Monique1997 skriver:
Jeg er 12+6 i dag og blev kaldt ind til Nakkefold 12+1.
Det hele forløb så smukt, hoppede, svømmede og spjættede rundt blev kaldt en rigtig sprællerbasse, normalt fostervand jamen det var tip top.
mine tal lød på 1: 20.700 skulle jeg mene der omkring så meget meget lav risiko fik jeg atvide, og som det så ud nu var der slet ikke en finger at sætte på baby og hun sagde at vi med sikkerhed kan tage hjem og nyde graviditeten til fulde nu 
mit spørgsmål er så, Jeg er stadig nervøs! i det jeg som er nævnt før er førstegangs og jeg ved at man aldrig kan bide sig sikker...men...hvis jordemoderen på afdelingen kom med disse ord, og intet at sætte en finger på kan tage det med ro? Hvor stor er risikoen for abort efter uge 12?
Det tal du har fået er ikke risiko for abort, men derimod et tal der afgør sandsynligheden for at få et barn med Downs.
Der er risiko for abort/fosterdød hele graviditeten. Der er en misdannelsesscanning i uge 20, som vil vise om barnet er sundt og rask.
Jeg tænker du skal prøve at ligge din nervøsitet på hylden og nyde det. Der er også risiko for at de dør af vuggedød når de er født eller at de bliver kørt ned på vej til skole, når de bliver store. Og det er ikke for at skræmme dig, men for at sætte det i perspektiv. Du kan ikke leve dit liv i frygt for om der sker noget. Det er alligevel ikke noget du kan gøre for/imod.
Så jeg synes du skal nyde det. Den tid der går godt, kommer ikke skidt igen.
Når det så er sagt, så er de første 12 uger der hvor der er størst chance for at miste. Så stort tillykke med din lille spire!
Anmeld
Citér