Gravid og angst for læger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er nu 7 uger henne med vores tredje barn. Det var ikke planlagt men vi har valgt at det skal være. 

Men men men, jeg kæmper med generaliseret-angst, det er dog meget bedre idag end for år tilbage. Desværre er der nogle steder min angst stadigvæk dominere mere end det hensigtsmæssigt, bl.a. Vægte, læger og mange mennesker er triggere for panikangst og angst helt generelt.

Jeg har lægetid imorgen (første kontrol, hvor jeg skal have urinprøve med) men puha jeg er allerede ved at gå fuldstændig i panik. Jeg kan simpelthen ikke bare tanken om at skulle derop er så skræmmende og ydermere vil de jo nok forvente jeg skal vejes.

Jeg ved godt det lyder fjollet men det er virkelig alvorligt ment, jeg kan næsten ikke overksue det. Nu kender min læge heldigvis til min historik, så håber på lidt forståelse. Dog har jeg tænkt mig at holde stejlt på at jeg IKKE skal vejes, som i slet ikke. (det har heller ikke hjulpet at jeg tog meget på efter anden graviditet.) 

Åh jeg ville så gerne bare være glad og glæde mig med min mand til vores næste barn, men puha det med lægebesøgene gør det svært.

Findes der nogen form for beroligende man kan købe i håndkøb jeg kan tage inden jeg skal derop i morgen? Altså som jeg må tage på trods af graviditeten? 

Hilsen en bekymret mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

jeg vil sige at jeg aldrig som aldrig er blevet vejet under nogle af mine graviditeter - er blevet spurgt om min vægt men aldrig vejet.

Det med vægten er jo mest for at bestemme om man skal tilbydes en sukkersygetest - så du kan jo vælge bare at sige det vil du gerne og så ikke oplyse din vægt - måske vægten også senere kan have betydning i forhold til bedøvelsen.

Håber du får styr på din angst

Anmeld Citér

1. januar 2020

1518

Jeg har altid insisteret på at veje mig på min egen vægt derhjemme inden lægeaftaler i mine graviditeter. Både for at få den mest præcise vejning (samme vægt hver gang, om morgenen og uden tøj), og så fordi jeg virkelig ikke har lyst til at stå til offentlig skue, når jeg skal vejes (vægten hos min læge står på gangen).

Anmeld Citér

1. januar 2020

Anonym

Jeg har bare vejet mig derhjemme? Sagt vægten og s har lægen skrevet det. Sådan har det været i begge mine graviditeter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.