Nytår forsættelse - Sunde snacks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
4 svar
1 synes godt om
22. december 2019

Anonym trådstarter

Vores børn har en gode appetit efter deres forældre - Vores 4 årig er ikke tyk! Men har en store mave

Jeg ender ofte i at give dem en bolle da de kommer hjem fra BH og dagpleje, og vores søn er sensitive i smag og konsistent - Så han spiser sjældent aftensmad  så holder sig til han får noget han kan lide

i madpakke får han udelukkende sundt, rugbrød, med leverpostej, Hamburgeyg, augurk og peberfrugt nogle gange kiks med han spiser ikke engang smør da han ikke kan klare den konsistent 

hvad kunne jeg tilbyde af sunde snack ? Når han kommer sulten hjem fra BH ? 

Negaive eller sarkastiske svar frabedes 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Alt det du også serverer på madpakken agukestænger, peberfrugt, gulerod osv osv. Evt med en dip til af fedtfattig cremefraiche. Eller frugt i mindre mængder.

Mht boller, så kommer de jo i mange varianter, hvis du køber nogen med et højt fiberindhold (kig på indholdet i rugbrød og sammenlign med det) så er en bolle ikke altid så fyfy som vi går og bilder os ind men selvfølgelig skal han have noget varieret kost. 

Du kunne også prøve med ostestave (af rigtig ost), små frikadeller eller lign. Sådan lidt tapas agtigt. Så får han en del rigtig mad, selvom det er snacks. 

Anmeld Citér

22. december 2019

God-mor

Anonym skriver:

Vores børn har en gode appetit efter deres forældre - Vores 4 årig er ikke tyk! Men har en store mave

Jeg ender ofte i at give dem en bolle da de kommer hjem fra BH og dagpleje, og vores søn er sensitive i smag og konsistent - Så han spiser sjældent aftensmad  så holder sig til han får noget han kan lide

i madpakke får han udelukkende sundt, rugbrød, med leverpostej, Hamburgeyg, augurk og peberfrugt nogle gange kiks med han spiser ikke engang smør da han ikke kan klare den konsistent 

hvad kunne jeg tilbyde af sunde snack ? Når han kommer sulten hjem fra BH ? 

Negaive eller sarkastiske svar frabedes 

Knækbrød eller hjemmebagt brød uden sukker og med nogle gode fibre i. Ellers frugt skåret ud på et fad, grøntsagsstænger med en dip til, riskiks, grove pølsehorn mm. 

Anmeld Citér

22. december 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I forhold til at han næsten ingen aftensmad får. Har I prøvet bevidst at gemme en smule til dagen efter, som han så får når han kommer hjem fra børnehaven og er sulten? 
nogle gange får vores 5 årige aftensmad kl 16.30. 
vores datter har levet længe på røræg, skinkestrimler, gulerod og agurk til nem aftensmad

Anmeld Citér

22. december 2019

Panda2018

Nu ved jeg ikke hvornår du henter i forhold til aftensmad tid  her blev de spist  af med en  banan    en gulerod en peberfrugt Æblebåde eller et styk agurk eller Knaldrød alt efter hvor vi er hjemme  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.