Uønsket gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2019

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder er jeg blevet uønsket gravid. Testede fordi jeg var træt og øv hele tiden, men kan ikke være ret langt henne, for havde sidste mens den 15/11 og min cyklus er på 35 dage. Så det må være meget meget tidligt i forløbet, men har dog testet positiv på to forskellige test. (vi bruger altid kondom så er virkelig øv over det sket.) 

Hvad skal jeg gøre.? Min egen læge er gået på ferie så tænker det må være lægevagten? 

Har aldrig fået en abort før og er virkelig påvirket af situationen, havde svoret at jeg aldrig skulle det igennem. (men vi er en presset familie for tiden og har ikke overskud til at få et barn mere.)

Synes det så hårdt og har aldrig været så magtesløs som lige nu. 

Hvad skal jeg gøre? Hvordan kommer jeg igang med aborten og hvordan kommer man ovenpå igen efterfølgende psykisk?

Håber meget at der er nogle som har et godt råd eller to. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2019

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Som overskriften lyder er jeg blevet uønsket gravid. Testede fordi jeg var træt og øv hele tiden, men kan ikke være ret langt henne, for havde sidste mens den 15/11 og min cyklus er på 35 dage. Så det må være meget meget tidligt i forløbet, men har dog testet positiv på to forskellige test. (vi bruger altid kondom så er virkelig øv over det sket.) 

Hvad skal jeg gøre.? Min egen læge er gået på ferie så tænker det må være lægevagten? 

Har aldrig fået en abort før og er virkelig påvirket af situationen, havde svoret at jeg aldrig skulle det igennem. (men vi er en presset familie for tiden og har ikke overskud til at få et barn mere.)

Synes det så hårdt og har aldrig været så magtesløs som lige nu. 

Hvad skal jeg gøre? Hvordan kommer jeg igang med aborten og hvordan kommer man ovenpå igen efterfølgende psykisk?

Håber meget at der er nogle som har et godt råd eller to. 

Du kan kontakte en gynækolog direkte. Du behøver ikke gennem lægen. Jeg havde det ligesom dig indtil jeg selv stod i en presset familie situration og var gravid. 

For mit vedkommende var det svært før aborten, da jeg hele tiden var i tvivl. Men Under og efter var det ikke svært for mig psykisk, da beslutningen var taget og jeg vidste det var det bedste for familien. 

Har du nogen du kan drøfte det med? Det kan være godt at snakke med nogen der ikke er helt tæt på som familie, men alligevel kender jeres familie situration. Måske en veninde? 

Anmeld Citér

21. december 2019

Anonym

Jeg kan kun svar dig ud fra det du har skrive i dit indlæg jeg kan ikke udmeldbart læse at i som par har snakke om det her jeg håber ikke det sådan for det synes jeg ikke er i orden i er to om at dyrke sex dermed er i også to om at skal tag beslutte om hvad der skal ske. Så mit råd er hvis i ikke allerede har snak om at du er blev gravid og at du ikke ønske barnet så tag og gør det!!

Anmeld Citér

21. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når ens læge har lukket kan man så vidt jeg ved bare ringe til en anden! Alternativt, giv et kald til vagtlægen og spørg hvem du skal i kontakt med. Hvis du er tidligt i forløbet vil du nok få nogen piller der fremprovokerer en abort  jeg har ikke prøvet den type abort men dem jeg kender der har, siger at det godt kan være en lidt voldsom oplevelse, så jeg synes du skal sørge for at være sammen med nogen du er tryg ved i mens. Enten hvis din kæreste kan være hjemme ved dig eller du kan tage hjem til dine forældre og få støtte. Nogen du tør at reagere hos, det er ikke til at vide hvordan du får det i situationen .

Anmeld Citér

21. december 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg kan kun svar dig ud fra det du har skrive i dit indlæg jeg kan ikke udmeldbart læse at i som par har snakke om det her jeg håber ikke det sådan for det synes jeg ikke er i orden i er to om at dyrke sex dermed er i også to om at skal tag beslutte om hvad der skal ske. Så mit råd er hvis i ikke allerede har snak om at du er blev gravid og at du ikke ønske barnet så tag og gør det!!

Undskyld, men umiddelbart er der rigtig meget hun ikke har skrevet i indlægget? Om hun bor i hus, hvad skostørrelse hun har? Om hun dyrker yoga? 
tænker at hun selvfølgelig har delt dette med sin partner og hvis ikke, er det jo ikke det hun spørger ind til. 
til ts: sender en kæmpe krammer af sted og håber at alt nok skal blive godt. 
giv vagtlægen et kald og rådfør dig med hvordan du skal forholde dig taget jul osv i betragtning. 

Anmeld Citér

21. december 2019

Anonym trådstarter

Tusind tusind tak for jeres svar, har brugt det meste af idag i sengen, for det har godt nok taget pusten fra mig. 

Der var en der kommenterede på om min mand ved det, han ved testen var positiv, (han ved også jeg testede tidligt) der er rigtigt rigtigt mange ting i spil lige nu ift. Om han skal vide jeg får en abort. Min mand er gået ned med stress og slem depression og er pt ikke rigtig til at snakke med. (han nægter at søge hjælp men hans temperament er lunefuldt).

Jeg ved helt ærligt ikke hvordan jeg skal snakke med ham om det lige nu. Men som jeg sagde til ham er det jo ikke sikkert at spiret bliver hængende osv. (han gik helt ned med flaget over testen var positiv.) men pt vil jeg ikke forlange noget af ham overhovedet, så beslutningen er taget af mig alene og jeg får det gjort uden han ved det. (tænker jeg fortæller ham jeg har fået min mens og af det ikke blev.)

Jeg/vi har ikke meget familie og derfor har vi i forvejen ikke ret meget hjælp omkring os til de børn vi har i forvejen. Dem har jeg pt massere af overskud til og elsker af hele mit hjerte, men tror wn mere bliver en for meget. (vil gerne kunne bevare mit overskud til dem, men en baby er krævende). 

Jeg har ikke nogle venner eller veninder er meget introvert og har det normalt fint med kun mit eget og familiens selvskab, (samt alle vennerne der kommer og går til vores børn.) 

Men jeg tænker at det bliver en hård omgang af få en abort og det virkelig ikke nemt for mig at tage den beslutning, men det vil helt sikkert være det mest rigtige som tingene er nu. 

Tusind tak for hjælpen og svar, jeg ringer til vagtlægen imorgen og håber der er overstået hurtigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.