Dårlig mavefornemmelse ang fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2020

Justthinking

Jeg er andengangsmor, men førstegangsfødende, da min datter kom til ved planlagt kejsersnit grundet underkropsstilling (og mislykket vendingsforsøg). 

Jeg skal føde til marts og har i samråd med fødselslæge og jordemoder planlagt at jeg skal føde selv, men nu går jeg lidt med en følelse af at være en dårlig føder og jeg er ret overbevist om at ende i akut kejsersnit.

Da kejsersnittet blev udført fortalte fødselslægen/kirurgen, at min livmoder var asymmetrisk og havde "låst" min datter i sin position. Det var forklaringen på det mislykkede vendingsforsøg, forklaringen på at jeg primært havde mærket liv i venstre side og han tvivlede på at jeg havde kunnet føde hende naturligt.

I denne graviditet står baby med hovedet nedad, men igen mærker jeg primært liv i venstre side. Min jordemoder siger at børn bare har favoritsider og nok skal nå at lægge sig "godt". 

Men er der andre med mavefornemmelser ang fødsler, hvor den (ikke) holdt stik, som måske kan berolige mig? Jeg er egentlig ikke bange for fødslen, bare.... ja... spændt på om det går "som det skal" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2020

Anonym

Justthinking skriver:

Jeg er andengangsmor, men førstegangsfødende, da min datter kom til ved planlagt kejsersnit grundet underkropsstilling (og mislykket vendingsforsøg). 

Jeg skal føde til marts og har i samråd med fødselslæge og jordemoder planlagt at jeg skal føde selv, men nu går jeg lidt med en følelse af at være en dårlig føder og jeg er ret overbevist om at ende i akut kejsersnit.

Da kejsersnittet blev udført fortalte fødselslægen/kirurgen, at min livmoder var asymmetrisk og havde "låst" min datter i sin position. Det var forklaringen på det mislykkede vendingsforsøg, forklaringen på at jeg primært havde mærket liv i venstre side og han tvivlede på at jeg havde kunnet føde hende naturligt.

I denne graviditet står baby med hovedet nedad, men igen mærker jeg primært liv i venstre side. Min jordemoder siger at børn bare har favoritsider og nok skal nå at lægge sig "godt". 

Men er der andre med mavefornemmelser ang fødsler, hvor den (ikke) holdt stik, som måske kan berolige mig? Jeg er egentlig ikke bange for fødslen, bare.... ja... spændt på om det går "som det skal" 

Jeg var mega nervøs ved min 2. fødsel, da den 1. Fødsel ikke gik godt. (Baby havde det godt hele vejen, det var mig der blev mega syg). Min 2. Fødsel forløb perfekt som man nærmest kun læser om i bøgerne. Den gik hurtigt. Jeg nåede ikke at få smertestillende, men jeg havde kun to presseveer og vupti så kom han ud og jeg tog selv imod ham. Det var dog lidt syrealistisk at gå til jordemoderkontrol kl. 10 og have en baby med hjem fra hospitalet kl. 18 samme dag. 

Anmeld Citér

8. januar 2020

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Må jeg fortælle min historie?

Med min første fødte..
hun lå også i UK.. vi var igennem et vendingsforsøg - der også mislykkedes.. 
3 dage senere gik fødslen i gang.. af sig selv.. jeg fødte helt alm. selvom hun kom med numsen først.

Det var en drømme fødsel.. der desværre gjorde at jeg frygtede for nr 2. Jeg var så panisk fordi denne gang lå baby korrekt.. og det havde jeg jo ikke prøvet før... 

Men, jeg fødte nr 2 helt alm. og det gjorde jeg også med nr 3 - der også lå korrekt. 

Så bare pga UK og mislykkedes vendingsforsøg - kan man altså godt 

Anmeld Citér

8. januar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kender godt det med mavefornemmelser og tanker der fylder. 
jeg ved ikke om man kan, men måske det kan ses på en scanning? Hvordan baby ligger og måske “vejen ud”, om der er plads.. men ved det ikke. 

Anmeld Citér

10. januar 2020

Justthinking

Anonym skriver:

Jeg var mega nervøs ved min 2. fødsel, da den 1. Fødsel ikke gik godt. (Baby havde det godt hele vejen, det var mig der blev mega syg). Min 2. Fødsel forløb perfekt som man nærmest kun læser om i bøgerne. Den gik hurtigt. Jeg nåede ikke at få smertestillende, men jeg havde kun to presseveer og vupti så kom han ud og jeg tog selv imod ham. Det var dog lidt syrealistisk at gå til jordemoderkontrol kl. 10 og have en baby med hjem fra hospitalet kl. 18 samme dag. 

Ej hvor er det vildt at det er to så forskellige fødsler og dejligt at høre det gik så godt. Tusind tak for dit svar 

Anmeld Citér

10. januar 2020

Justthinking

SDD skriver:

Kender godt det med mavefornemmelser og tanker der fylder. 
jeg ved ikke om man kan, men måske det kan ses på en scanning? Hvordan baby ligger og måske “vejen ud”, om der er plads.. men ved det ikke. 

Jeg skal faktisk scannes om et par uger, det kan være jeg skal prøve at forhøre mig om det. Tusind tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.