Øreringe - betændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
4 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Halløj 

Min store pige gik huller i ørene i oktober. Det har ingen problemer været overhoved. 

Indtil nu. Her til aften kommer hun og vil gerne have kigget på dem, og jeg kan se at der kommer lidt betændelse ud når jeg trykker på øreflippen. Vi får selv øreringe ud, låsen sad nærmest og gnavede hul i øret. Og får det vasket med rent vand. 

Men nu til spørgsmålet. Kan jeg vaske og rense i noget særligt, eller er det fint nok bare at bruge vand?? 

Hvad har I andre gjort?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar

Baby2017

Profilbillede for Baby2017
Nu mor til en lille prinsesse

Halløj 

Min store pige gik huller i ørene i oktober. Det har ingen problemer været overhoved. 

Indtil nu. Her til aften kommer hun og vil gerne have kigget på dem, og jeg kan se at der kommer lidt betændelse ud når jeg trykker på øreflippen. Vi får selv øreringe ud, låsen sad nærmest og gnavede hul i øret. Og får det vasket med rent vand. 

Men nu til spørgsmålet. Kan jeg vaske og rense i noget særligt, eller er det fint nok bare at bruge vand?? 

Hvad har I andre gjort?? 

Saltvand. Der findes opskrifter på nettet og ellers kan det købes klar til brug på apoteket. Jeg har altid brugt det til mine piercinger. Evt. hvis i har noget fusidin salve 1-2 gange om dagen efter i har renset. Det hjalp her��

Anmeld Citér

14. januar

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
FruStolpe skriver:

Halløj 

Hvad har I andre gjort?? 

Vi køber klorhexedin på apoteket. Spørg til hvilken % i skal bruge, kan ikke huske det nemlig. Både læg ørering i og rens øre i det. 

Anmeld Citér

14. januar

Girafmor

Profilbillede for Girafmor

Klorhexidin fra apoteket på en vatpind og rense rundt om øret. Godt fugtet igennem, på forsiden og bagsiden af hullet. Det tog betændelsen her.

Anmeld Citér

15. januar

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Vi bruger brintoverilte. Vi lægger øreringen og låsen i blød i et minuts tid og imens renser vi øreflippen med en vat-rondel med brintoverilte på.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.