Brug af Barnvogne til 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg vil genre start med af understreg at det her ikke har noget med Økonomi af gøre og jeg vil til hver en tid købe hvad mit barn har behov for

Hun er mit først barn og derfor er der også rigtig mange ting jeg ikke rigtig har gjort mig nogle erfaring med endnu hun er ved at nå en alder nu hvor jeg teknisk set kun bytte Barnvogne ud med en klapvogn Barnvogne er med stor liggemål så inden problem der.

Hvad er jeres erfaring er det nødvendigt med en klapvogn eller vil jeg kunne forsæt med at bruge Barnvogn til 3 års alderen??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg vil genre start med af understreg at det her ikke har noget med Økonomi af gøre og jeg vil til hver en tid købe hvad mit barn har behov for

Hun er mit først barn og derfor er der også rigtig mange ting jeg ikke rigtig har gjort mig nogle erfaring med endnu hun er ved at nå en alder nu hvor jeg teknisk set kun bytte Barnvogne ud med en klapvogn Barnvogne er med stor liggemål så inden problem der.

Hvad er jeres erfaring er det nødvendigt med en klapvogn eller vil jeg kunne forsæt med at bruge Barnvogn til 3 års alderen??

Du kan sagtens bruge barnevogn til hun er 3. Alt efter hvor lang hun bliver, selvfølgelig. 

Men i min mening er det lettere at komme rundt med sådan et stort barn og en klapvogn. Men ja du kan sagtens bruge den til hun er 3. 

Anmeld Citér

6. januar 2020

serinasmor

Det kommer jo an på så meget  

vi har ikke brugt klapvogn til vores yngste - han er nu 3,5 år... 

Vi har ikke haft behovet, men har viklet i stedet ... 

Nogle bruger kun klapvogn 2 gange om året på særlige udflugter

Nogle bruger den HVER dag og har brug for at kunne komme nemt ind og ud af bus/bybus 

Nogle har et stort behov for en klabvogn som kan slås meget mere sammen end en barnevogn 

Og nogle kan sagtens løfte den 3årige op i barnevognen og har ikke noget imod at have det store skrummel af en barnevogn med i bilen, hver gang de skal bruge den i fx zoo eller lignende... 

Hvad dit og jeres behov er - er liiidt svært at svare på

Anmeld Citér

6. januar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg ved ikke om det de nødvendigt. Reelt kan du jo bare sætte hovedet op og så kan man aflaste barnet i den, hvis det fx er til ture i zoo eller lignende. 
vores datter gad ikke sove i barnevogn, så vi måtte købe en hun kunne sove lur i. Den blev dog rigtig godt brugt frem til 4 års alderen. Men det blev ikke til så meget lur i den da hun blev 3 mere aflastning af benene på lange ture(hun stoppede med lur i weekenderne da hun var 2)

Anmeld Citér

6. januar 2020

Mortilah

Jeg brugte barnevognen i 5 mdr. Klapvognen frem til 13. Mdr. Så blev de solgt hvis der skulle blive en “næste gang” så dropper jeg barnevognen helt. Spild af penge for mit vedkommende..

Anmeld Citér

6. januar 2020

MinC

Jeg ville ikke have undværet nogen af delene. Min søn sov tre timer til middag fra han var 1 år - 2,5 år i barnevognen. Det synes jeg personligt er for længe at ligge i en klapvogn. 

Derudover gik vi lange ture, hvor han endnu ikke var gammel nok til at gå hele vejen, men kom op og sidde i klapvogn engang i mellem og så ned og gå igen. Jeg ville være godt træt af at skulle have hans beskidte støvler og flyverdragt op i barnevognen. Vi har også brugt den hvis vi skulle på ture osv. 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Soonmom

Jeg ville heller ikke undværer nogen af tingene. 

Barnevogn fungere bedst til lur, den fungere overhovedet ikke til ture når de skal op og ned (den bliver ulækker af skoene og jeg gider ikke tage sko af og på konstant).

Så til ture Klapvogn til lur barnevogn 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Miti's mama

Min yngste så sin gamle barnevogn for nylig for første gang i over et år, og hun løb straks hvinende hen til den "miiinnn!!!" (hun bliver 3 om en mdr), og stortudede over at hun ikke måtte komme op i den (den skal smides ud pga svamp) Vi har ikke brugt den det sidste år fordi vi flyttede og ikke har behov for den her.

Min ældste nægtede at sætte sig op i den efter hun lærte at gå. Så det er meget forskelligt hvad behovet bliver og svært at spå  Hvis du skal rundt på nogen måde hvor der er trafik eller barn der løber hele tiden (min ældste) vil jeg anbefale en klapvogn eller barnevogn når barnet er blevet for tungt at vikle/bære. Hvis du altid bruger bilen er der knapt så meget brug for den. Vil anbefale at du købe den barnevogn du gerne vil have, og venter og ser om du får brug for en klapvogn.

Anmeld Citér

7. januar 2020

AnoMor

Det er meget individuelt. Jeg skiftede til klapvogn omkring 2 års alderen fordi min søn ikk kunne ligge i barnevognen mere pga nogle skinner han sover med. Så brugte vi klapvogn i et års tid. Men kun på udflugter. Nu er han lidt over 4 år og kan ikk huske hvornår klapvognen sidst har været i brug. 
han har 2 ben at gå på. Og bliver han træt så kommer han på skuldrene

Anmeld Citér

7. januar 2020

Tinstin

Min søn bliver 3 her til foråret og han kan stadig godt tage en lur i sin barnevogn - men vi bruger den ikke til ture længere, til det har vi en klapvogn. Han er vokset fra sin ene barnevogn (som han har i DP), men kan stadig ligge i sin Trille med et liggemål på 90.

Det, som jeg fandt ud af, var, at så snart børnene lærer at gå, så bliver de alt for beskidte til, at man har lyst til at sætte dem op i deres rene sengetøj, hvis de har været nede og gå og lege...

Så jeg har begge dele...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.