Første hus besøge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. januar

Anonym trådstarter

Vi skal ud sammen  at kigge på hus sammen med vores børn 

- dette er første gang jeg er med, fordi jeg har ikke orkede mens baby var lille at tage med så manden tog afsted var det noget så vilde jeg tage med næste gang, men det kom vi aldrig til 

Nu har vi fundet et fantatsike hus! MEN MEN det har været sat til slag 3 gange og taget af marked, for siden at komme på den igen senere, samt det har en liggetid nu over 400 dage....... 

- hvad skal jeg være obs på? det må være en grund, det ikke er blevet solgt da det ligger så godt et sted og har en fine pris (lille smulue dyre)

Hvad kan være grunden den har så meget besvær med at sælge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar

Mort3

Profilbillede for Mort3

Dårlig tilstandsrapport, højt varmeforbrug, mange ting, der skal laves (bad/køkken med mere).

Mine bud. 

Anmeld Citér

22. januar

Mor11

Profilbillede for Mor11

Dårlig tilstandsrapport

Lav energimærkning

En beliggenhed som ikke ret mange finder attraktiv (i synes det er perfekt, men det er ikke sikkert det er en gængs betragtning) 

Prisen er for høj sammenholdt med de øverste 3  

Anmeld Citér

22. januar

2018mor

Profilbillede for 2018mor
Anonym skriver:

Vi skal ud sammen  at kigge på hus sammen med vores børn 

- dette er første gang jeg er med, fordi jeg har ikke orkede mens baby var lille at tage med så manden tog afsted var det noget så vilde jeg tage med næste gang, men det kom vi aldrig til 

Nu har vi fundet et fantatsike hus! MEN MEN det har været sat til slag 3 gange og taget af marked, for siden at komme på den igen senere, samt det har en liggetid nu over 400 dage....... 

- hvad skal jeg være obs på? det må være en grund, det ikke er blevet solgt da det ligger så godt et sted og har en fine pris (lille smulue dyre)

Hvad kan være grunden den har så meget besvær med at sælge? 

Beliggenhed, pris og stand tænker jeg er det køber går mest op i. 
Vi købte selv et hus det havde være til salg i - og hold nu fast - 1100 dage! MEN her var også tale om et hus fra 79 som stod i fuld original stand = kæmpe renovering, hvor - når vi er færdige - det kun vil være ydermurene som er fra det oprindelige hus. 

Når I taget ud og kigger på huset, så vær generelt obs på husets stand. Er det skjulte fejl og mangler. Og hvis I kommer så vidt, så gennemlæs tilstandsrapporten 2-3-4 gange, så I er sikre på, at I ikke køber katten i sækken. 

held og lykke med husjagten 

Anmeld Citér

22. januar

Ano18

Profilbillede for Ano18

Da vi købte vores hus havde det været meget lang tid på markedet fordi sælger først tilsidst var villig til at gå ned i pris, og det var for dyrt. 
Tilstandsrapporten som alle skriver og hvis i har råd så betal jer for at få hjælp til at forstå den, hvis i selv har svært ved at gennemskue det. Hvis det er meget gammelt er der fx enten dem der selv vil renovere og have det lidt “billigt” eller dem der så ikke er interesseret. 
vi kiggede meget på beliggenheden fordi vi selv renoverer alt men det grundlæggende skulle være i orden. Varmen - er det naturgas ? Energimærket. Hvornår er fyret fra. Deres forbrug. Taget - hvornår er det fra, døre, vinduer, hårde hvidevarer, generel modernisering og vedligehold. Kig på gulvene under gulvtæppet, væggene. Vi opdagede ikke der var skimmelsvamp og måtte køre erstatningssag og jeg er derfor meget obs på indeklima og tidligere vandskader. Vejene tæt på, larm, skoler, indkøb, institutioner. Vi kiggede også på kvadratmeter prisen og sammenlignede. Kan det sælges igen hvis i pludselig må af m det osv. osv. osv.

og jeg fisker altid efter “ved i hvorfor de sælger”, har de fået andre bud - kunne de ikke “mødes” m prisen osv. de må ikke sige noget direkte men indirekte. Derudover så ser jeg om det ser beboet ud. Om de er flyttet så de er til at forhandle med. Og hvor meget det stod det til fra starten og allerede er sat ned m

Anmeld Citér

22. januar

Missyou

Profilbillede for Missyou

Det kan være mange grunde. Vi har lige solgt vores hus. Det tog 7 å!!! Jep- du læse rigtig, 7 år.... 

huset var i tip top stand, intet skulle renoveres, det var plads til dyrehold og prisen var efterhånden ret lav. Tilstandsrapport også ganske udemærket. 

Men hver eneste gang nogle ville købe det, fik de simpelthen nej i banken, eller også kunne de ikke selv få solgt deres eget...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.