"Hvis du sku gøre noget for dig selv - hvad så?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2020

serinasmor

For mig: 

Alt fra gå en tur

læse en god bog

spise chokolademousse

købe en taske jeg har ønsket mig

starte til kor igen

lave yoga

rejse til en større by i en uge

tjekke ind på et hotel i et par dage og arbejde på min drøm

spise god frokost 

lave en ekstra lækker kop kaffe

tage et stykke god chokolade

Det kunne også være mange andre ting - for jeg har øvet mig i at gøre gode ting for mig selv og ikke kun for andre  

Men husk - det er ikke en konkurrence.

Jeg er helt sikker på at psykologen spurgte dig for at få dit svar og ikke vores.

Og hvis du ikke ved det, så ville jeg begynde at mærke efter - hvad har DU lyst til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2020

Anonym

Så skulle jeg forkæles med en god omgang massage, nyde et dejligt varmt spa bad, smide en maske i fjæset og drikke vin ad libitum.. læse en god bog, få en god ansigtsbehandling.. 

Anmeld Citér

3. februar 2020

Bentemor

Jeg går til dans. Linedance, så er ikke noget hvor jeg er afhængig af, en partner fx ikke kommer. Vi får brændt krudt af, får grinet og småsludret og det er et rigtig dejligt sjovt hold at gå på. Er personlig ikke god til fx alm. fitness center træning, så er en fed måde at få rørt sin krop og grinemuskler på, sammen med andre.

Derudover prioterer jeg "mig tid" ved at dyrke meditation/ro eller tidspunkter hvor jeg fordyber mig i et projekt på den ene eller anden måde..

Anmeld Citér

3. februar 2020

Anonym

Da jeg gik til psykolog og psykiater pga. angst og depressions diagnoser fik via dem “skubbet” til at komme igang med et forløb af masser af sport og wellness. 

Efterhånden er jeg ikke helt så god til at prioritere det dagligt, men det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv, var og er, at afsætte en masse tid til “mig selv” hver dag. Få løbet, svømmet, trænet og gå i sauna

Anmeld Citér

1. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er i intensiv terapi, og fik sidst stillet dette spørgsmål af psyk:

"Hvis du skulle gøre noget for dig selv, hvad skulle det så være?"

JEG ER TOTAL BLANK

Så nu spør' jeg jer, i håb om det kan sætte min ødelagte hjerne igang 

*Du kan svare ano 

Glemme alt. Starte forfra. Tilbage til en tid hvor jeg var glad.. Hvis jeg nogensinde har været det i bund og grund. Fødes påny måske, med andre forældre. Pt lever jeg fra halsen og op. Min mave, mine følelser har jeg lært at lukke ned for for mange år siden. Ville ønske det var anderledes 

Anmeld Citér

2. april 2020

Loa

Anonym skriver:

Glemme alt. Starte forfra. Tilbage til en tid hvor jeg var glad.. Hvis jeg nogensinde har været det i bund og grund. Fødes påny måske, med andre forældre. Pt lever jeg fra halsen og op. Min mave, mine følelser har jeg lært at lukke ned for for mange år siden. Ville ønske det var anderledes 

Øv det lyder godt nok skrækkeligt. Får du hjælp til alt det der?

Anmeld Citér

2. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er i intensiv terapi, og fik sidst stillet dette spørgsmål af psyk:

"Hvis du skulle gøre noget for dig selv, hvad skulle det så være?"

JEG ER TOTAL BLANK

Så nu spør' jeg jer, i håb om det kan sætte min ødelagte hjerne igang 

*Du kan svare ano 

Lækker kaffe, strikketøjet, en podcast eller lydbog.

Elsker også at gå en lang tur 10 km med lydbog

shoppe til boligindretning 

Male en væg i huset mens familien er ude og Mads og monopolet kører på podcast.

Bland selv slik

købe blomster friske eller til udplantning i krukker udenfor.

Anmeld Citér

14. april 2020

MamaRainbow

Loa skriver:

Øv det lyder godt nok skrækkeligt. Får du hjælp til alt det der?

Hver måned har jeg en aftale med min psykolog. Så ja, omsider. Er kun lige startet op lige før covid-19 trådte i kraft. 4 gange betalt af arbejdsgiver derefter betaler jeg selv. 

Anmeld Citér

14. april 2020

1518

Sende kæreste, børn og kat ud af huset en hel weekend og bruge tiden på lige netop det, jeg gerne vil. Få indhentet noget søvn, gå en lang tur, spise aftensmad i sofaen og hygge med en god film, slik og cola om aftenen, uden der er nogen, der skriger i babyalarmen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.