Stort søvnbehov for 8 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
8 svar
3 synes godt om
30. december 2019

Troldemommi

vores Johannepige er nu blevet 8 år, hun er som de fleste 8 årige, sød, kærlig, hidsig, egenrådig, dygtig i skolen, vild med sine veninder og gymnastik, og meget snaksalig

der er bare en ting jeg undrer mig over, hun kommer stadigvæk i seng kl 19.00 og sover med det samme, og på dage hvor hun ikke skal op, sover hun normalt til kl 8.30, dage hvor hun skal tidlig op, vækker vi hende kl 7.00, det vil sige at hun de fleste dage sover 12 timer, hendes veninder sover kun ca 10 timer, (har snakket med deres forældre) 

Det er ikke et problem at hun sover lidt ekstra, men bare en undring.

Er der andre med børn i den alder som sover mere end gennemsnittet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2019

Bentemor

Min datter der er 16 år nu har også altid haft et stort søvn behov og har det stadig. Faktisk først lidt en udfordring nu, på efterskolen, nu da de andre larmer og går sent i seng når hun gerne vil sove. Sådan har det altid været. Min mellemste søn har normal søvn og min yngste sover minimalt. Faktisk noget lettere med de to ældste end den yngste der nærmest ikke sover, men dog trives alligevel.. Nogen har bare brug for mere søvn end andre. Så længe hun er glad, frisk og trives ville jeg ikke gøre så meget andet end at nyde at i har lidt mere voksentid om aftenen end andre  

Anmeld Citér

30. december 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min datter er lidt yngre - 6,5 - men hun sover også helst 12 timer - i hverdagen er det svært at nå, da vi skal op senest 6.30. Så der sover hun reelt nok kun 11. Men fredag aften giver det bagslag og i weekenderne sover hun gerne 13 timer. 

Jeg tror det er virkelig individuelt - hendes storebror sover ikke helt så meget og har aldrig gjort - han er 10 her tiæ januar. 

Hendes lillebror på to, slægter hende meget godt på. 12 timer minimum hver nat og to timers middagslur. 

Jeg ville ikke bekymre mig - men hvis du ér bekymret, synes jeg du skal tage en snak med lægen - det skader jo aldrig. 

Rigtig godt nytår! 

Anmeld Citér

30. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min 8 årige kommer i seng samtidig med lillesøster kl 19-19.30 - der er ro senest kl 20. 

Han sover til 8.30- 9.30 når vi har fri.

Anmeld Citér

30. december 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hej

Min pige er kun 4 år så ved ikke så meget om jeres desværre. Men en gang læst jeg den her og det gav meget mening. 

https://nordicparenting.dk/2017/01/09/se-dine-boerns-ideelle-sengetid-gamle-hvornaar-plejer-vaagne/

Anmeld Citér

30. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CKJ skriver:

Min datter er lidt yngre - 6,5 - men hun sover også helst 12 timer - i hverdagen er det svært at nå, da vi skal op senest 6.30. Så der sover hun reelt nok kun 11. Men fredag aften giver det bagslag og i weekenderne sover hun gerne 13 timer. 

Jeg tror det er virkelig individuelt - hendes storebror sover ikke helt så meget og har aldrig gjort - han er 10 her tiæ januar. 

Hendes lillebror på to, slægter hende meget godt på. 12 timer minimum hver nat og to timers middagslur. 

Jeg ville ikke bekymre mig - men hvis du ér bekymret, synes jeg du skal tage en snak med lægen - det skader jo aldrig. 

Rigtig godt nytår! 

Det lyder også meget som min på 5,5 år. Hun skal helst have 12 timer for at hænge ordenligt sammen, så hun sover de fleste dage senest kl 17:30, fordi hun står op senest kl 5:30, uanset sengetid.

Anmeld Citér

30. december 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mine på 6,5 og 10 kommer i seng 19.30 og sover hurtigt begge to. Hvis den ældste kommer senere i seng er han simpelthen noget så morgen sur. Han træner spring to gange om uge hvor vi først er hjemme ved sengetid så det duer ikke med senere sengetid i hverdagene. I mange år kom de også i seng på det tidspunkt i weekenderne når vi ikke skulle noget. Nu må de være oppe til kl 21 fredag og lørdag 

Anmeld Citér

30. december 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores den ældste har altid haft et stort søvnbehov, og i hverdagen kommer hun stadig i seng mellem kl 19 og kl 20, afhængig af hendes fritidsaktivitet. Vi står så også op senest kl 6.15, i hverdagen. Hun er 11 år. 

Den mindste har altid haft et mindre søvnbehov, og hvis ik vi sagde, at hun sku i seng, ku hun uden problemer, være længer oppe, ende hendes storesøster. Hun er 7 år.

Jeg er sådan en som altid, har været en værre natteroder, og mine forældre ku ik få mig i seng. For mig er en god nats søvn Ca 5 timer. Også crasser jeg så total nogen gangen, og ka sove 12 timer i streg, i et par dage. 

Min kæreste funger bedst med 8 timers søvn. 

Så søvnbehov, er lige så forskellige som vinden blæser. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. december 2019

Rosa Sofia

Min dreng på 9,5 vågner kl. 6 sharp og har altid gjort det. Uanset hvornår han kommer i seng. Det virker ikke som om, at der er noget at gøre ved det. Nogen har vist bare større søvnbehov end andre. Tænker, at det vigtigste er, at de vokser/udvikler sig som de skal og er glade og har energi til dagen. Selv om jeg da petsonligt godt ville have haft et "sovebarn"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.