdomme hos børn og unge. Jeg tænker egentlig, at du understøtter min kommentar med, at det er komplekst, men det gør alt andet lige ikke mit udsagn mindre sandt 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det har du helt ret i. Præcis derfor er det vigtigt, at forældre (og institutionerne) overholder sundhedsstyrelsens retningslinjer for smitsomme sygdomme hos børn og unge. Jeg tænker egentlig, at du understøtter min kommentar med, at det er komplekst, men det gør alt andet lige ikke mit udsagn mindre sandt 

Og den med at besøge oldemor var ikke rettet mod dig  Det var bare for at komme med et eksempel og sætte det i perspektiv

Anmeld Citér

5. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville ikke aflyse et besøg fra nogle fra Kina medmindre de kom fra Wuhan provinsen. Der er omkring 1 milliard kinesere og så vidt jeg er orienteret under 20.000 registrede smittede (og så selvfølgelig et vist antal uregistrerede), så vi snakker promiller, der er ramt af coronavirus. Risikoen for at møde en smittet kineser, eller en der har været i Kina er utrolig lille. 

På trods af dette skal vi dog selvfølgelig stadig tage Coronavirus alvorligt og minimere spredningen mest muligt af hensyn til dem med svækket imunforsvar, og jeg planlægger da heller ikke et besøg i Kina lige nu. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
kamikaze skriver:

Check de officielle råd. Hvis det er meningen at de skal være isoleret, så aflys. Netop pga dødeligheden -- som jeg ikke tror vi rigtig kender endnu -- skal vi gøre hvad vi kan for at undgå at det spræder sig.

Danmark har valgt at personer fra Kina ikke skal isoleres. Heller ikke de danske statsborgere, der lige er hentet hjem fra Wuhan er sat i karantæne.

Anmeld Citér

5. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Soonmom skriver:

Altså de skal vel stadig isoleres i 14 dage?

Som skrevet ovenover, så kan de jo sagtens være raske smittebærer, de må da ikke gå rundt og besøge folk, så ja jeg ville klart aflyse

Der er ingen regler i Danmark om, at personer fra Kina skal isoleres i 14 dage. Nogle lande har sat personer, der har opholdt sig i Wuhan, isolation, men der er ingen regler her i Danmark og de fleste andre lande for personer, der har opholdt sig i andre dele af Kina, så kommer de f.eks. fra Shanghai kan de gøre som de vil.

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg ville ikke aflyse et besøg fra nogle fra Kina medmindre de kom fra Wuhan provinsen. Der er omkring 1 milliard kinesere og så vidt jeg er orienteret under 20.000 registrede smittede (og så selvfølgelig et vist antal uregistrerede), så vi snakker promiller, der er ramt af coronavirus. Risikoen for at møde en smittet kineser, eller en der har været i Kina er utrolig lille. 

På trods af dette skal vi dog selvfølgelig stadig tage Coronavirus alvorligt og minimere spredningen mest muligt af hensyn til dem med svækket imunforsvar, og jeg planlægger da heller ikke et besøg i Kina lige nu. 

Det er jo lige det. De kommer ikke fra Wuhan. Har lige snakket med dem og de har ikke været i kontakt med andre mennesker de sidste 14 dage. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

kamikaze

Janey skriver:

Danmark har valgt at personer fra Kina ikke skal isoleres. Heller ikke de danske statsborgere, der lige er hentet hjem fra Wuhan er sat i karantæne.

Er dem fra Wuhan ikke sat i hjemme-isolation?

Jeg har ikke fulgt med. Men jeg tænker bare man skal følge hvad end retningslinjer der er, med mindre man har nedsat immunforsvar.

Anmeld Citér

5. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Er dem fra Wuhan ikke sat i hjemme-isolation?

Jeg har ikke fulgt med. Men jeg tænker bare man skal følge hvad end retningslinjer der er, med mindre man har nedsat immunforsvar.

De er ikke sat i isolation, men har aftalt med myndighederne, at de holder sig hjemme i noget tid, men det er ikke tvunget, så de kan gå som de vil.

Jeg har forsøgt at følge lidt med, da jeg skal til Asien til sommer og min arbejdsplads har en del personer, der deltager i store internationale messer. Jeg skal også selv deltage i nogle internationale events med folk fra hele Verden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.