Hej alle
Jeg søger råd ang. flytning når man har en dreng på 14 mdr.
Vi flytter i denne uge, flyttemændene kommer på torsdag. Min søn er i vuggestue imens flytningen sker, så han kommer hjem til et helt nyt hjem.
Lige nu bor mig og min søn i en 2 værelses lejlighed, hvor vi deler værelse, dog ikke seng, medmindre han sover rigtig dårligt. Vi flytter i en lejlighed hvor han kan få sit eget værelse og mit soveværelse kommer til at ligge i den anden ende af lejligheden. Så jeg tænker jeg sætter gang i babyalarmen om natten for at kunne høre ham hvis han kalder.
Men er der nogen der har prøvet det samme med en på samme alder?
Jeg overvejer jo en hel masse. Skal han starte lige på og hårdt med eget værelse i det nye hjem, eller skal han have sin tremmeseng stående i mit soveværelse til at starte med. Skal jeg sove i stuen til at starte med, for at være tættere på ham hvis jeg ligger ham på eget værelse? Kommer han nu til at sove fint nok eller bliver det kaos i starten indtil han vænner sig til det? Skal jeg holde ham hjemme fredag eller skal den velkendte hverdag køre videre som den plejer?
Han kommer nok hjem til et kaos den første aften, hvor der er familie som er ved at hænge lamper op og som spiser med, hvilket vi ikke er vant til i hverdagene.
Sikke alle de bekymringen over en flytning. Jeg prøver at tage det så stille og roligt som muligt og sige at alt bliver som det plejer, bare i nye lokaler. Men jeg tror han kan mærke der skal til at ske et eller andet, for han er meget morglad for tiden og bliver hurtig ked af det eller sur, men det kan selvfølgelig også bare være en del af udviklingen.
Så jer der har prøvet sådan en flytning, må gerne komme med råd eller kommentarer
Anmeld
Citér