Godnatgrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2019

Tinstin

Jeg har en baby på 8 måneder, der er godt i gang med at lære og spise rigtig mad. Det går dog lidt langsomt og derfor ammer jeg ham stadig en del, mest om natten. Vi startede først på mad, da han var 6 måneder og det tager lidt tid at lære - selvom han bestemt er blevet bedre de sidste par uger!

Han får aftensmad kl. 17 og puttes kl. 19 og vågner herefter ca. 1 gang i timen og ammes indtil kl. 22. De sidste par nætter er han begyndt at have ædegilder, som hans storebror også gjorde, hvor han kan spise længe (en time on/off) og græder, hvis jeg flytter mig.
Det kan selvfølgelig bare være, fordi han søger tryghed, men det kan jo også godt være sult og eftersom storebror fortsatte med de der ædegilder, indtil han blev fravænnet som 1½-årig, så vil jeg gerne tage det i opløbet denne gang og jeg overvejer om en godnatgrød er vejen frem...

Det virker bare så besværligt. Så har man lige ryddet det hele væk og tørret borde, tændt opvasker og badet - og så skal man i gang med det hele igen. Storebror vil da sikkert også gerne spise med.

De får jo havregryn/havregrød om morgenen og jeg tænker, om der ikke findes et andet alternativ om aftenen? (Boghvede gider de ikke) Hvad giver I?
Og giver I godnatgrød? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg gav aldrig til den store, dels fordi vi kunne spise aftensmad tættere på putningen og dels fordi det ikke var så stort et problem med amningen, før det altså tog overhånd, da han blev ældre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2019

Birthdaybaby

Vi gav natmad til den store, hun spiste aftensmad 17-17.30 og så natmad til hende ca. 18.30. Det kunne være havregrød eller yoghurt med havregryn. Hun var bare sulten. Ingen af mine er dog ammet mere end 2-3 gange efter putning. 

Anmeld Citér

11. december 2019

MinC

Min søn på knap tre får stadig godnatmad. Det kan være en knækbrød og frugt, rugbrød, havregrød eller en grovbolle. Den lille får grød. Da hun var under 1 år fik hun bare pulvergrød. Nu er hun knap halvandet og får havregrød. 

Vi har gjort det med begge børn siden 8 måneder og her er det bare en del af hverdagen. Jeg kan godt lide tanken om at de er mætte og tilfredse, når de kommer i seng. Begge sagde amningen fra da de var et år. 

Anmeld Citér

12. december 2019

TLO

Søn på 28 mdr som får Godnat-mad i starten grød nu fast yoghurt med havregryn. Ammer til nat når han efterspørger det.

Aftensmad ml 18.15-30 og Godnatmad kl 20.15-30

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.