Kæresten synes jeg er for inaktiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.683 visninger
22 svar
14 synes godt om
19. december 2019

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er gravid i 5. Måned og har det det meste af tiden fint. Jeg er dog mere træt end jeg plejer og får ondt i bækkenet til tider. Jeg har de seneste år gået i fitness center nogle gange om ugen og løbetrænet i perioder (vil selv sige jeg er i ok god form). 
Efter jeg er blevet gravid er jeg stoppet og det eneste motion jeg får er de 3 km jeg cykler på arbejde. Det er ikke hårdt, får bare let sved på panden. Det har jeg det selv okay med.  

min kæreste har flere gange nævnt, at jeg altså skal lave noget og at det er godt for kroppen. Han synes jeg er inaktiv og det sårer mig, da det for mig føles naturligt at jeg ikke får lavet så meget, da der sker meget i kroppen. Jeg tager på som jeg skal og jordemoderen siger jeg ligger helt normalt i vægt.

jeg føler mig tyk, slasket og doven og langt fra tiltrækkende og det bunder mest i at jeg ved, at han synes jeg laver for lidt  Han dyrker selv meget sport, det er også derfor han er så opmærksom på det. 

har han ret, er jeg for doven? hvad gør I andre? Jeg kan godt se jeg har taget på (også lidt på andre steder end maven), men jeg tænker det naturligt forsvinder igen, når hun kommer til verden. 
det gør mig bare så ked af det, at jeg ved han tænker sådan...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej 

Jeg er gravid i 5. Måned og har det det meste af tiden fint. Jeg er dog mere træt end jeg plejer og får ondt i bækkenet til tider. Jeg har de seneste år gået i fitness center nogle gange om ugen og løbetrænet i perioder (vil selv sige jeg er i ok god form). 
Efter jeg er blevet gravid er jeg stoppet og det eneste motion jeg får er de 3 km jeg cykler på arbejde. Det er ikke hårdt, får bare let sved på panden. Det har jeg det selv okay med.  

min kæreste har flere gange nævnt, at jeg altså skal lave noget og at det er godt for kroppen. Han synes jeg er inaktiv og det sårer mig, da det for mig føles naturligt at jeg ikke får lavet så meget, da der sker meget i kroppen. Jeg tager på som jeg skal og jordemoderen siger jeg ligger helt normalt i vægt.

jeg føler mig tyk, slasket og doven og langt fra tiltrækkende og det bunder mest i at jeg ved, at han synes jeg laver for lidt  Han dyrker selv meget sport, det er også derfor han er så opmærksom på det. 

har han ret, er jeg for doven? hvad gør I andre? Jeg kan godt se jeg har taget på (også lidt på andre steder end maven), men jeg tænker det naturligt forsvinder igen, når hun kommer til verden. 

Jeg tænker du skal gøre hvad du synes - du skal nyde din graviditet 

men jeg vil gøre dig opmærksom at de ekstra kilo ikke ryger igen pr. automatik. Jeg har altid været slank. Syntes ikke jeg tog særlig meget på under graviditeten - men det gjorde jeg. Jeg var bare forblændet af lykkefølelsen og maven og så det simpelthen ikke. Jeg tog ikke meget på i starten men de sidste tre måneder - ja det er absurd hvor meget jeg rent faktisk endte med at tage på. Det har taget knap to års kostændringer og træning før jeg kom tæt på min gamle vægt. 

Så nyd din graviditet, gå ikke på kur men tænk da alligevel lidt over hvad du spiser og måske nogle gåture er nok som aktivitet. 

Det er mine tanker. 

Anmeld Citér

19. december 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Du skal følge, hvad din krop kan holde til  

motion er jo altid godt for kroppen, men du skal gøre det, for din skyld 

tror du ikke bare, at det er fordi din kæreste er vant til at du plejer være aktiv? 

Anmeld Citér

19. december 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej 

Nu kender jeg jo hverken ham eller dig. Kan han ikke bare mene det på en omsorgsfuld måde for både dig og bebs? Det er jo bedst at dyrke lidt motion som gravid. Men det lyder for mig som om du mener han er utilfreds med din krop? Det må du da spørge ind til. Og så må jeg sige, at jeg forstår sagtens at du ikke magter så meget, man har bare mere brug for at putte hjemme og slappe af som gravid.

