Barn 1,8 år mellemøresbetændelse råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2020

Anonym trådstarter

Min datter har haft mellemøresbetændelse to gange før. 
og jeg tror hun har fået det igen. 
hun har sovet dårligt i to dage. Vågner hele natten og græder, falder i søvn, vågner og græder osv osv hele natten. 
hun er meget varm om natten. Hendes appetit er ikke så god i øjeblikket.

tror det er mellemøresbetændelse igen.

hvad gør jeg i forhold til lægen først har åben på mandag?

skal jeg give hende Panodil om aftenen inden hun sover? Skal jeg ringe til vagtlægen og høre ad? 
råd søges.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2020

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville tage til vagtlægen så jeg kunne få pinselin og så ville jeg give hende smertestillende da det gør vanvittigt ondt at have mellemørebetændelse. 

Jeg har osse haft 2 ørebørn. 

Og så ville jeg finde en god ørelæge og finde ud om om hun evt skulle have lagt dræn. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Jeg ville tage til vagtlægen så jeg kunne få pinselin og så ville jeg give hende smertestillende da det gør vanvittigt ondt at have mellemørebetændelse. 

Jeg har osse haft 2 ørebørn. 

Og så ville jeg finde en god ørelæge og finde ud om om hun evt skulle have lagt dræn. 

Okay jeg får ringet til vagtlægen tak for besked

Anmeld Citér

1. februar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville smertedække hende, også om dagen hvis hun er påvirket af det. 

Jeg ville tage til ørelægen- sådan så ørelægen kan vurdere om dræn er nødvendigt hvis hun har mellemørsbetændelse gentagne gange. 

Mener ikke man giver pencilin til mellemørsbetændelse længere, da man har fundet ud af, at det kun forkorter sygdomsperioden med en dag. Så vagtlægen vil ikke kunne gøre noget alligevel. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Anonym

mor:) skriver:

Jeg ville smertedække hende, også om dagen hvis hun er påvirket af det. 

Jeg ville tage til ørelægen- sådan så ørelægen kan vurdere om dræn er nødvendigt hvis hun har mellemørsbetændelse gentagne gange. 

Mener ikke man giver pencilin til mellemørsbetændelse længere, da man har fundet ud af, at det kun forkorter sygdomsperioden med en dag. Så vagtlægen vil ikke kunne gøre noget alligevel. 

Jo man giver penicillin imod Møb og det hjælper hurtigt ift. Den smerte barnet udsættes for uden og en risikabel sprængning af trommehinden kan undgås... 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Jo man giver penicillin imod Møb og det hjælper hurtigt ift. Den smerte barnet udsættes for uden og en risikabel sprængning af trommehinden kan undgås... 

Man er nu blevet MEGET mere tilbageholdende med penicillin... det har jo desværre vist sig, at penicillin ikke blot slår de trælse bakterier ihjel, men også de gode (som skal holde os raske på længere sigt). Og halvdelen af mellemørebetændelser er jo i øvrigt virale...

Anmeld Citér

1. februar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

det er hvad min læge sagde. Jeg har to ørebørn så ved godt det gøre ondt og derfor skal der smertedækkes med Panodil. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Min datter faldt i søvn for ca. en time siden. Og jeg tænker, at hvis/når hun vågner første gang, så får hun Panodil. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg ville også give Panodil.

Også ville jeg hæve hovedenden på sengen, så trykket i ørene aftager lidt.

Anmeld Citér

1. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min datter har haft mellemøresbetændelse to gange før. 
og jeg tror hun har fået det igen. 
hun har sovet dårligt i to dage. Vågner hele natten og græder, falder i søvn, vågner og græder osv osv hele natten. 
hun er meget varm om natten. Hendes appetit er ikke så god i øjeblikket.

tror det er mellemøresbetændelse igen.

hvad gør jeg i forhold til lægen først har åben på mandag?

skal jeg give hende Panodil om aftenen inden hun sover? Skal jeg ringe til vagtlægen og høre ad? 
råd søges.

Kære TS,

vi er netop hjemvendt fra lægevagten med vores datter, hun har MØB hvor det flyder fra øret med væske og så fik hun også konstateret halsbetændelse med streptokokker. Vi har fået udleveret penicillinen, men lægevagten sagde at der var pga. halsbetændelsen med streptokokker og at øret flød, ellers skulle hun blot smertedækkes, da som nogle af de andre i tråden nævner, at der er evidens for at det ikke har større effekt i det langeløb. Rigtig god bedring med Jeres datter. 

KH

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.