Uddannelses helvede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2019

Anonym trådstarter

Kære skønne kvinder - håber at I har en dejlig december måned, med alt hvad det indebærer.. 

Jeg har virkelig brug for nogle hud ærlige råd fra alle jer, som måske har stået i samme situation omkring uddannelse. Jeg er uddannet SSA, men kan ikke klare blod, bræk, urin osv, så har arbejdet som pæd.medhjælper i de sidste mange år. Jeg startede på pæd. uddannelsen i sommers 2016, men i sommers 2017 måtte jeg afbryde uddannelsen, da jeg i 2. praktik gik ned med stress/angst/udmattelse. Jeg var ynkelig og brugte 1 måned på at græde hver dag. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle stille op, så jeg blev enig med mig selv om at holde selv nævnt 'orlov' fra studiet. Det resulterede i, at jeg fik et arbejde som pæd.medhjælper hvor jeg har arbejdet de sidste 1,5 års tid. (hvilket jeg nu også er død træt af) Nu har jeg genindsøgt ind på pæd. studiet fordi alle fortæller mig, at jeg er for ung til ikke at gennemføre min uddannelse, (jeg er 31) men jo tættere jeg kommer på, jo mere stresset/presset føler jeg mig. Det er som om at jeg har fået nok af mennesker. Af at være 90 % praktisk og 10 % administrativt. At jeg bliver fuldstændig udmattet af at hele tiden skal være på og være der for andre mennesker og en dag med mange skift/uforudsigeligheder. Det dræner mig virkeligt. 

Samtidig vil min mand og jeg gerne have et barn. Det biologiske ur tikker også og vi har prøvet flere gange uden held. Jeg vil ikke have noget imod at studere mens jeg har en bebs, men det er bare så ubelejligt.