Jeg har en baby på 8 måneder, der er godt i gang med at lære og spise rigtig mad. Det går dog lidt langsomt og derfor ammer jeg ham stadig en del, mest om natten. Vi startede først på mad, da han var 6 måneder og det tager lidt tid at lære - selvom han bestemt er blevet bedre de sidste par uger!
Han får aftensmad kl. 17 og puttes kl. 19 og vågner herefter ca. 1 gang i timen og ammes indtil kl. 22. De sidste par nætter er han begyndt at have ædegilder, som hans storebror også gjorde, hvor han kan spise længe (en time on/off) og græder, hvis jeg flytter mig.
Det kan selvfølgelig bare være, fordi han søger tryghed, men det kan jo også godt være sult og eftersom storebror fortsatte med de der ædegilder, indtil han blev fravænnet som 1½-årig, så vil jeg gerne tage det i opløbet denne gang og jeg overvejer om en godnatgrød er vejen frem...
Det virker bare så besværligt. Så har man lige ryddet det hele væk og tørret borde, tændt opvasker og badet - og så skal man i gang med det hele igen. Storebror vil da sikkert også gerne spise med.
De får jo havregryn/havregrød om morgenen og jeg tænker, om der ikke findes et andet alternativ om aftenen? (Boghvede gider de ikke) Hvad giver I?
Og giver I godnatgrød? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg gav aldrig til den store, dels fordi vi kunne spise aftensmad tættere på putningen og dels fordi det ikke var så stort et problem med amningen, før det altså tog overhånd, da han blev ældre.
Anmeld
Citér