slankekur tricker spiseforstyrrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.478 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2020

Anonym trådstarter

Ja jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte men nu prøver jeg.

For ca 15 år siden udviklede jeg en spiseforstyrrelse, jeg har svært ved at kalde det anoreksi, men det er jo det at det var. Spiseforstyrrelsen var et symptom på en bordeline diagnose, og noget ptsd som senere blev stillet og jeg er i dag ganske velbehandlet og har det godt. Jeg har været medicin fri i over 10 år, er blevet mor og trives i min hverdag. Jeg er gået hen og blevet ganske meget overvægtig men hver gang jeg prøver at at tabe mìg, springer anoreksien frem jeg går i gang med at sulte mig selv, jeg bliver besat af kcal, kan ikke sove om natten fordi jeg planlægger fremtide måltider og hvordan jeg kan snyde mig uden om dem. Det er jo så absolut ikke den bedste løsning og jeg får som regelt stoppet igen og stopper med at tælle kcal. Men altså jeg skal af med nogle kg, og jeg nægter at blive syg igen. Jeg er ikke en overspiser i psykisk forstand, jeg trøstespiser ikke men er meget lystbetonet i mine madvaner og spiser meget af de forkerte ting. 

Er der nogen der har været der og ved hvordan jeg griber det her an, hvor kan jeg søge om noget sparring og er der nogen der har en succes oplevelse de vil dele???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Hvad med at se på nogle af de programmer som handler mere om en kostomlægning fremfor en kur, hvor der tælles kalorier.

Tænker f.eks. sense - michelle kristensen - anna bogdanova og der findes sikkert andre derude

Men noget der handler mere om sunde vaner der kan holdes fremover og sammensætninger af måltider udfra forhold mellem grønt og kød fremfor decideret kalorietælling.

Anmeld Citér

8. januar 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker også, at du ikke skal ud i en slankekur, men kostomlægning som personen over mig skriver. 

Jeg har aldrig haft spiseforstyrrelse, men da jeg talte kcal trickede det noget i mig. Jeg sprang måltider over osv. 

Jeg spiste/spiser med sense, for der tæller man ikke kalorier, og jeg spiste ganske normalt. Bare mere strukturet, og bevist om, hvad der lå på min tallerken 

Anmeld Citér

8. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg prøvede Sense sidste år og det gik meget godt en uge eller 2, men så skete der et eller andet der gjorde at jeg begyndte at snyde med min tallerken. undlade kulhydrat, lavede små håndfulde osv og til sidst stoppede jeg med at spise igen. Men det er helt klart den vej jeg har tænkt at skulle ned af når jeg mentalt er klar. Spørgsmålet er bare om jeg skal have en diætist/vejleder/psykolog med så jeg på en eller anden måde ikke  begynder at  snyde og får vendt tankerne når jeg får lyst til det

Anmeld Citér

8. januar 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg prøvede Sense sidste år og det gik meget godt en uge eller 2, men så skete der et eller andet der gjorde at jeg begyndte at snyde med min tallerken. undlade kulhydrat, lavede små håndfulde osv og til sidst stoppede jeg med at spise igen. Men det er helt klart den vej jeg har tænkt at skulle ned af når jeg mentalt er klar. Spørgsmålet er bare om jeg skal have en diætist/vejleder/psykolog med så jeg på en eller anden måde ikke  begynder at  snyde og får vendt tankerne når jeg får lyst til det

Ja!

jeg tænker, det ville være en stor fejl at starte  uden professionel hjælp - særligt til det mentale, så det også kommer godt og sundt med i processen.

“Din sygdom” er jo i og for sig ligeglad med, om det kaldes en kur eller en livsstilsændring - det tricket jo uanset.

Afsted til en kvalificeret psykolog med dig!

Anmeld Citér

8. januar 2020

fnuggi

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte men nu prøver jeg.

For ca 15 år siden udviklede jeg en spiseforstyrrelse, jeg har svært ved at kalde det anoreksi, men det er jo det at det var. Spiseforstyrrelsen var et symptom på en bordeline diagnose, og noget ptsd som senere blev stillet og jeg er i dag ganske velbehandlet og har det godt. Jeg har været medicin fri i over 10 år, er blevet mor og trives i min hverdag. Jeg er gået hen og blevet ganske meget overvægtig men hver gang jeg prøver at at tabe mìg, springer anoreksien frem jeg går i gang med at sulte mig selv, jeg bliver besat af kcal, kan ikke sove om natten fordi jeg planlægger fremtide måltider og hvordan jeg kan snyde mig uden om dem. Det er jo så absolut ikke den bedste løsning og jeg får som regelt stoppet igen og stopper med at tælle kcal. Men altså jeg skal af med nogle kg, og jeg nægter at blive syg igen. Jeg er ikke en overspiser i psykisk forstand, jeg trøstespiser ikke men er meget lystbetonet i mine madvaner og spiser meget af de forkerte ting. 

Er der nogen der har været der og ved hvordan jeg griber det her an, hvor kan jeg søge om noget sparring og er der nogen der har en succes oplevelse de vil dele???

jeg kunne have skrevet dette 

jeg har det som dig og har prøvet det du skriver samt alt andet men ender samme sted 

lige indtil jeg fik en kostvejleder der har speciale inden for kost og anoreksi  og motion det hjalp mig og jeg kunne ringe 24 7 når jeg begynte at tælle og snyde 

håber det gav dig nogen svar 

Anmeld Citér

8. januar 2020

Anonym

Jeg kan anbefale at følge Katrine Giesinger på Instagram. Hun har også en podcast (perfektuperfekt)

Hun tilbyder kognitive forløb og holder foredrag og har udgivet en bog, som netop handler om at få hverdagen til ar fungere helt normalt med mad. Hun er ret sjov :-) 

Bogen hedder “det er bare at tage sig sammen” (en ironisk titel) :-) Hun har netop et opgør med at tælle kalorier og alt det der tricker spiseforstyrrelser. 

Hun har nogle super fifs og pointer. Og hun er dejlig bramfri. 

Anmeld Citér

8. januar 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det lyder til du skal have en fagperson indover, så det ikke går galt  ligesom du selv skriver...  

Anmeld Citér

8. januar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

måske du skulle rådgive dig med den diætist. Med den baggrund du har kan det sikkert hurtig gå den gale vej og som du selv skriver, du bliver besat af kcal osv. hvis du nu fik hjælp til at lave en kostplan som kan hjælpe dig til vægttab af en prof - så kunne det være at det var nemmere for hoved og krop - forstå mig ret

Anmeld Citér

8. januar 2020

Anonym trådstarter

fnuggi skriver:

jeg kunne have skrevet dette 

jeg har det som dig og har prøvet det du skriver samt alt andet men ender samme sted 

lige indtil jeg fik en kostvejleder der har speciale inden for kost og anoreksi  og motion det hjalp mig og jeg kunne ringe 24 7 når jeg begynte at tælle og snyde 

håber det gav dig nogen svar 

Tak, jeg  må finde en i mit nærområde som kan hjælpe mig videre. Orker bare næsten ikke endnu en kamp mod mig selv og mine dårlige vaner,  når nu borderlinen er kommet under kontrol. Men jeg gider jo heller ikke være fed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.