Jeg er andengangsmor, men førstegangsfødende, da min datter kom til ved planlagt kejsersnit grundet underkropsstilling (og mislykket vendingsforsøg).
Jeg skal føde til marts og har i samråd med fødselslæge og jordemoder planlagt at jeg skal føde selv, men nu går jeg lidt med en følelse af at være en dårlig føder og jeg er ret overbevist om at ende i akut kejsersnit.
Da kejsersnittet blev udført fortalte fødselslægen/kirurgen, at min livmoder var asymmetrisk og havde "låst" min datter i sin position. Det var forklaringen på det mislykkede vendingsforsøg, forklaringen på at jeg primært havde mærket liv i venstre side og han tvivlede på at jeg havde kunnet føde hende naturligt.
I denne graviditet står baby med hovedet nedad, men igen mærker jeg primært liv i venstre side. Min jordemoder siger at børn bare har favoritsider og nok skal nå at lægge sig "godt".
Men er der andre med mavefornemmelser ang fødsler, hvor den (ikke) holdt stik, som måske kan berolige mig? Jeg er egentlig ikke bange for fødslen, bare.... ja... spændt på om det går "som det skal" 
Anmeld
Citér