Pædagog misse introugen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg skal starte på pædagoguddannelsen på e-learning til februar. Desværre er jeg først i Danmark ugen efter studiestart, det vil sige at jeg går glip af introdagene, hvilket er rigtig træls og stresser mig meget. Men jeg har fået dispensation af uddannelseslederen, så det er i orden med skolen. Jeg forhørte mig omkring det inden jeg ansøgte (ansøgte om en ledig plads, da der stadig var ledige pladser) så det er helt nyt. 

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg starter en uge efter de andre? Hvad lavede i i introdagene? Nogle pædagogstuderende til stede som vil give sit besyv med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2020

Tinstin

Lavede navnelege, kravlede rundt med bind for øjnene på gulvet og blev sat til at synge opera - og det stod på i 14 dage!

Vi fik også lidt info, men det var mest sådan noget (latterligt) ryste-sammen-halløj, fordi vi skulle lære klassen at kende.

Det er 12 år siden, så meget kan være ændret.

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym trådstarter

Tinstin skriver:

Lavede navnelege, kravlede rundt med bind for øjnene på gulvet og blev sat til at synge opera - og det stod på i 14 dage!

Vi fik også lidt info, men det var mest sådan noget (latterligt) ryste-sammen-halløj, fordi vi skulle lære klassen at kende.

Det er 12 år siden, så meget kan være ændret.

Tak for svar  

Anmeld Citér

22. januar 2020

koeapabshicar

Jeg blev uddannet for 8 år siden og det var også bare sådan noget ryste sammen noget. Hvor man “kommer tæt på hinanden”. Jeg kender en der startede for ca 3 mdr siden og det er også 14 dages “fjol” :-) 

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Jeg blev uddannet for 8 år siden og det var også bare sådan noget ryste sammen noget. Hvor man “kommer tæt på hinanden”. Jeg kender en der startede for ca 3 mdr siden og det er også 14 dages “fjol” :-) 

Det er meget betryggende Så skal jeg vist ikke stresse så meget. Var nervøs for at der var en masse opgaver allerede i introdagene, så jeg kom bagud. Det drejer sig heldigvis kun om 1 uge senere at jeg starter, og så er det e-learning, så det er kun få dages intro og derefter selvstudie med nogle få mødedage hver anden uge. Tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym

Hej jeg står for de nye pædagog studerende 2014. Mest lege med navne også gruppe lege for at ryste jer sammen 

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej jeg står for de nye pædagog studerende 2014. Mest lege med navne også gruppe lege for at ryste jer sammen 

Det er godt at høre, så føler jeg ikke selv at jeg går glip af det store. Her tænker jeg angående det faglige. Selvfølgelig vil jeg gerne i en god studiegruppe også, men ved ikke om det bare sammensættes tilfældigt, men det må jeg finde ud af. Hvordan har det været da du tog uddannelsen? Blev i sat i tilfældige studiegrupper til at starte med? 

Anmeld Citér

23. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det er godt at høre, så føler jeg ikke selv at jeg går glip af det store. Her tænker jeg angående det faglige. Selvfølgelig vil jeg gerne i en god studiegruppe også, men ved ikke om det bare sammensættes tilfældigt, men det må jeg finde ud af. Hvordan har det været da du tog uddannelsen? Blev i sat i tilfældige studiegrupper til at starte med? 

De første grupper lavet vores undervisninger dem også stille og roligt skulle vi selv lave nogle. 

Mit bedste råd til dig er når du kommer tilbage prøve at være åben og finde nogle du kan med. For tror mig der er vildt sygt meget gruppe arbejde på pædagog uddannelse. Og søg for at læse så meget du kan. For når du kommer ud på arbejdsmarkedet er der desværre ikke tid til det. 

Og lad være med at vælge det samme emne til de forskellige opgaver. Selvom det er nemt. 

Jeg kender flere der har gjort det og det fortyder de så meget. 

Anmeld Citér

23. januar 2020

Anonym

startede i september 2018. 

Det var også bare navnelege.. ryste sammen. spild af tid... 

Anmeld Citér

23. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De første grupper lavet vores undervisninger dem også stille og roligt skulle vi selv lave nogle. 

Mit bedste råd til dig er når du kommer tilbage prøve at være åben og finde nogle du kan med. For tror mig der er vildt sygt meget gruppe arbejde på pædagog uddannelse. Og søg for at læse så meget du kan. For når du kommer ud på arbejdsmarkedet er der desværre ikke tid til det. 

Og lad være med at vælge det samme emne til de forskellige opgaver. Selvom det er nemt. 

Jeg kender flere der har gjort det og det fortyder de så meget. 

Tak fordi du deler så meget ud af erfaring, det er jeg rigtig glad for. Det er så rart at høre fra nogle som har stået i det. Der er kun få mødedage, når jeg skal læse fjernstudie, men vil bestemt være åben og social, når der er mødedage på skolen. Jeg er meget åben og social anlagt, så det falder mig heldigvis meget naturligt. 

Gode råd du er kommet med  TAK 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.