Hvor meget fik i lov at låne? Huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.351 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2020

Anonym trådstarter

Banken hvor meget kunne i låne? Hvad kiggede de efter udover løn fra jer to? Og hvilken bank?

helst svar fra dem efter 2018  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Banken hvor meget kunne i låne? Hvad kiggede de efter udover løn fra jer to? Og hvilken bank?

helst svar fra dem efter 2018  

Man kan låne mellem 3.5 - 4.5 (vejledende) x årsindkomst FØR skat minus gæld, og så skal man have ca 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn i overskud, når alt er betalt.

Så hvis I tjener 500.000 om året og har gæld for 300.000, vil det blive i underkanten af 2 mio, I kan låne.

Der er dog forskel alt efter geografi.

Anmeld Citér

27. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

De kigger på jeres budget altså både indtægter og udgifter, samt hvordan fremtiden ser ud f.eks. Lønstigninger eller ekstra udgifter børn, køb af bil eller andet. Så ser de på jeres opsparing og på udgifterne til et specifikt hus to huse til to mio kan have meget forskellige udgifter i forhold til f.eks. Varme, vedligehold og ejendomsskatter.

Anmeld Citér

28. januar 2020

hekran

For os kom det i dén grad også an på, hvor i landet vi ville købe. Vi har en årsindkomst på ca. 1.000.0000 om året før skat, men kunne ikke låne 1.600.000 til et hus i en lille landsby i udkanten. Til gengæld kunne vi låne 3.000.000 til et hus i byen, hvor vi ikke gider bo 

Så det handler ikke kun om, hvorvidt man kan betale eller ej. Det handler også om, hvilken værdi boligen har for banken.

Vi endte med at købe et endnu billigere hus i kære udsigtsDanmark, fordi det er her, vi vil opdrage vores børn 

Anmeld Citér

28. januar 2020

Ano18

det kommer også an på hvor stort et indskud i selv kommer med, men det giver nok lidt sig selv

årsindkomst, andre indtægter, har i lån og hvilke fx su lån er de ikke kritiske overfor, samlede udgifter, antal børn (man skal have x antal penge i rådighedsbeløb til børn og voksne), biler, pensionsopsparing, hvilken bank (der er stor forskel på hvad de vil låne). 

Det med beliggenhed kender jeg ikke meget til, da vi kun kiggede i en by, men jeg kan godt se, at de nok hellere vil låne penge til et hus de ved der kan sælges videre, end et mindre salgsbart.

Anmeld Citér

28. januar 2020

Anonym

Vi lånte 1,4 mil til vores hus. 200 tusinde i banklån og resten på realkredit. 

Vi er begge studerende, jeg. Er på su han er på elev løn. Dog havde min kæreste nogle penge fra arv. Og vi skulle pga manglende indtægt have 100 tusinde på en separat konto, som sikkerhed hvis nu der er en regning man ikke havde penge til. Indtil vi får fuldtidsjob. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.