Åh øv! Soleksem solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2020

Anonym trådstarter

Hej piger, 

ved det er 100 procent selvforskyldt! Men er ret sikker på jeg har fået soleksem

vidst I at man kan få det af solarie? Eller er det en myte?

jeg har taget små 8 minutter to gange med to dages mellemrum, udelukkende fordi vi tager 15 dage til Thailand på fredag, og har lidt nemt ved at blive rød, hvis jeg ikke lige “snyder” lidt på forhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

At gå i solarie, svarer til at smørre en faktor 2 på, så det hjælper stort set ikke at gå i solarie inden. Og ja, solarie kan sagtens give soleksem. I solariet stråler der der uvA og uvB stråler, og uvA er den der kan give allergi = eksem

God ferie og husk solcremen 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

At gå i solarie, svarer til at smørre en faktor 2 på, så det hjælper stort set ikke at gå i solarie inden. Og ja, solarie kan sagtens give soleksem. I solariet stråler der der uvA og uvB stråler, og uvA er den der kan give allergi = eksem

God ferie og husk solcremen 

Ja læste det lige på Google  men taaak for dit svar 

taaaaak, det vil jeg gøre!!! 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym

Du skulle nok være startet før og ikke så lang tid. Og med flere dags mellemrum. 

Her troede jeg i mange år jeg havde Tildens til soleksem i stor grad. Men var pga vandfast solcreme jeg slog ud. Så bruger det minimalt og kun mens jeg er i vandet. Solbader ikke med vandfast. 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym trådstarter

Du skulle nok være startet før og ikke så lang tid. Og med flere dags mellemrum. 

Her troede jeg i mange år jeg havde Tildens til soleksem i stor grad. Men var pga vandfast solcreme jeg slog ud. Så bruger det minimalt og kun mens jeg er i vandet. Solbader ikke med vandfast. 

Det har du nok ret. Ja jeg er halv bleg og bliver forholdsvis hurtig rød, men har aldrig haft soleksem, ej heller af solarie, jeg har ofte taget solarie og aldrig blevet rød eller fået eksem. Så synes det er vildt.

okay, tak, det vil jeg huske 

Anmeld Citér

8. januar 2020

Babilooo

Hvis du har sart hud ( det har jeg også) så hold dig fra solarier... det er en cancergrill hvis man er lys i huden. 

Det hjælper ikke at snydestarte mht sol. 

Jeg har efterhånden nået til den erkendelse at jeg enten er lys eller rød. Det er ikke muligt at blive lækker chokoladebrun - og så vil jeg heller være lys i huden og ikke få kræft.

et god tip: køb en sol creme der hedder wet skin gel lotion fra la roche- posay (apoteket).Den er faktor 50+ og den bedste creme jeg nogensiden har haft. Jeg er selv i Thailand og pocelænshvid. Mine drengen er også med. Vi smører os med den om morgenen, svømmer ca 4 timer om dagen og har sand på kroppen osv. Den bliver ikke genopfrisket i løbet af dagen ... og ingen er forbrændte. ... men nu lysebrune.

Anmeld Citér

8. januar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvis du har sart hud ( det har jeg også) så hold dig fra solarier... det er en cancergrill hvis man er lys i huden. 

Det hjælper ikke at snydestarte mht sol. 

Jeg har efterhånden nået til den erkendelse at jeg enten er lys eller rød. Det er ikke muligt at blive lækker chokoladebrun - og så vil jeg heller være lys i huden og ikke få kræft.

et god tip: køb en sol creme der hedder wet skin gel lotion fra la roche- posay (apoteket).Den er faktor 50+ og den bedste creme jeg nogensiden har haft. Jeg er selv i Thailand og pocelænshvid. Mine drengen er også med. Vi smører os med den om morgenen, svømmer ca 4 timer om dagen og har sand på kroppen osv. Den bliver ikke genopfrisket i løbet af dagen ... og ingen er forbrændte. ... men nu lysebrune.

Tak for din besked  det vil jeg prøve 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.