Lækker aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
3 svar
4 synes godt om
18. december 2019

Anonym trådstarter

Nu julen er så fede med mad, vi skal intet 25-27 december

Manden vild ha vi spiser kalkun og flæskesteg de dage men jeg prøver omvende ham, hvad kunne jeg lave så er vildt lækkert, men også sundere kalkun/flæskesteg  med sovs, brun kartofler osv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2019

Birthdaybaby

Både flæskesteg og kalkun er relativt magert kød. Så hvis du skimmer godt med fedt fra inden du laver sovs, holder dig fra de brunede kartofler (erstat evt med ristet græskar), og serverer en lækker grøbkålssalat eller rødkålssalat til, så ser jeg ingen problemer med “fed julemad”. Men det gør jeg nok generelt ikke. 

Det er i højere grad de mange søde sager og generel overspisning jeg synes er problemet. Ikke et par dage med brun sovs

Anmeld Citér

19. december 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ummmm jeg må sige mig enig, med din mand. Netop fordi som en anden også påpeger, så er både kalkun og steg, ret mager kød og det smager bare godt. 

Men vi ska nok ha rester af gås, and og flæskesteg, d 25, biksemad med spejlæg d 27 osv. 

D 26, ska vi ha Mørbradsbøffer med rus, julekål, medister, sild osv osv, til den årlige familie julefrokost. 

Og for at få noget mad, der slet ik er julet, ka vi finde på at oksesteg, hasselbakte kartofler. Spareribs, burger, og andet nemt. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. december 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Nu julen er så fede med mad, vi skal intet 25-27 december

Manden vild ha vi spiser kalkun og flæskesteg de dage men jeg prøver omvende ham, hvad kunne jeg lave så er vildt lækkert, men også sundere kalkun/flæskesteg  med sovs, brun kartofler osv 

flæskesteg med rødkålssalat 

Andebryst med appelsinsalat

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.