hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
12 svar
15 synes godt om
20. december 2019

Anonym trådstarter

Vi bor i et lejlighedskompleks hvor der er relativt lydt. I dagligdagen er der ikke de store problemer, men vores lejligheder er bygget som "spejlbilleder" - altså så de er bygget køkken mod køkken og værelser mod værelser. Det værelse vi har valgt som børneværelse ligger lige op ad vores nabos soveværelse.

Normalt har vi ingen problemer med naboerne og hører næsten ikke hinanden, men nu har vores ældste endnu engang bedt om at få ørepropper for han gider ikke naboens "lyde". Han er stor nok til at vide hvad disse lyde er - de har sex. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at de har sex lige omkring børnenes sengetid.

Kan vi tillade os at sige noget til dem? Jeg siger selvfølgelig ikke at de ikke må have sex, men hver/hveranden aften? Vores børn går i seng 18:30-19:30 så det er jo ikke fordi der er specielt sent.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker ik i ka tillade jer, at "brokke" jer til naboerne. Hvis deres sex lyde forstyrre jeres barn, syntes jeg i ska overveje, at bytte jeres værelser rundt, så i får soveværelser der, og han så får værelse, i jeres soveværelse. Det ville være noget helt andet, hvis det var højt musik, råb, larm osv. 

Og hvis man ska være helt firkantet, så er det jo aldrig deres problem, men jeres. Og sådan vil det altid være, når man bor tæt op af andre.

Og ellers er det måske på tide, at kigge efter ny bolig. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. december 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB
StineW79 skriver:

Tænker ik i ka tillade jer, at "brokke" jer til naboerne. Hvis deres sex lyde forstyrre jeres barn, syntes jeg i ska overveje, at bytte jeres værelser rundt, så i får soveværelser der, og han så får værelse, i jeres soveværelse. Det ville være noget helt andet, hvis det var højt musik, råb, larm osv. 

Og hvis man ska være helt firkantet, så er det jo aldrig deres problem, men jeres. Og sådan vil det altid være, når man bor tæt op af andre.

Meget enig.

Anmeld Citér

20. december 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

vi er allerede igang med at lede efter anden bolig.

vi har valgt det værelse som børneværelse fordi det er det der er størst, og alle børnene deler. 

Anmeld Citér

20. december 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi bor i et lejlighedskompleks hvor der er relativt lydt. I dagligdagen er der ikke de store problemer, men vores lejligheder er bygget som "spejlbilleder" - altså så de er bygget køkken mod køkken og værelser mod værelser. Det værelse vi har valgt som børneværelse ligger lige op ad vores nabos soveværelse.

Normalt har vi ingen problemer med naboerne og hører næsten ikke hinanden, men nu har vores ældste endnu engang bedt om at få ørepropper for han gider ikke naboens "lyde". Han er stor nok til at vide hvad disse lyde er - de har sex. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at de har sex lige omkring børnenes sengetid.

Kan vi tillade os at sige noget til dem? Jeg siger selvfølgelig ikke at de ikke må have sex, men hver/hveranden aften? Vores børn går i seng 18:30-19:30 så det er jo ikke fordi der er specielt sent.

Som udgangspunkt, så nej så kan I ikke tillade jer at bede jeres naboer om ikke at dyrke sex på udvalgte tidspunkter. MEN hvis I har et godt naboskab, kan I jo godt med at smil på læben, nævne at det er skønt at de holder så meget af hinanden, men om det behøver at være så højlydt - hvis det altså er det? Det kan jo også være at der bare er meget lydt?

Anmeld Citér

20. december 2019

Panda2018

Løsning på problemet kunne værre at i bytte om på værelserne så i fik soveværelse mod jeres nabos soveværelse

Anmeld Citér

20. december 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Som udgangspunkt, så nej så kan I ikke tillade jer at bede jeres naboer om ikke at dyrke sex på udvalgte tidspunkter. MEN hvis I har et godt naboskab, kan I jo godt med at smil på læben, nævne at det er skønt at de holder så meget af hinanden, men om det behøver at være så højlydt - hvis det altså er det? Det kan jo også være at der bare er meget lydt?

jeg troede også i starten at det "bare" var fordi der er lydt, men det er virkelig fordi de er højlydte - eller hun er.

Anmeld Citér

20. december 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

jeg troede også i starten at det "bare" var fordi der er lydt, men det er virkelig fordi de er højlydte - eller hun er.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det faktisk kan være voldsomt generende. Jeg syntes måske du skal spørge dem pænt, om de ikke kan dæmpe sig bare lidt.

Anmeld Citér

20. december 2019

Anonym trådstarter

Panda2018 skriver:

Løsning på problemet kunne værre at i bytte om på værelserne så i fik soveværelse mod jeres nabos soveværelse

problemet er bare at vores soveværelse "kun" er 2,5*3 meter mens børneværelset er 3*5 meter og med tre børn er det nemmere at de har det store. 

Anmeld Citér

20. december 2019

Øboen

Hah det er da mega sjovt, de tænker nok ikke selv over det, men prøv at sige noget til dem om at: "mine 3 børn undrer sig godt nok over hvad det er for nogle lyde der kommer fra jeres soveværelse hver aften". Mon ikke de bliver lidt blufærdige, hvis de opdager at der er et par unger som ligger og lytter med?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.