Ville i kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2020

Anonym trådstarter

Hej. Jeg er gravid i uge 28 og har siden jule haft svært ved at komme over en dum hoste. Det var ved at være væk men er kommet lidt tilbage med slim. Nu har jeg en muskel omme ved skulderbladet der har sat sig i klemme og gør ondt når jeg vejret. Jeg føler derudover besvær ved at trække vejret i bund og kan slet ikke ligge på den højre side hvor jeg har ondt eller sidde tilbagelænet uden at føle jeg ikke kan få ordentligt luft. Derudover har jeg hjertebanken pga. høj puls, måske fordi jeg ikke ilter bloder nok. Ville i tage fat i lægen? Jeg har jo ikke feber eller lign.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Jeg er gravid i uge 28 og har siden jule haft svært ved at komme over en dum hoste. Det var ved at være væk men er kommet lidt tilbage med slim. Nu har jeg en muskel omme ved skulderbladet der har sat sig i klemme og gør ondt når jeg vejret. Jeg føler derudover besvær ved at trække vejret i bund og kan slet ikke ligge på den højre side hvor jeg har ondt eller sidde tilbagelænet uden at føle jeg ikke kan få ordentligt luft. Derudover har jeg hjertebanken pga. høj puls, måske fordi jeg ikke ilter bloder nok. Ville i tage fat i lægen? Jeg har jo ikke feber eller lign.

Hvis din veninde beskrev det du gør og spurgte dig om hun skulle tage til lægen. Ville du så ikke bede hende om at komme afsted?

Jeg synes at du skal ringe til lægen og få en tid. Gravid eller ej. En forkølelse med hoste kan tage lang tid at komme over, men når du ikke kan trække vejret eller ligge ned, er det nok en god idé at få tjekket op på om alt er ok. 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984

Både læge og kiropraktor!! Jeg startede med at hoste i oktober, og start december fik jeg en muskel i klemme fra ryggen og hele vejen om til brystet, som en kiropraktor hjalp mig med... Endte med at hoste videre, så vi Holdte pause med kiropraktoren til jeg var ovre min hoste som endte med lungebetændelse  men nu da jeg stort set er på den anden side, har jeg så en muskel i klemme i modsatte side nu. 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Soonmom

Har du målt dit blodtryk? - jeg tænker mere at åndenød kan være tegn på SSF.

Bortset fra det ser jeg ingen grund til at kontakte nogen

Anmeld Citér

27. januar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Har du målt dit blodtryk? - jeg tænker mere at åndenød kan være tegn på SSF.

Bortset fra det ser jeg ingen grund til at kontakte nogen

Det er et par uger siden, men her var det helt normalt. Føler virkelig ikke jeg kan trække vejret ordentligt ned i lungerne og kan mærke rallen på ryggen og brystet. Det kan vel ikke påvirke den lille? 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Det er et par uger siden, men her var det helt normalt. Føler virkelig ikke jeg kan trække vejret ordentligt ned i lungerne og kan mærke rallen på ryggen og brystet. Det kan vel ikke påvirke den lille? 

Det er mest farligt for moren, dog kan det gøre at den lille ikke tager på som det skal. 

Ville helt sikkert få det tjekket, det skal tages seriøst.

Har du væske i kroppen?

Anmeld Citér

27. januar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det er mest farligt for moren, dog kan det gøre at den lille ikke tager på som det skal. 

Ville helt sikkert få det tjekket, det skal tages seriøst.

Har du væske i kroppen?

Kun meget lidt. Vidste ikke åbdenød kan være tegn på ssf. 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg synes du skal kontakte lægen. Det lyder som både min mand og jeg. Vi fik en tid til lægen i fredags og hun valgte at teste os og vores datter. Viste sig at manden har lungebetændelse og jeg har halsbetændelse og antydning af lungebetændelse.

Anmeld Citér

27. januar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Kun meget lidt. Vidste ikke åbdenød kan være tegn på ssf. 

SSF kan jo vise sig på mange måder.

Jeg har haft det tre gange og ingen af gangene har været ens. Sidste gang havde jeg åndenød (og samtidig snottet, så svært at vurdere), men det viste sig at jeg havde begyndende ssf

Anmeld Citér

29. januar 2020

Anonym trådstarter

Det viste sig at være en delvis kolapset lunge i højre side. Så godt jeg tog til lægen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.