MummiT skriver:
En tyk lille baby 
Lillesøster Elva kom på terminsdagen d. 9/1 kl 13:17. 4200g og 52 cm
Onsdag havde jeg hele dagen haft en lille bitte smule tegnblødning, og kl 23 starter veerne. De kører flot og regelmæssigt med det samme, så efter en time ringer jeg til storesøsters far som kommer her for at sove med hende, og passe hende når jeg tager på hospitalet. Kl 2:30 er min doula her også og vi arbejder godt med veerne. Efter yderligere et par timer bliver vi enige om at ringe til fødegangen som gerne vil have os ind.
På det her tidspunkt er jeg rigtig træt. Jeg har sovet 3 timer det foregående døgn, og har stået op under alle veerne. Efter jeg bliver undersøgt (4 cm åben og meget blød) går veerne i står. Vi går en tur på gangene, men får ikke gang i noget igen. Kl 7 kører vi hjem igen i morgentrafikken, får lidt at spise og går i seng. Jeg får sovet i 1,5 time uden veer overhovedet, men da jeg så vågner igen sker der noget! Der er veer igen, der er mere smæk på end tidligere og efter 2-3 stykker går vandet. Og så tager det fart! Veerne kommer med 2 minutter i mellem og med en god styrke, så vi kører mod fødegangen igen. Kl 10 er vi på en fødestue og jeg får kort efter pressetrang. Det må jeg dog ikke, men jeg kommer i badekar som hjælper på det. Jeg må dog ikke føde i karet pga en stor blødning ved første fødsel, og skal faktisk flyttes til en anden stue. Det bliver jeg, af en meget hurtig portør, og efter 2 timer på den nye stue føder jeg Elva uden indgreb og uden smertelindring!
Jeg fik et døgn på barselsgangen for at få hjælp til amningen, og nu er vi hjemme igen hos den stolte storesøster 
Her er hun så, min egen lille tyksak