Kyssesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
7 svar
4 synes godt om
5. februar 2020

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hej herinde...

Jeg vil høre om der er nogen herinde, som har haft selv eller har haft børn med kyssesyge... hvordan har forløbet været..? 
Jeg har en på snart 15, som fik kyssesyge lige efter sommerferien og han har snart mere fravær fra skolen end han har været i skole... 

jeg er snart desparat... hvad døjer man med? Han ligger konstant Med ondt i maven og hovedpine.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2020

AnoMor

MVM skriver:

Hej herinde...

Jeg vil høre om der er nogen herinde, som har haft selv eller har haft børn med kyssesyge... hvordan har forløbet været..? 
Jeg har en på snart 15, som fik kyssesyge lige efter sommerferien og han har snart mere fravær fra skolen end han har været i skole... 

jeg er snart desparat... hvad døjer man med? Han ligger konstant Med ondt i maven og hovedpine.. 

Taget fra netdokter 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. februar 2020

AnoMor

MVM skriver:

Hej herinde...

Han burde ikke have det mere hvis det er fra sommerferien. Kyssesyge varer i 3-4 uger. Så ville nok tage ham et smut til lægen igen 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
MVM skriver:

Hej herinde...

Jeg kender ikke selv forløbet, men en kollega datter havde det for et par år tilbage. Jeg mener at hele forløbet tog ca. 9 måneder, og det var som jeg husker det, også noget med at hun var mere hjemme end i skole i den periode pga udmattelse. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

MVM

Profilbillede for MVM
AnoMor skriver:

Han burde ikke have det mere hvis det er fra sommerferien. Kyssesyge varer i 3-4 uger. Så ville nok tage ham et smut til lægen igen 

Han har det som sådan ikke mere, men har eftervirkningerne... Vi har lige inde over... vi har lige fået skannet maven og den viste ikke noget... og hans blodprøver er egentlig okay, men forhøjet levertal... Det var mere til dem, som måske havde haft det og som havde døjet med det i næsten et år..- hører flere har haft eftervirkninger i op til et år efter... så det var mere hvad de døjet med...

Anmeld Citér

5. februar 2020

MVM

Profilbillede for MVM
AnoMor skriver:

Taget fra netdokter 

Der er vist en del på listen, som han døjer med...

Anmeld Citér

5. februar 2020

AnoMor

MVM skriver:

Han har det som sådan ikke mere, men har eftervirkningerne... Vi har lige inde over... vi har lige fået skannet maven og den viste ikke noget... og hans blodprøver er egentlig okay, men forhøjet levertal... Det var mere til dem, som måske havde haft det og som havde døjet med det i næsten et år..- hører flere har haft eftervirkninger i op til et år efter... så det var mere hvad de døjet med...

Jeg har selv haft det men var rask igen efter en lille måned og havde kun symptomer en uges tid i form af influenza lignende udslag. Men var meget træt i en måneds tid efter “influenzaen” var væk 

Anmeld Citér

5. februar 2020

tossen93

Jeg har selv haft det. Det er et helvede! Jeg var så træt. Jeg kunne slet ikke overskue at lave noget efter skole. Og jeg var udmattet hele tiden. Jeg kunne ikke drikke det mindste alkohol uden jeg fik ondt i maven(leveren) i flere dage efter.(det skete stadig 1,5 år efter) Nogen gange behøvede jeg ikke ar drikke for at det slog ud. Hovedpinen kunne jeg holde nede ved at drikke en masse vand (meget mere end normalt). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.