Ja jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte men nu prøver jeg.
For ca 15 år siden udviklede jeg en spiseforstyrrelse, jeg har svært ved at kalde det anoreksi, men det er jo det at det var. Spiseforstyrrelsen var et symptom på en bordeline diagnose, og noget ptsd som senere blev stillet og jeg er i dag ganske velbehandlet og har det godt. Jeg har været medicin fri i over 10 år, er blevet mor og trives i min hverdag. Jeg er gået hen og blevet ganske meget overvægtig men hver gang jeg prøver at at tabe mìg, springer anoreksien frem jeg går i gang med at sulte mig selv, jeg bliver besat af kcal, kan ikke sove om natten fordi jeg planlægger fremtide måltider og hvordan jeg kan snyde mig uden om dem. Det er jo så absolut ikke den bedste løsning og jeg får som regelt stoppet igen og stopper med at tælle kcal. Men altså jeg skal af med nogle kg, og jeg nægter at blive syg igen. Jeg er ikke en overspiser i psykisk forstand, jeg trøstespiser ikke men er meget lystbetonet i mine madvaner og spiser meget af de forkerte ting.
Er der nogen der har været der og ved hvordan jeg griber det her an, hvor kan jeg søge om noget sparring og er der nogen der har en succes oplevelse de vil dele???
Anmeld
Citér