madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2020

serinasmor

Mom skriver:

2 voksne, 3 store børn og 1 hund

Vi bruger omtrent 12.000 pr mdr til al husholdning, inkl gaver, tøj ect ( dog ikke benzin og lommepenge).

Det er lidt at sammenligne pærer med bananer, er det ikke ? 

Jeg mener TS spørger til madbudget og du giver et højt beløb inkl gaver og tøj ... gaver og tøj er lidt en helt anden kasse - fordi nogle slet ikke køber tøj på et helt år og andre shopper amok i mærker. Nogle har mange de giver gaver til og andre har 2 de giver en gaver til.

Hvad ville du skyde på at I bruger på mad (og måske husholdning)? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2020

Anonym trådstarter

Dejligt med så mange svar, tusind tak for det!   Det er overraskende lavere end jeg troede. Jeg tror, jeg/vi er en skovl til at få handlet ordenligt. Der bliver handlet stort set hver dag, og der kommer "selvfølgelig" spontane og unødvendige ting i kurven! 

Hvor handler I henne, og er det ofte et ugentligt indkøb? 

Anmeld Citér

29. januar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
serinasmor skriver:

Det er lidt at sammenligne pærer med bananer, er det ikke ? 

Jeg mener TS spørger til madbudget og du giver et højt beløb inkl gaver og tøj ... gaver og tøj er lidt en helt anden kasse - fordi nogle slet ikke køber tøj på et helt år og andre shopper amok i mærker. Nogle har mange de giver gaver til og andre har 2 de giver en gaver til.

Hvad ville du skyde på at I bruger på mad (og måske husholdning)? 

Jeg så at der var flere der i min optik heller ikke var så præcise, så jeg tænkte at det var fint.

Jeg kan ikke gætte på mad og husholdning, da det hos os er inkl de ting jeg nævnte.

Anmeld Citér

29. januar 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg så at der var flere der i min optik heller ikke var så præcise, så jeg tænkte at det var fint.

Jeg kan ikke gætte på mad og husholdning, da det hos os er inkl de ting jeg nævnte.

For mig gør det intet! Tak for dit svar 

Anmeld Citér

30. januar 2020

Rikkelinde

Vi er en familie på 2 voksne og 3

børn. Den mindste en baby, som ikke spiser med, men bruge bleer. 

Vi bruger ca 6000 i måneden på mad og husholdning inkl. Bleer. 

Det kunne sagtens gøres billigere, også selvom vi kører madplan. Her tror jeg  det er snacks, slik osv der trækker budgettet op.

Anmeld Citér

30. januar 2020

Millemor1

Vi er to voksne og to små børn, vi bruger mellem 6000-8000kr pr måned på mad og husholdning. Vi har flere gange prøvet at sænke forbruget, men vi er nok lidt for lystbetonet, og handler ind nærmest hver dag og er ikke ret gode til at følge en madplan 

Anmeld Citér

30. januar 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er for mig helt uforståeligt at så mange gider eller har tid til at handle hver dag. Vi forsøger at holde det til et par gange om ugen - én større omgang og en mindre for at fylde op med mælk og lign.

Vi kører så vidt muligt madplaner en uge af gangen. Det er ikke altid det lykkedes at få dem lagt, men når det gør så er det en lettelse at der ikke hver dag skal spekuleres over hvad man skal lave.

Jeg tror vi bruger i omegnen af 1000 kr pr uge for 2 voksne og et barn - nogle uger lidt mindre.

Anmeld Citér

30. januar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har prøvet mange gange med madplaner og faste handledage osv osv..

det holder max 3 uger og så opstår der et eller andet og så mister jeg overblikket og så opgiver jeg det igen..

lige nu er vores rytme at manden afleverer den store i skole, handler i Rema udfra indkøbsseddel jeg har skrevet og kommer hjem med det der kan være i hans taske..

det fungerer..

vi bruger ca. 40-150 kr pr dag alt efter om der er bleer med til den mindste eller om der f.eks. var et ekstra godt tilbud på datovarer som så kommer med hjem.

bleer koster 49 kr pr. pakke og der er 30 stk i.

vi handler erstatning i Føtex til 89.95 kr ca. 1 gang om måneden.

vi havde sat 1.000 kr af til det hele pr. uge men oplevede at det svingede mellem at vi brugte 600 kr til 1200 kr alt efter hvor meget kød vi handlede og erstatning osv...

det at handle lidt hver dag har faktisk skabt et større overblik for mig over hvad jeg har og hvor meget jeg faktisk har i gemmerne i skabet som jeg havde glemt alt om da vi handlede en gang om ugen...

hver dag bliver der kigger i skabet, fryser og køleskab samt skuffe med ting til husholdning og så bliver sedlen lavet udfra princippet:

1 åben af hver ting og en helt ny af hver i tilfælde af at man løber tør samtidig med at butikken ikke har flere på lager..

jeg har lige fået ryddet op i fryseren for alt det frosne kød jeg havde liggende, selvom det er en lille fryser under køleskabet så endte vi med at spise af det 1.5 uge..

nu er planen at fryseren er forbeholdt grøntsager, brød eller andet færdigtkøbt mad der også er på frys i butikken og så køber vi frisk kød eller fisk de dage vi spiser det.. Hvis der er datovarer i kød så bliver det tilberedt til 2 dage og sat i køleskabet..

vi er 2 voksne, en på 8 og en på 1.5 (som spiser næsten det samme som ham på 8)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.