Hej!
Mine tvillinger har netop fået tilbudt vuggestuepladser i slut februar, så jeg skal til at opsige vores kontrakt med vores fantastiske private børnepasser.
2 uger inden tvillingerne skal starte i vuggestuen, holder vores børnepasser lukket, fordi hun holder 1 uges vinterferie.
Vi kunne godt tænke os at melde tvillingerne ud inden hendes ferie, men er det dårlig stil? - eller er det meget normalt at børn stopper inden ferier sådan nogle steder? Altså F.eks. når mange har sidste dag inden en længere sommerferie (eller betaler forældrene så også den ferie med?)
Mit spørgsmål er jo nok et moralsk anliggende, men ønsker at vide, hvad kutymen er ??
Kh A
Trines svar
Kære A
Hvor er du dog sød og omsorgsfuld.
Det er faktisk en rigtig fint spørgsmål for hvad er man moralsk forpligtet til?
Og det korte svar er at du kun er forpligtet til at give en måneds opsigelse eller hvad der nu står i din kontrakt.
Men når det så er sagt så synes jeg at vi som mennesker skal gøre hvad vi kan for at hjælpe hinanden.
Dog uden at det går ud over os selv.
Og i denne situation vil det økonomiske gå ud over dig at vente til efter din dagplejer kommer tilbage fra ferie.
Det er ganske normalt inden for institutionsverden at man opsiger sin plads inden ferien.
For på den måde slipper man for at betale for et tilbud man ikke benytter sig af.
Så derfor synes jeg det er helt i orden at sige tvillingernes plads op så de har sidste dag den dag hvor hun går på ferie.
Mange hilsner Trine
Www.naturligopdragelse.dk
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér