Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Jeg har prøvet mange gange med madplaner og faste handledage osv osv..
det holder max 3 uger og så opstår der et eller andet og så mister jeg overblikket og så opgiver jeg det igen..
lige nu er vores rytme at manden afleverer den store i skole, handler i Rema udfra indkøbsseddel jeg har skrevet og kommer hjem med det der kan være i hans taske..
det fungerer..
vi bruger ca. 40-150 kr pr dag alt efter om der er bleer med til den mindste eller om der f.eks. var et ekstra godt tilbud på datovarer som så kommer med hjem.
bleer koster 49 kr pr. pakke og der er 30 stk i.
vi handler erstatning i Føtex til 89.95 kr ca. 1 gang om måneden.
vi havde sat 1.000 kr af til det hele pr. uge men oplevede at det svingede mellem at vi brugte 600 kr til 1200 kr alt efter hvor meget kød vi handlede og erstatning osv...
det at handle lidt hver dag har faktisk skabt et større overblik for mig over hvad jeg har og hvor meget jeg faktisk har i gemmerne i skabet som jeg havde glemt alt om da vi handlede en gang om ugen...
hver dag bliver der kigger i skabet, fryser og køleskab samt skuffe med ting til husholdning og så bliver sedlen lavet udfra princippet:
1 åben af hver ting og en helt ny af hver i tilfælde af at man løber tør samtidig med at butikken ikke har flere på lager..
jeg har lige fået ryddet op i fryseren for alt det frosne kød jeg havde liggende, selvom det er en lille fryser under køleskabet så endte vi med at spise af det 1.5 uge..
nu er planen at fryseren er forbeholdt grøntsager, brød eller andet færdigtkøbt mad der også er på frys i butikken og så køber vi frisk kød eller fisk de dage vi spiser det.. Hvis der er datovarer i kød så bliver det tilberedt til 2 dage og sat i køleskabet..
vi er 2 voksne, en på 8 og en på 1.5 (som spiser næsten det samme som ham på 8)
Anmeld
Citér