Vens mor er død

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.715 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2019

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har et godt vennepar hvor manden desværre lige har mistet sin mor alt for tidligt og meget pludseligt. 

Vi er to vennehold der gerne vil gå sammen og give en kondolence blomst eller en kurv bare for at vise at vi tænker på ham og familien. 

Jeg ved ikke om det virker upassende at købe sådan en blandet gavekurv, da det jo bestemt ikke er noget der skal fejres, men på den anden sige føler jeg også at en blomst ikke kan gøre det, så jeg hælder mest til en kurv med alt muligt blandet og et kort. Hvad synes i?

Modtager meget gerne inputs! Budget er max 800kr

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2019

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Min mand og jeg har et godt vennepar hvor manden desværre lige har mistet sin mor alt for tidligt og meget pludseligt. 

Vi er to vennehold der gerne vil gå sammen og give en kondolence blomst eller en kurv bare for at vise at vi tænker på ham og familien. 

Jeg ved ikke om det virker upassende at købe sådan en blandet gavekurv, da det jo bestemt ikke er noget der skal fejres, men på den anden sige føler jeg også at en blomst ikke kan gøre det, så jeg hælder mest til en kurv med alt muligt blandet og et kort. Hvad synes i?

Da min mand døde fik vi rigtig mange blomster og enkelte kom med lidt slik og lignende til børnene. Noget der gjorde et stort - positivt - indtryk, var min gamle mødregruppe, der havde samlet ind til billetter til Bonbonland og Den blå planet. Altså til nye oplevelser og nye minder for vores nu mindre familie. I starten kunne jeg ikke forestille mig at lave noget som familie uden min mand, men det var faktisk rigtig godt for os at komme ud og skabe nogle nye minder, bare os tre. Samtidig var det en mulighed for at få en pause i en stor sorg.

Det er selvfølgelig nok lidt anderledes at miste en mor, men måske en mulighed for at få en pause i sorgen ved oplevelser med hans familie var en mulighed i stedet for gavekurv?

Anmeld Citér

12. december 2019

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Hov - glemte lige: en gavekurv kunne også være en kurv med ting til en hyggeaften hjemme: god mad/gavekort til at handle god mad, slik, film osv.

Generelt tror jeg bare at det, at I viser at I tænker på ham, vil varme. Sådan havde jeg det i hvert fald...

Anmeld Citér

12. december 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Personligt ville jeg have syntes, det var lidt mærkeligt, hvis jeg havde fået en gavekurv, da min mor døde. 
Det, der betød mest, var alle dem, der dukkede op til bisættelsen, og alle de tanker folk havde lagt i fine kort og blomster. Intet materielt hjælper alligevel på den store sorg, man skal igennem. 

Vi (min far og søskende) spurgte de fremmødte, om de ville skrive en sidste hilsen til min mor. Dem samlede vi i et album, så vi kan læse i det og mindes, hvad hun har betydet for andre. Det kunne I evt. overveje at facilitere, hvis I er tætte på familien. 

Anmeld Citér

12. december 2019

Anonym trådstarter

SH-Baby skriver:

Personligt ville jeg have syntes, det var lidt mærkeligt, hvis jeg havde fået en gavekurv, da min mor døde. 
Det, der betød mest, var alle dem, der dukkede op til bisættelsen, og alle de tanker folk havde lagt i fine kort og blomster. Intet materielt hjælper alligevel på den store sorg, man skal igennem. 

Vi (min far og søskende) spurgte de fremmødte, om de ville skrive en sidste hilsen til min mor. Dem samlede vi i et album, så vi kan læse i det og mindes, hvad hun har betydet for andre. Det kunne I evt. overveje at facilitere, hvis I er tætte på familien. 

Vi har kun mødt hans mor få gange, og har derfor ikke noget forhold til hende. Vi er dog meget kede af vores vens tab. 

Jeg er også bange for at en gavekurv vil blive opfattet som mærkelig , så derfor er jeg også i tvivl om hvad den bedste løsning er. 

Er fuldt ud med på at intet materielt gør en forskel, men vil bare gerne vise at vi tænker på dem. 

Anmeld Citér

13. december 2019

MinC

Jeg ville gå med til bisættelsen, begravelsen. Man kommer ikke der for den afdøde, man kommer der for de pårørende - jeg ville ønske at mine tætte venner var dukket op til min fars bisættelse.

Anmeld Citér

13. december 2019

Hjemmegaaende

Meget hellere noget konkret end en blomst. Måske at par ugers måltidskasser ? Sådan nogle man kan bestille over nettet, så slipper De for at skulle tænke på indkøb osv

Anmeld Citér

13. december 2019

Anonym

Jeg ville møde op til bisættelse eller begravelse hvis ikke den selvom kun er for familien da jeg mener det er den beste måde af vise sin medfølge på 

Anmeld Citér

13. december 2019

lottemusen

Da min svigermor døde for et par år siden, betød det rigtig meget, at der var nogle af vores venner der dukkede op til begravelsen. Nogle kunne ikke komme, men havde i stedet sendt en bårebuket med en lille hilsen. Da vi kom hjem efter nogle dage i Jylland, hvor hun boede, fik vi også en buket af nogle af vores venner. Det betød rigtig meget, for os, at vores venner tænkte på os i den situation, og jeg synes at det er en dejlig tanke i har fået!

Jeg ville i den situation synes, at det ville være mærkeligt at få en gavekurv. Som du selv skriver, hører den lidt mere til en fejring af noget. Jeg vil anbefale en buket til venneparret, en bårebuket eller at i dukker op til begravelsen og evt. med en bårebuket

Anmeld Citér

13. december 2019

Tommelise

Jeg tror altså også, jeg ville synes, det var lidt mærkeligt med en gavekurv, selv om jeg er helt med på, at det er i en god mening. 

Jeg forbinder nok bare en gavekurv med, at man har noget at fejre.

Da jeg mistede min far, glædede det mig, at der kom så mange til begravelsen, og det betød rigtig meget for mig, at min veninde kom. 

Og noget af det, der rørte mig mest, var måske, at der dukke nogle op, som jeg slet ikke havde forventet.

Lige som jeg var meget rørt over, at en af mine tætte kolleger og hendes mand sendte en bårebuket.

Hvis du gerne vil hjælpe lidt - så måske noget mad til fryseren eller en hjemmebagt kage, som er nem at servere, hvis der kommer nogen forbi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.