Her har vi heldigvis ikke været syge i år, men der er faktisk blevet set en del fjernsyn alligevel. Vi har også været en del ude, men min den ældste på næsten 3 år, har sådan trængt til fred og ro. Der er så meget drøn på hverdagene og ofte skal vi også noget i weekenderne. Da vi kom til juleferien kunne vi mærke at han trængte til et minimum af krav og forventninger og bare nulstilling. Her greb vi det an med en tur i skov og park, leg i haven, tegne og fjernsyn.
Der er så mange holdninger til skærm i dag, at vi nærmest kun ser det som noget skidt, der giver os dårlig samvittighed og vi prøver hele tiden at sætte gang i andre ting, som holder børnene i gang hele dagen lang. Men jeg er altså af den holdning, at børn ikke tager skade af at se en tegnefilm og en ferie med masser af tid til bare at tøffe rundt. Min søn ville ikke sidde bænket foran fjernsynet hvis han fik lov. Han ville helt naturligt gå til og fra og lege indimellem.
Jeg tror ikke på, at meget IPad eller fjernsyn i en relativt kort periode skader. Jeg tror faktisk at forældrenes skærmforbrug skader mest. Hvis vi vil passe på vores børn på den måde, så skal vi ligge vores telefoner væk, se den tegnefilm med dem og være nærværende i det. Have et fælles tredje, som vi kan tale om og grine over. Så de ikke oplever bare at sidde der overladt til sig selv hele tiden.
Altså - selvom det er træls at være syg, så lyder det som om, at I har givet jeres børn maksimum af hygge og mulighed for restitution, så de er klar til en ny og ofte krævende hverdag. Det er helt perfekt! 
Anmeld
Citér