Til jer der syr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

221 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar

Asferg123

Profilbillede for Asferg123

Hej ��

jer der syr, hvad for noget udstyr har i?

bruger i knappenåle, synåle osv. Udover selve symaskinen? Til f.eks. Og holde stoffet på plads eller hvis der skal rettes til i længde osv.

jeg kan huske hvordan min mor gjorde. Men det kan ho være folk gør det anderledes i dag og mit formål er lidt og kaste mig ud i det igen efter mange år ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Asferg123 skriver:

Hej ��

jer der syr, hvad for noget udstyr har i?

bruger i knappenåle, synåle osv. Udover selve symaskinen? Til f.eks. Og holde stoffet på plads eller hvis der skal rettes til i længde osv.

jeg kan huske hvordan min mor gjorde. Men det kan ho være folk gør det anderledes i dag og mit formål er lidt og kaste mig ud i det igen efter mange år ��

Jeg bruger for det meste sådan nogle små klemmer. Mest fordi jeg er bange for at “køre” nåle over på min overlocker og smadre kniven, fordi jeg glemmer dem. Og nu er det bare fast det jeg bruger til begge maskiner.

Men tror det er en smagssag om man vil bruge det ene eller andet. 

(Mener jeg købte mine over Wish, men man kan vidst også få nogle her i danske butikker nu) 

Anmeld Citér

23. januar

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu syer jeg kun i perioder, og er på ingen måder verdensmester, så jeg bruger altid knappenåle, til at holde sammen på stoffet. 

Jeg bruger nogen med et lidt stort hovede, hvor knoppen er farvet, så jeg netop ik overser dem, når jeg syr. 

Jeg har syet en del tæpper, puder, sengetøj, gardiner og bukser, til ungerne. Jeg bruger synåle, til at lukke tæpper og puder osv med. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. januar

Mullemee

Profilbillede for Mullemee

Jeg bruger også knappenåle - især til de opgaver, hvor det ene stof er større end det andet, og man derfor skal strække det ene, for at syningen bliver flot. Hvis man fx syr en habitjakke, er ærmegabet ca. 7 cm mindre end det ærme, der skal syes i. Så har man brug for knappenåle med mindre man er prof. 

Anmeld Citér

23. januar

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg bruger nåle med farvet hoved. Og så bruger jeg meget min store skæreplade og en rullekniv til at skære stoffet med og så har jeg nogle vægt klosser til at ligge på mønsteret så det ikke flytter sig når jeg skære stoffet. Jeg syr kun børnetøj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.