Anmeld Citér

19. december 2019

Anonym trådstarter

jeg nyder for det meste graviditeten og er også opmærksom på fortsat at spise sundt og varieret. Og jeg synes selv cykelture og gåture tæller med som motion. Det synes han bare ikke er nok. For at være ærlig synes jeg det er udmattende hele tiden at høre fra folk omkring mig, hvad jeg bør og ikke bør. Så mange kommentarer omkring hvad jeg ikke må spise, drikke, hvor meget jeg rører mig. og i bund og grund har jeg det selv helt fint med det hele. Men jeg bliver påvirket af folks konstante meninger. Og når han så også snakker om det hjemme, er det lige før bægeret flyder over for mig. Jeg ved godt han mener det godt, men jeg har simpelthen ikke energien til det nu. Det forstår han ikke. Det betyder jo ikke at jeg aldrig vil røre mig igen. 
jo jeg tror også det er lidt fordi han er vant til jeg plejer at lave noget mere  det sårer mig bare sådan, jeg føler mig som en dårlig kæreste og gravid

Anmeld Citér

19. december 2019

Anonym trådstarter

Roselil, du rammer spot on der. Jeg føler det er fordi han ikke er tilfreds med min krop  (og min indsats for at holde den i form). Jeg ved ikke om han reelt har det sådan, men jeg ved at han generelt ikke synes ekstra kilo er flatterende. Han er selv veltrænet, måske det også gør mig en tand mere usikker på mig selv, da jeg er blevet mere “blød”. 

Anmeld Citér

19. december 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Han skal sgu da flette næbbet. Du er jo gravid for faen - hvad regner han med? Selvfølgelig er det godt at være aktiv som gravid i det omfang man kan, men det lyder da også som om du gør noget.

Hvis han synes du er for lidt aktiv, så må han åbenbart lave noget mere derhjemme så du får mere energi. Jeg synes du skal sige til ham at han skal tie stille hvis han bliver ved med en anklagende tone. Det bliver man sgu da ikke mere motiveret af.

Anmeld Citér

19. december 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Han skal sgu da flette næbbet. Du er jo gravid for faen - hvad regner han med? Selvfølgelig er det godt at være aktiv som gravid i det omfang man kan, men det lyder da også som om du gør noget.

Hvis han synes du er for lidt aktiv, så må han åbenbart lave noget mere derhjemme så du får mere energi. Jeg synes du skal sige til ham at han skal tie stille hvis han bliver ved med en anklagende tone. Det bliver man sgu da ikke mere motiveret af.

Jeg ved ikke rigtig hvad han forventer. Måske at jeg havde fortsat med træning i fitness, men jeg magter det ikke, for jeg er bare mere træt end ellers. 
Det er nemlig desværre slet ikke motiverende, det får næsten den modsatte effekt.
Hvis han stod klar med aftensmaden kunne jeg måske bedre overskue det. Jeg synes bare det er utroligt, hvor mange mennesker omkring en der generelt udtrykker deres holdninger til hvad jeg burde, det gør mig usikker 

Anmeld Citér

19. december 2019

Øboen

Jeg tænker også at det måske er meget normalt at man ikke lige har lyst til at bruge kroppen på samme måde som tidligere, når nu man er under en stor kropslig forandring. Selvom man gerne må løbe eller gå i fitness, så ville jeg personligt da tænke meget over om man nu kom til at gøre noget forkert ifht baby og belastning af ens krop osv. At cykle og gå nogle gode ture er jo en fin og skånsom måde at få motion på. 

Jeg forstår også godt at man gerne bare vil spare energien da man automatisk er mere træt. 

Hvis du gerne vil røre dig lidt mere engang i mellem, så kunne du jo invitere manden en tur med i svømmehallen, så er det både sjov/motion på samme tid  

Anmeld Citér

19. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvad han forventer. Måske at jeg havde fortsat med træning i fitness, men jeg magter det ikke, for jeg er bare mere træt end ellers. 
Det er nemlig desværre slet ikke motiverende, det får næsten den modsatte effekt.
Hvis han stod klar med aftensmaden kunne jeg måske bedre overskue det. Jeg synes bare det er utroligt, hvor mange mennesker omkring en der generelt udtrykker deres holdninger til hvad jeg burde, det gør mig usikker 

Jeg tror du er nødt til at sige lidt fra ♥️

Og sæt dig med din kæreste og fortæl ham at det faktisk gør dig ked af at at han kommer med de kommentarer. Fortæl ham at du udemærket ved at man ikke bare skal æde sig fed fordi der er en baby i maven, men du ikke orker en masse træning som det er nu, men du æder heller ikke kage og chips på daglig basis.. og så gør det klart at din krop altså forandre sig og det er naturligt om han kan lide det eller ej. Men det gør altså intet godt for dig hvis han går og pointerer den forandring, for du kan ikke styre det! Der vokser en baby i din krop. Du VIL blive større og din krop VIL blive blød. I hvertfald for en tid. Sådan en mave efter en fødsel er som en blød bolledej indtil den forhåbentlig trækker sig lidt sammen - men det er der faktisk ingen garanti for. Det må han forstå. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.