Ferie med 16 måneder gammel dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
6 svar
2 synes godt om
30. december 2019

Athene123

Profilbillede for Athene123

Hej 

Vi skal en til Thailand her sidst i januar med vores søn der er 16 måneder gammel. Han er en rigtig krudtugle, så jeg begynder at blive lidt nervøs for hvordan flyveturen kommer til at gå ��

Er der nogen af jer der har rejst langt med et barn på samme alder, der har nogle gode råd til hvordan vi skal gribe det an og hvad vi kan tage med af god underholdning?

Vi skal flyve kl. 12, så det er alligevel nogle timer han skal underholdes inden han forhåbentligt skal sove lidt ��

Jeg tager også meget gerne imod gode råd til selve ferien ��

På forhånd tak! Godt nytår

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Vi har været afsted med vores i alderen 2 mnd til 10 år af flere gange. 

Jeg vil ikke lyve - det har været hårdt at flyve fordi man sidder med dem på skødet når de er 16 mnd.

råd: 

1) solcreme på 50+ der er vandfast.

2) uv telt - fantastisk til stranden

3) hat i uv materiale 

4) rejseklapvogn der kan ligges ned. Så kan man spise med sovende barn på strandrestauranter.

Anmeld Citér

1. januar

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Tag figurer eller andet sjovt med i flyet. Der er skærme med film på flyet.

Anmeld Citér

1. januar

M O R til J Vega

Profilbillede for M O R til J Vega
Athene123 skriver:

Hej 

Vi skal en til Thailand her sidst i januar med vores søn der er 16 måneder gammel. Han er en rigtig krudtugle, så jeg begynder at blive lidt nervøs for hvordan flyveturen kommer til at gå ��

Er der nogen af jer der har rejst langt med et barn på samme alder, der har nogle gode råd til hvordan vi skal gribe det an og hvad vi kan tage med af god underholdning?

Vi skal flyve kl. 12, så det er alligevel nogle timer han skal underholdes inden han forhåbentligt skal sove lidt ��

Jeg tager også meget gerne imod gode råd til selve ferien ��

På forhånd tak! Godt nytår

Vi rejser om 9 dage til Thailand med min datter på 2år og 5 måneder (kl. 18.35) 

for os var det afgørende at hun var fyld 2 år og har eget sæde. 
Hun forstår jo så også en besked, såsom at vente eller at sidde pænt.

men da hun var 17 måneder rejste vi til Egypten (5 timer) og det gik fint. Vi havde iPad og Lego med. 
og da hun var 10 måneder var vi i Bulgarien (2,5 time) det gik mindre godt på turen hjem. Der havde hun svær ved at finde “ro” på ingen plads. Men til Thailand er pladsen jo bedre i flyvet. 

til Thailand tager vi farver og bog med. 

vi har købt en kuffert fra stokke, hvor der er en plade der kan skubbes ud, i forlængelse med fly sædet. Så det giver en sove plads. Men ja det kraver jo et sædet til barnet.

håber I får en dejlig tur. 

Anmeld Citér

2. januar

kamikaze

Profilbillede for kamikaze
M O R til J Vega skriver:

Vi rejser om 9 dage til Thailand med min datter på 2år og 5 måneder (kl. 18.35) 

for os var det afgørende at hun var fyld 2 år og har eget sæde. 
Hun forstår jo så også en besked, såsom at vente eller at sidde pænt.

men da hun var 17 måneder rejste vi til Egypten (5 timer) og det gik fint. Vi havde iPad og Lego med. 
og da hun var 10 måneder var vi i Bulgarien (2,5 time) det gik mindre godt på turen hjem. Der havde hun svær ved at finde “ro” på ingen plads. Men til Thailand er pladsen jo bedre i flyvet. 

til Thailand tager vi farver og bog med. 

vi har købt en kuffert fra stokke, hvor der er en plade der kan skubbes ud, i forlængelse med fly sædet. Så det giver en sove plads. Men ja det kraver jo et sædet til barnet.

håber I får en dejlig tur. 

Lidt off topic men: Man kan sagtens få eget sæde til børn under 2 år. Men så skal man have autostol med i flyveren som de sidder i, og det koster selvfølgelig mere :-)

Anmeld Citér

2. januar

A38

Profilbillede for A38

Vi fløj til USA med vores 16 mdr gamle datter, 8,5 time hver vej. Vi købte nyt legetøj til flyveturen: en ny bog med flapper der kan løftes og en pakke duplo. På den måde havde hun noget spændende nyt at lege med i flyet. Vi havde masser af mad og snacks med, fx små rosinpakker hun selv kunne sidde og pille i. Og så gik vi meget op og ned ad gangene. Selvom hun havde masser af energi og jeg var bekymret for hvordan det skulle gå, så synes jeg faktisk at det gik rigtig godt!

På vej hjem fløj vi omkring hendes sengetid og hun sov hele vejen hjem ovenpå mig. 

Mit råd er at have godt med tålmodighed og bare acceptere at I må aflede og finde på hvis han mister tålmodigheden. Fx gå ned og stå ved toiletterne, hvor der er lidt mere plads. Skifte lidt mellem legetøjet. Osv.

Anmeld Citér

2. januar

M O R til J Vega

Profilbillede for M O R til J Vega
kamikaze skriver:

Lidt off topic men: Man kan sagtens få eget sæde til børn under 2 år. Men så skal man have autostol med i flyveren som de sidder i, og det koster selvfølgelig mere :-)

Okay, tak  det var smart!  Det vil jeg lige huske 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.