Pusleplads hvor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
214 visninger
7 svar
2 synes godt om
2. januar

Nedcrew1

Profilbillede for Nedcrew1

Hej alle sammen

Jeg er gravid 22+1 i dag 

Sådan en lille en, som kommer til verden skal jo pusles om. Så her kommer mine spørgsmål ang. indretning og placering. 

Vi bor i et rækkehus med 3 etager. Nederst (hvor vi oftest er) køkken, stue og udgange til have. Ovenpå, min mands kontor, entre og badeværelse. Øverst hvad der bliver til babysværelse og vores soveværelse. 

hvor ville i eller hvor har i evt placeret jeres pusleplads? 
Overvejer lige nu at have to pladser. En væghængt pusleplads på badeværelset til de mange skift i læbet af dagen. En pusleplads i babyværelset, hvor der kan hygges og sludres når der fx skal skiftes tøj og skiftes en ble om natten. Altså der kan også sludres på den i badeværelset, men der er bare ikke så hyggeligt at stå og pludre, sludre nusse med baby. 

Håber i har nogle erfaringer og gerne billeder af jeres pusleplads. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Nedcrew1 skriver:

Hej alle sammen

Jeg er gravid 22+1 i dag 

Sådan en lille en, som kommer til verden skal jo pusles om. Så her kommer mine spørgsmål ang. indretning og placering. 

Vi bor i et rækkehus med 3 etager. Nederst (hvor vi oftest er) køkken, stue og udgange til have. Ovenpå, min mands kontor, entre og badeværelse. Øverst hvad der bliver til babysværelse og vores soveværelse. 

hvor ville i eller hvor har i evt placeret jeres pusleplads? 
Overvejer lige nu at have to pladser. En væghængt pusleplads på badeværelset til de mange skift i læbet af dagen. En pusleplads i babyværelset, hvor der kan hygges og sludres når der fx skal skiftes tøj og skiftes en ble om natten. Altså der kan også sludres på den i badeværelset, men der er bare ikke så hyggeligt at stå og pludre, sludre nusse med baby. 

Håber i har nogle erfaringer og gerne billeder af jeres pusleplads. 

Da vi fik vores første barn, boede vi også i to etager. Til at starte med havde vi puslepladsen ovenpå i hendes værelse, men da lillesøster kom til, smed vi en puslepude ned på bordet i badeværelset, hvor vi var mest. 

Anmeld

2. januar

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har kun haft pudsleplads på badeværelset, og har brugt masser af tid, på at pludre og hygge. 

Har aldrig brudt mig om, pudsleplads, hvor der ik er en vandhane, til at vaske hænder ved. Syntes lidt hyggen ryger, når jeg ik ka få vasket hænder, efter bleskift. Kender mange der har haft håndsprit og vådrsrrvietter stående, men syntes ik, det på samme måde, er lige så hygiejnisk. 

Og syntes altid at blespanden lugter, også selvom de sku være lugtfri, så syntes aldrig det er helt så hyggeligt, når de står på værelset. Bare mine tanker. Vh Stine 

Anmeld

3. januar

LM2402

Profilbillede for LM2402
StineW79 skriver:

Vi har kun haft pudsleplads på badeværelset, og har brugt masser af tid, på at pludre og hygge. 

Har aldrig brudt mig om, pudsleplads, hvor der ik er en vandhane, til at vaske hænder ved. Syntes lidt hyggen ryger, når jeg ik ka få vasket hænder, efter bleskift. Kender mange der har haft håndsprit og vådrsrrvietter stående, men syntes ik, det på samme måde, er lige så hygiejnisk. 

Og syntes altid at blespanden lugter, også selvom de sku være lugtfri, så syntes aldrig det er helt så hyggeligt, når de står på værelset. Bare mine tanker. Vh Stine 

Enig med StineW79. Derudover vil jeg tilføje, at det kun er det første korte stykke tid, at der er behov for at skifte om natten 

Anmeld

3. januar

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Jeg foretrækker det på badeværelset. Det er en del nemmere når baby har skidt helt om i nakken 

Anmeld

3. januar

Øboen

Profilbillede for Øboen

Badeværelset helt klart! Man er altså ikke sådan super overskudsagtig og Happy der midt om natten når man skal op og skifte; så jeg synes det var meget rart at kunne slå to fluer med et smæk og også lige få tisset mens jeg alligevel var på badeværelset for at skifte baby om natten. 

Anmeld

3. januar

Birthdaybaby

Profilbillede for Birthdaybaby

I badeværelset hvis muligt. Helt sikkert. Kan ikke forstå dem der hellere vil have det på babys værelse, jeg ville ikke selv bryde mig om at have toilet hvor jeg skal sove. - og de fleste skifter kun ble om natten de første par uger, hvor de færreste babyer sover på eget værelse. 

Anmeld

3. januar

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg ville have to pladser. Vi bor også i rækkehus og de første uger skiftede vi seriøst +15 lortebleer dagligt. Vi har pusleplads på hans værelse ovenpå ( ved siden af wc) og så endte vi med af have dn puslepuden og en lille kurv m bleer også på gulvet i stuen, det var konstant vi skulle rende frem og tilbage så derfor blev det sådan. Nogle gange om natten skiftede vi bare på et håndklæde i vores seng ( han sov på vores værelse i starten) da skiftet mellem rummene vækkede ham for meget op. 

Jeg havde nok lavet 2 puslepladser som du selv foreslår og så vær forberedt på evt at skulle flytte lidt rundt på puslepuden, man ved aldrig hvilket barn man får og hvad behovet er før man står der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.