Smerte i brystet og hjertebanken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i syv sind, og ja, jeg har en lægetid på mandag, så skal selvfølgelig nok få det tjekket. 

Da jeg sad til frokost på arbejde i mandags fik jeg pludselig en stikkende smerte i brystet, det gjorde ret ondt, det var nogle jag der kom en 3 gange og varede ganske kort hver gang, imens mit hjerte hamrede.

Jeg nåede selvfølgelig at tænke thats it, nu dør jeg  men altså det gjorde jeg ikke, det gik over.

Over resten af den forgangne uge er det så sket en 5 gange ca. Samme hver gang. Stikkende smertejag i brystet, hjertet banker og så går det over. Min mand er sygeplejerske og har målt mit blodtryk, det fejler ikke noget. Min puls generelt set fejler heller ikke noget.

Hvad kan det så være? Det har ikke været i situationer hvor jeg har været nervøs eller angst, lige før skete det imens jeg sad og så sjove dyrevideoer med børnene.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Jeg er lidt i syv sind, og ja, jeg har en lægetid på mandag, så skal selvfølgelig nok få det tjekket. 

Da jeg sad til frokost på arbejde i mandags fik jeg pludselig en stikkende smerte i brystet, det gjorde ret ondt, det var nogle jag der kom en 3 gange og varede ganske kort hver gang, imens mit hjerte hamrede.

Jeg nåede selvfølgelig at tænke thats it, nu dør jeg  men altså det gjorde jeg ikke, det gik over.

Over resten af den forgangne uge er det så sket en 5 gange ca. Samme hver gang. Stikkende smertejag i brystet, hjertet banker og så går det over. Min mand er sygeplejerske og har målt mit blodtryk, det fejler ikke noget. Min puls generelt set fejler heller ikke noget.

Hvad kan det så være? Det har ikke været i situationer hvor jeg har været nervøs eller angst, lige før skete det imens jeg sad og så sjove dyrevideoer med børnene.. 

Er du stresset for tiden?

Anmeld Citér

25. januar 2020

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Er du stresset for tiden?

Altså ja, det har jeg nok været i et stykke tid, men de situationer hvor jeg har mærket det har jeg ikke været super stresset lige i det øjeblik. Fx til frokost på arbejde hvor vi hyggesnakkede, eller da det skete i nat, eller da jeg lå og hyggede med sjove videoer med børnene.. 

Anmeld Citér

25. januar 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Altså ja, det har jeg nok været i et stykke tid, men de situationer hvor jeg har mærket det har jeg ikke været super stresset lige i det øjeblik. Fx til frokost på arbejde hvor vi hyggesnakkede, eller da det skete i nat, eller da jeg lå og hyggede med sjove videoer med børnene.. 

Altså jeg er ikke læge, så kan selvfølgelig ikke sige hvad det er. 
Men jeg oplevede selv noget a la det du beskriver og det blev relateret til stress. Jeg tænkte ikke over at jeg var stresset,  men når jeg ser tilbage kan jeg godt se der var mange ting både på arbejde, dårligt psysisk arbejdsmiljø og en masse rod med med eksmand, børn og statsamtet. 

Men jeg var bare i det og fik “anfald” som du oplever. Jeg prøvede at geare lidt ned. Jeg tog noget orlov(rest) i 3 ugers tid + lidt ferie og fokuserede på at få slappet, være der ved børnene og min mand, søgt nogle stillinger i håb om at kunne få en bedre arbejdsplads. 
Og fik noget coaching(selvudvikling og stresshåndtering). Det var mega godt. 

Anmeld Citér

25. januar 2020

Baby.mamma

Jeg har samme problem. Fik for år siden kørt en EKG, og der er ikke så meget at gøre ved det. Puls var også fin da den blev taget. Jeg har dog ofte at min puls går helt amok og er på 100 i minuttet hvor mandens er på nogen og 60, det er såå ubehageligt og er helt stakåndet.. Så hvad dælen der er galt ved jeg ikke. Men er sikker på det er stressrelateret. Jeg kunne få noget medicin, men det ville jeg heller ikke være bundet af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.