Hvor laver I julen hyggelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.040 visninger
10 svar
6 synes godt om
18. december 2019

Anonym trådstarter

Ah jeg er overvældet og jeg har kun 2 børn begge syge, og en mand der altid arbejder han tror intet kan fungere uden ham 

så jeg er meget hjemme alene med børnene ( jeg afspadsere nu en masse på arbejde)

hvad kan jeg gøre så det bliver jule hygge? Hvad gøre i? Jeg er mega stresset så det vi alle laver konfekt er udelukket har en 1 årig og en 4 årig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2019

Bibi 1234

Leg med lego

Tag på legeplads 

Ud i naturen 

Bag en kage 

Bag boller 

Mal med vandfarve 

Anmeld Citér

18. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ah jeg er overvældet og jeg har kun 2 børn begge syge, og en mand der altid arbejder han tror intet kan fungere uden ham 

så jeg er meget hjemme alene med børnene ( jeg afspadsere nu en masse på arbejde)

hvad kan jeg gøre så det bliver jule hygge? Hvad gøre i? Jeg er mega stresset så det vi alle laver konfekt er udelukket har en 1 årig og en 4 årig 

Præcis hvad du ville lave med dem normalt.

Lege med legetøj. Male. Bage. Byg en hule. Tegn og klip julepynt. Se en film. 

Anmeld Citér

18. december 2019

lineog4

Ikke noget særligt, vi har nattøjsdage i juleferien, vi spiller lidt spil, ser julekalender og ja så render jeg rundt med kronisk dårlig samvittighed over, at vi aldrig når julehyggen 

Anmeld Citér

18. december 2019

321

Anonym skriver:

Drop den dårlige samvittighed for man når alligevel aldrig de ting man gerne ville. Men bare det med at se en juletegnefilm/film også æbleskiver til er guld værd. En gå tur eller tag et sted hen og se juleudstilling. Undersøg om der er et sted i nærheden hvor beboerne på en villavej har overpyntet deres huse med julelys. Det er altid et hit her. I nogen plantoramaer er der juleudstilling .

Anmeld Citér

18. december 2019

Sprit25

Hvad er julehygge? Præcis det du gør det til. Vi skal ind og se frost 2, vi skal se tv hele dage. Besøge venner og bare være i nuet

Anmeld Citér

18. december 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Har har vi pyntet juletræ sammen. Det har min datter på snart 3 syntes var hyggeligt  og så har hun været nede hos oldemor og bage pebernødder. Og ellers har det bare være hygge med jule tegnefilm, og jeg har leget sammen med hende med de ting hun har fået i adventsgaver. 

Og så læser vi mange julebøger som er lånt fra biblioteket 

Anmeld Citér

18. december 2019

Øboen

Jeg tænker du har en masse forventninger til hvad du “bør” når du skriver sådan? 
men helt ærligt, dine børn er så små at se jo knapt nok forstår konceptet omkring jul. Så det handler jo virkelig om hvad du gør det til. Du bestemmer ambitionsniveauet. Aldrig om jeg fx gad lave konfekt med så små størrelser, det bliver bare klamt og overpillet ved. 
Børn forstår jo ikke den der romantiserede forventning om “julehygge”, de er bare glade for at have fri og være hjemme hos deres forældre i ferien. Og hvis du tænker på hverdagene op til jul, så gør vi intet specielt bare fordi at det er december måned. Min dreng har en Legokalender som vi åbner hver dag og vi har da spist et par klejner fra bageren den anden dag. Men gør virkelig ikke alt muligt ud af det. 

Anmeld Citér

19. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder som om du tror at alle andre gør et eller andet specielt julehyggeligt? Hvad er det du tænker at andre måske gør, som du ikke gør?  

Hos os laver vi nærmest så lidt som muligt. Min mindste er 5 år og hvis jeg kun havde hende og en lille på 1 år, ville vi bare gå lidt ture, se jule tegnefilm og ellers ikke noget vi ikke plejer at lave. Måske trille pebernødder. Det kan en 4-5 årig godt uden det bliver noget smat  

Anmeld Citér

19. december 2019

ønskebørn74

Tjek denne https://www.alt.dk/boern/fa-dit-barn-i-aegte-julestemning-uanset-alder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.