Kære skønne kvinder - håber at I har en dejlig december måned, med alt hvad det indebærer.. 
Jeg har virkelig brug for nogle hud ærlige råd fra alle jer, som måske har stået i samme situation omkring uddannelse. Jeg er uddannet SSA, men kan ikke klare blod, bræk, urin osv, så har arbejdet som pæd.medhjælper i de sidste mange år. Jeg startede på pæd. uddannelsen i sommers 2016, men i sommers 2017 måtte jeg afbryde uddannelsen, da jeg i 2. praktik gik ned med stress/angst/udmattelse. Jeg var ynkelig og brugte 1 måned på at græde hver dag. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle stille op, så jeg blev enig med mig selv om at holde selv nævnt 'orlov' fra studiet. Det resulterede i, at jeg fik et arbejde som pæd.medhjælper hvor jeg har arbejdet de sidste 1,5 års tid. (hvilket jeg nu også er død træt af) Nu har jeg genindsøgt ind på pæd. studiet fordi alle fortæller mig, at jeg er for ung til ikke at gennemføre min uddannelse, (jeg er 31) men jo tættere jeg kommer på, jo mere stresset/presset føler jeg mig. Det er som om at jeg har fået nok af mennesker. Af at være 90 % praktisk og 10 % administrativt. At jeg bliver fuldstændig udmattet af at hele tiden skal være på og være der for andre mennesker og en dag med mange skift/uforudsigeligheder. Det dræner mig virkeligt.
Samtidig vil min mand og jeg gerne have et barn. Det biologiske ur tikker også og vi har prøvet flere gange uden held. Jeg vil ikke have noget imod at studere mens jeg har en bebs, men det er bare så ubelejligt.
Hvis jeg skifter uddannelse, så har jeg ingen ide om hvad jeg skal uddanne mig til. Har tænkt på socialrådgiver, da det er 90 % administrativt, men jeg er bange for at jeg ikke er klog nok til alt det jura og politik. Kontoruddannelsen, der kan jeg ikke finde ud af matematikken, som i at jeg ALDRIG lærer regning. Så er der alle de der erhvervsuddannelser som i sidste ender giver samme løn som en ufaglært pæd. medhjælper. Jeg aner bare ikke hvilken vej i livet jeg skal gå. Og især en så introvert og genert som mig.
Andre der har skiftet erhverv og som har haft/har det som mig? Hvad har i af råd eller succes historie.
- Camilla Hal Sørensen
Anmeld
Citér