Barselsbidrag / fødselbidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2020

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har læst lidt omkring de to bidrag (fødsel og barselsbidrag).. Faderen nægter faderskabet og derfor skal det videre i en sag. - der er ingen tvivl om at han er faderen.  

Barnet var planlagt og vi havde været sammen i 9 år. Han valgte at gå, da jeg var i uge 7 og har intet hørt fra ham siden (august) han ønsker ikke direkte kontakt - men lader hans nye kæreste (som han desværre havde haft mens han gjorde mig gravid )

Nogen der ved om disse bidrag frafalder? Kan læse at barselsbidrag udbetales 2 mdr før fødsel og 1 mdr efter. Faderskabet kan dig først fastslås når baby kommer til slut marts og kan derfor ikke søge om dem før. Betyder dette, at jeg ikke kan få dem?  Det er en jungle at finde rundt i. Jeg har udfyldt moderens oplysninger om faderen og sent ind til familieretten, men hans kæreste skrev, at han nægter at skrive under 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2020

Soonmom

Altså jeg har aldrig hørt om sådant bidrag så jeg måtte Google. Fatter ikke hvorfor faren skal dække udgifter i forbindelse med fødsel (der er jo ingen direkte udgifter ) ej heller hvorfor han skal bidrage før barnet er født - men det er jo en anden sag, blot en undring herfra.

Men der står man skal kontakte familie retshusene hvis man har yderligere spørgsmål, så jeg ville da ringe til dem og høre  

Anmeld Citér

17. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Soonmom skriver:

Altså jeg har aldrig hørt om sådant bidrag så jeg måtte Google. Fatter ikke hvorfor faren skal dække udgifter i forbindelse med fødsel (der er jo ingen direkte udgifter ) ej heller hvorfor han skal bidrage før barnet er født - men det er jo en anden sag, blot en undring herfra.

Men der står man skal kontakte familie retshusene hvis man har yderligere spørgsmål, så jeg ville da ringe til dem og høre  

Uden at vide det, så tror jeg måske det er et tilskud til indkøb af diverse opstarts udstyr til baby. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der står en masse her. Tænker ikke reglerne har ændret sig, men tallene er nok lidt ændrede idag  

http://retsadvokaterne.dk/hvor-meget-kan-jeg-faa-i-boernebidrag/

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym

min exkæreste fik pludseligt at vide, at han skulle være far. 

Hun søgte om fødselsbidrag og barselsbidrag. 

Hun fik det. Det kom bare bagudbetalt. Vi fik først papirerne efter barnet var født. Kommunen lagde ud til min exkæreste betalte. 

Han endte med at give 

ca 1000 kr i fødselsbidrag 

2 måneder barselsbidrag før og 1 efter (svarende til børnepenge)

og derudover børnepenge 

Jeg kan huske, at det endte med at blive ca 8000kr i alt for de måneder.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

min exkæreste fik pludseligt at vide, at han skulle være far. 

Hun søgte om fødselsbidrag og barselsbidrag. 

Hun fik det. Det kom bare bagudbetalt. Vi fik først papirerne efter barnet var født. Kommunen lagde ud til min exkæreste betalte. 

Han endte med at give 

ca 1000 kr i fødselsbidrag 

2 måneder barselsbidrag før og 1 efter (svarende til børnepenge)

og derudover børnepenge 

Jeg kan huske, at det endte med at blive ca 8000kr i alt for de måneder.

Shiiit, det er mere end vi har brugt som fælles  Er engang imellem lidt forundret over enliges tilskud. Kunne også regne ud at jeg som enlig studerende ville få 500 kr. mindre om måneden end vi har til sammen nu. Det er sindssygt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.