Bryst forandring og ømhed - ikke ammende/gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har de sidste 3-4 dage været ret øm på siden af mit ene bryst, i brystvævet føles det som om men bliver alligevel i tvivl om det er en muskel.

Jeg kan ikke mærke nogen knuder men bad her til aften alligevel min mand om at mærke på mine bryster og høre om han kunne føle noget. Han siger at mit ene bryst føles anderledes, måske mere spændt i siden end normalt. 

Det er over 1 år siden jeg stoppede med at amme, jeg er ikke gravid. 

Hvis det var dig, ville du se det an og tænke det højest sandsynligt er muskel ømhed eller ville du ringe til lægen imorgen? 

Jeg hælder selv mest til det første 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2020

xStinepigen

Ville tage et smut til lægen med det. Ville hellere være sikker på det ikke var noget der havde ligger og ulmet i et stykke tid, og først viste akutte symptomer. 

Anmeld Citér

2. februar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har de sidste 3-4 dage været ret øm på siden af mit ene bryst, i brystvævet føles det som om men bliver alligevel i tvivl om det er en muskel.

Jeg kan ikke mærke nogen knuder men bad her til aften alligevel min mand om at mærke på mine bryster og høre om han kunne føle noget. Han siger at mit ene bryst føles anderledes, måske mere spændt i siden end normalt. 

Det er over 1 år siden jeg stoppede med at amme, jeg er ikke gravid. 

Hvis det var dig, ville du se det an og tænke det højest sandsynligt er muskel ømhed eller ville du ringe til lægen imorgen? 

Jeg hælder selv mest til det første 

Jeg har selv prøvet at have ømhed. Uden for cyklus/graviditet og amning. 
fik undersøgt hos lægen og blev videresendt til mammografiscreening. Der var heldigvis ikke noget. Men det er vigtigt at tage det alvorligt. Også rart at vide at der intet var. I stedet for at gå og bekymre sig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.