Risiko for abort efter 12+ vellykket Nakkefold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.048 visninger
3 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2020

Monique1997

Jeg er 12+6 i dag og blev kaldt ind til Nakkefold 12+1.

Det hele forløb så smukt, hoppede, svømmede og spjættede rundt blev kaldt en rigtig sprællerbasse, normalt fostervand jamen det var tip top.

mine tal lød på 1: 20.700 skulle jeg mene der omkring så meget meget lav risiko fik jeg atvide, og som det så ud nu var der slet ikke en finger at sætte på baby og hun sagde at vi med sikkerhed kan tage hjem og nyde graviditeten til fulde nu 

mit spørgsmål er så, Jeg er stadig nervøs! i det jeg som er nævnt før er førstegangs og jeg ved at man aldrig kan bide sig sikker...men...hvis jordemoderen på afdelingen kom med disse ord, og intet at sætte en finger på kan tage det med ro? Hvor stor er risikoen for abort efter uge 12?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2020

Mamacita til 2 piger

Monique1997 skriver:

Jeg er 12+6 i dag og blev kaldt ind til Nakkefold 12+1.

Det hele forløb så smukt, hoppede, svømmede og spjættede rundt blev kaldt en rigtig sprællerbasse, normalt fostervand jamen det var tip top.

mine tal lød på 1: 20.700 skulle jeg mene der omkring så meget meget lav risiko fik jeg atvide, og som det så ud nu var der slet ikke en finger at sætte på baby og hun sagde at vi med sikkerhed kan tage hjem og nyde graviditeten til fulde nu 

mit spørgsmål er så, Jeg er stadig nervøs! i det jeg som er nævnt før er førstegangs og jeg ved at man aldrig kan bide sig sikker...men...hvis jordemoderen på afdelingen kom med disse ord, og intet at sætte en finger på kan tage det med ro? Hvor stor er risikoen for abort efter uge 12?

Det tal du har fået er ikke risiko for abort, men derimod et tal der afgør sandsynligheden for at få et barn med Downs. 

Der er risiko for abort/fosterdød hele graviditeten. Der er en misdannelsesscanning i uge 20, som vil vise om barnet er sundt og rask. 

Jeg tænker du skal prøve at ligge din nervøsitet på hylden og nyde det. Der er også risiko for at de dør af vuggedød når de er født eller at de bliver kørt ned på vej til skole, når de bliver store. Og det er ikke for at skræmme dig, men for at sætte det i perspektiv. Du kan ikke leve dit liv i frygt for om der sker noget. Det er alligevel ikke noget du kan gøre for/imod.

Så jeg synes du skal nyde det. Den tid der går godt, kommer ikke skidt igen.  

Når det så er sagt, så er de første 12 uger der hvor der er størst chance for at miste. Så stort tillykke med din lille spire! 

Anmeld Citér

12. januar 2020

Babilooo

Abort risikoen er på 20-25 pct nå man lige er heeelt nygravid og falder mod nf. Efter nakkefold er risikoen 2 pct resten af graviditet. Dvs der er stor sandsynlighed for at du kan få en baby med hjem om nogle måneder. Tillykke med det flotte tal.

Anmeld Citér

12. januar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg mener man siger at efter uge 12 er risikoen 2-3% som den også er resten af graviditeten. 

En graviditet er fyldt med bekymringer, og når først barnet er født er man fyldt med bekymringer. Det stopper aldrig og starter ved den positive test. 

Der er ingen garantier, men du er kommet ret langt og sandsynligheden for at du står med en sund og rask baby i armen om 6 måneder er ret stor Så nyd tiden, nyd de gode tal til nf og så må resten gå som det gør, du kan hverken gøre fra eller til alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.