Er det normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.243 visninger
7 svar
1 synes godt om
16. januar 2020

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej. 

Vi har en dreng på 2.5 år som stadig vågner 2-5 gange hver evig eneste nat for at fortælle at han er tørstig, har tabt sutten, fordi han bare vågner og er lidt småpylret osv osv?

Han kan ikke selv finde ro og vi skal hver gang give ham vandet, finde sutten eller bede ham om at ligge sig ned og sove videre. 

Er det normalt eller har i nogle forslag?

Han har eget værelse og bliver lagt til at sove i egen seng hver aften, lige i tiden sover jeg dog inde hos ham i en drømmeseng da vi har fået en lille ny som mor slåsser med i soveværelset.

Søvnrytmen er ikke ændret pga den lille ny, den har været sådan altid  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Rixus skriver:

Hej. 

Vi har en dreng på 2.5 år som stadig vågner 2-5 gange hver evig eneste nat for at fortælle at han er tørstig, har tabt sutten, fordi han bare vågner og er lidt småpylret osv osv?

Han kan ikke selv finde ro og vi skal hver gang give ham vandet, finde sutten eller bede ham om at ligge sig ned og sove videre. 

Han har eget værelse og bliver lagt til at sove i egen seng hver aften, lige i tiden sover jeg dog inde hos ham i en drømmeseng da vi har fået en lille ny som mor slåsser med i soveværelset.

Sådan har begge vores drenge gjort indtil de var omkring 3 år. Jeg tænker det er meget normalt.

Anmeld Citér

16. januar 2020

Missyou

Mine på 4 og 5 år gør det stadig ��‍♀️

Anmeld Citér

16. januar 2020

CBbaby

Rixus skriver:

Hej. 

Ja. Helt normalt. Børns søvn stabiliserer sig ofte omkring 5 år. Her ligner deres søvncyklus de voksnes

Anmeld Citér

16. januar 2020

Soonmom

Ja, min på knap 3 år gør det også og har alle dage sovet med en del opvågninger om natten.

Den store på knap 4 år har sovet igennem stort set hver nat siden 3 års alderen 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Christabelle

Tror det er meget normalt. Min datter sov først i gennem hver nat da hun blev 5

Anmeld Citér

16. januar 2020

Hjemmegaaende

Mine på 3 og 5 har heller aldrig sovet igennem endnu. 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Millennialmoms

Prøv at finde en drikkedunk til ham han skal suge af (så det ikke løber) og stil den ved ham. Og så hvis du sover ved siden af ham, så prøv at lade ham stå "det igennem" når han vågner. Hvis han kan se dig kan det være han falder til ro. Er han helt ustyrlig, skal du selvfølgelig trøste ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.