Da vi købte vores hus havde det været meget lang tid på markedet fordi sælger først tilsidst var villig til at gå ned i pris, og det var for dyrt.
Tilstandsrapporten som alle skriver og hvis i har råd så betal jer for at få hjælp til at forstå den, hvis i selv har svært ved at gennemskue det. Hvis det er meget gammelt er der fx enten dem der selv vil renovere og have det lidt “billigt” eller dem der så ikke er interesseret.
vi kiggede meget på beliggenheden fordi vi selv renoverer alt men det grundlæggende skulle være i orden. Varmen - er det naturgas ? Energimærket. Hvornår er fyret fra. Deres forbrug. Taget - hvornår er det fra, døre, vinduer, hårde hvidevarer, generel modernisering og vedligehold. Kig på gulvene under gulvtæppet, væggene. Vi opdagede ikke der var skimmelsvamp og måtte køre erstatningssag og jeg er derfor meget obs på indeklima og tidligere vandskader. Vejene tæt på, larm, skoler, indkøb, institutioner. Vi kiggede også på kvadratmeter prisen og sammenlignede. Kan det sælges igen hvis i pludselig må af m det osv. osv. osv.
og jeg fisker altid efter “ved i hvorfor de sælger”, har de fået andre bud - kunne de ikke “mødes” m prisen osv. de må ikke sige noget direkte men indirekte. Derudover så ser jeg om det ser beboet ud. Om de er flyttet så de er til at forhandle med. Og hvor meget det stod det til fra starten og allerede er sat ned m
Anmeld
Citér