Hvad med potte når vi er ude??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
10 svar
5 synes godt om
29. december 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej med jer. 

Vi er igang med projekt blefri baby med vores søn på 2.5 år. Vi bruger en potte men kom så til at tænke på hvad vi så gør når vi skal ud?

Lige i de her dage hvor vi øver os er vi selvfølgelig derhjemme, men hvad så når vores dreng har lært at tisse på potten, skal vi så have den med Hver gang vi er ude eller hvergabg vi besøger folk??

Hvad er jeres erfaring?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2019

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Rixus skriver:

Hej med jer. 

Vi er igang med projekt blefri baby med vores søn på 2.5 år. Vi bruger en potte men kom så til at tænke på hvad vi så gør når vi skal ud?

Lige i de her dage hvor vi øver os er vi selvfølgelig derhjemme, men hvad så når vores dreng har lært at tisse på potten, skal vi så have den med Hver gang vi er ude eller hvergabg vi besøger folk??

Hvad er jeres erfaring?  

Vi har forskellige erfaringer. 

Vores ældste havde ingen problemer med at bruge toilettet når vi ikke var hjemme. 

Vores mellemste ville overhovedet ikke tisse på andet end sin pot, det var om sommeren så vi havde potten med under klapvognen når vi var på besøg hos familie og i diverse forlystelsesparker/zoo. 

Vores yngste har aldrig brugt potten, hun kunne ikke lide den. 

Anmeld Citér

29. december 2019

Soonmom

Jeg ville så bare øve på toilettet 

Min søn var meget glad for sit bræt til toilettet, så i starten havde vi det med, men da han var blevet mere sikker, holdt vi ham bare (han turde ikke selv)

- Tænker du at han skal have potten med i vuggestuen også? - For jeg tænker det er lettere for jer at bruge toilet fra start 

Anmeld Citér

29. december 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi slæbte potten med over alt i nogle mdr, da vores pige var ræd for toilettet i den periode. Derefter slæbte vi et toiletsæde med. Det var en fryd da hun knækkede koden til at sidde på toilet uden frygt eller støtte.

Anmeld Citér

29. december 2019

fehår

Vi startede meget tidligt i processen med at vænne vores datter til toilet ude. Vi brugte faktisk hel dag på at tage ud og afprøve offentlige toiletter, så hun kunne vænne sig til dem. Jeg løfter hende op og holder om hende, imens hun sidder der - det elsker hun.

I vuggestuen bruger hun det lille toilet, men herhjemme? Der gider hun kun potten, selvom hun har været blefri i snart 8 måneder  Men det må hun jo om, på et tidspunkt vokser rumpen nok alligevel for stor til den 

Anmeld Citér

29. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ikke engang overvejede at tage potten med os da min datter var ved at lære at bruge den. Jeg satte hende bare på toilettet og holdt hende mens hun sad der, når vi var ude. Det fungerede fint. Hun begyndte dog også ret hurtigt at foretrække at sidde på toilettet hjemme, med en sædeformindsker. Hun brugte potten måske 2 mdr i alt, og derefter udelukkende wc med sædeformindsker.

Anmeld Citér

29. december 2019

Rockertand

Rixus skriver:

Hej med jer. 

Hvad er jeres erfaring?  

Sæt ham på toilettet og hold om ham samtidigt, lad være med at gøre et nummer ud af det, sværere er det ikke.

Anmeld Citér

29. december 2019

AnoMor

Rixus skriver:

Hej med jer. 

Hvad er jeres erfaring?  

Jeg købte et lille toilet bræt i Ikea det passer til en barnenumse og lærte sønnen at bruge toilettet fra start så man ikk senere skal afvende potten også. 

Anmeld Citér

29. december 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vi havde samme type potte x flere. 

Vores var utroligt vane præet. 

Dagplejen havde ældre børn der startede også ville vores være med. Men hN ville kun bruge en af hendes så måtte jeg i genbrug og finde den samme type. 

Derfor havde vi 2 hjemme og altid 1 med i bilen. 

Hurtigt blev det dog til wc. Men det jo ikke anderledes end en pusletaske. At man går lidt afsides. 

Anmeld Citér

30. december 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vores datter kan godt bruge wc når vi er ude. 

Hun kan best lide potten når vi er hjemme. 

Mormor. Har købt en så hun har en hjemme ved sig fast. Og ellers har vi købt sådan en Sade der sættets på fra ikea.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.