Brug for råd, min mand gør mig ked af det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
5 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2020

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
Hej Alle,

Åhh jeg har brug for lidt ægteskabelig/forholds råd…

Min mand kom hjem i går og sagde han måtte aflyse en tur han havde inviteret mig på til København (vi skulle afsted med med 4 vennepar) fordi han havde aftalt med 4 kollegaer de skulle til Tyskland i stedet for. Vi havde aftalt Aalborg turen i en månedstid siden hvor vi skulle til en stor fest med middag og der var arrangeret transport. Vi havde snakket en del om turen og flere af mine veninder skal også med sammen deres mænd og jeg havde arrangeret pasning med børn. Det viser sig, at han skal med 4 venner til en kæmpe fest i Tyskland hvor de så skal være hele natten… 

Hvordan havde I reageret på dette?

Derudover har vi haft lidt ting på det sidste, fx nytårsaften viser min mand et billede af en ”kammerat” fra en fest (som jeg aldrig har hørt ham omtale før og vi har været gift i 4 år) og så siger jeg, ”ej ham der har været sammen med en af mine veninder for 6-7 år siden, han var ikke særlig sød overfor hende og dengang de sås, der brændte han hende hele tiden af og droppede hende på en ikke så sød måde” og jeg fortalte min veninde var blevet ret såret og han virkede som lidt af en player. Min veninde som også var med til nytår (og den eneste ved bordet) fortalte at hendes veninde også havde brændt nallerne på ham og han havde droppet hende på nøjagtig samme måde. Min mand blev SÅ sur på mig, at han ikke snakkede med mig resten af aftenen (dette var kl. 22) og vi var værter til nytår og folk tog først hjem kl. 3:30. Jeg prøvede flere gange at tale med ham, men han flippede ud og sagde jeg ALDRIG skulle svine hans venner til…. Og helt seriøst, min mand og jeg taler normalt om alting. Jeg blev helt paf. Så vi talte slet ikke sammen fra kl. 22 og der var SÅ dårlig stemning, han gik ud og fejede krudt midt under festen og var slet ikke deltagende og gad ikke sidde i samme rum som mig… 

I lørdags da vi var sammen seksuelt sagde han bagefter, at det var godt, men når jeg havde fået et glas vin, så blev jeg alt for dominerende og det brød han sig ikke om… men ellers var det godt nok.

What?!

Jeg ved seriøst ikke hvad der sker… jeg kan slet ikke kende min mand, sådan har vores ægteskab aldrig været, alt har altid været så godt og god kommunikation. Hvad tænker I?

Jeg var SÅ ked af det i går, det hele kulminerede bare og jeg græd flere timer… 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2020

Soonmom

Hvor gamle er I? I lyder nemlig ret unge og umodne. 

Til det første havde jeg sagt klart fra, en aftale er en aftale og man melder ikke fra fordi der kommer noget "bedre" - og forstår heller ikke at han synes det andet var mere interessant 

Det andet du skriver er svært at svare på når man ikke har været der og hørt hvordan ordene er kommet ud. 

Det tredje, fair at man siger hvad man vil have i sengen, man skal nok bare veje sine ord og virkelig tænke over hvordan man siger det. Jeg havde nok spurgt hvornår han mente jeg var for dominerende, hvis du ikke selv kan se det? Og spurgt hvordan han så ville have det 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym

Den var ikke gået her hjemme. 

En aftale er en aftale, og min mand skal slet ikke alene, til nogen som helst fest alene i udlandet. 

Det ville være en deal breaker. 

Anmeld Citér

7. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg vil starte med at sige, at det slet ikke er ok opførsel af din mand.

Men hvis det pludselig er som om han opfører sig helt anderledes - kunne der så være noget andet galt - altså er han ekstra stresset eller presset på arbejde?

Omkring det med vennen - på et eller andet plan, så tænker jeg at det er fuldstændigt ligegyldigt at din veninde blev behandlet dårligt af ham for 6-7 år siden - og kan egentlig godt forstå din mand måske bliver irriteret over at det skal være et emne, når nu han bare ville vise et festbillede (ikke at hans reaktion på nogen måde er ok og den er helt overdrevet) - men at fyren har droppet et par kærester på en uheldig måde for flere år siden - gør ham jo ikke nødvendigvis til en dårlig kammerat idag - det var mere relevant, hvis det var en som var ved at indlede et forhold med ham. 

Og det med festen jeg var godt nok også blevet skuffet og ked medmindre det er en arbejdsting, som han ikke rigtigt kan tillade sig at sige nej til uanset at det er en fest. Men hvis det hele er arrangeret og der er flere venner som skal med og børnene bliver passet - så ville jeg nok sige til ham fint - hvis du absolut skal til Tyskland, så må du jo gøre det, så tager jeg bare alene til fest.

Men synes hele hans opførsel lyder til at han tumler med noget - og hvis i plejer at kunne tale om tingene, så ville jeg prøve at tage en stille snak med ham om hvad det er han går og tumler med - læg alle de sårede følelser på hylden og spørg om der er noget som plager ham for det fornemmer du på hans opførsel her på det sidste - så kan i altid senere tage det omkring at det ikke er ok uanset hvad som plager at han har opført sig som han gjorde - men tænker ikke det bringer noget konstruktivt med sig at diskutere det lige nu - før grunden er kommet frem i lyset

Anmeld Citér

7. januar 2020

Hjemmegaaende

Min mand måtte hjertens gerne tage til fest i Tyskland ... men han skulle da lige vove på, at føle, at det var sjovere og vigtigere end en tur med mig, som ikke lige kunne flyttes (det kan den jo ikke, når den er aftalt med venner og pasning osv). Jeg ville blive SÅ ked af det, og virkelig føle, at vores forhold og vores kvalitetstid sammen, ikke var noget værd. De andre ting, synes jeg er svære at sige så meget om, uden at have været der, men tænker også som de andre, om der kan være noget galt? 

Anmeld Citér

7. januar 2020

JD

Min mand fortæller nogle gange historier fra arbejdet, ting som hans mandlige kollegaer har gjort. Mange gange slutter han af med at sige "ja den var i hvertfald ikke gået her hjemme."

Jeg synes du skal sætte foden NED. Han må aflyse turen med drengene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.