Hvad er jeres jule tradition ? Nye som Gamle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. december 2019

Anonym trådstarter

Hvad for nogle jule tradition har i?

Op til jul og selve den 24 december?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
Anonym skriver:

Hvad for nogle jule tradition har i?

Op til jul og selve den 24 december?

Herhjemme kommer nissen på besøg i december, laver små drillerier og lægger gaver i sokken. - Det er også nissen der hænger julepynt op når den flytter ind natten til d. 1 

For andet år i træk skrotter vi julekalendre på tv, og har valgt at se pyrus på tv2 play så det kan passe ind i vores morgenhygge. 

Som en ny/genoptaget tradition skal vi et smut forbi jule-tivoli mindst 1 gang i december. Det var en tradition i min barndom, indtil vi flyttede til jylland. Nu bor i igen i kbh, og traditionen er dermed genoptaget! - Min datter har allerede været derinde 2 gange her i december, men jeg mangler at være med 

Selve juleaften har vi ikke så mange særlige traditioner udover de meget gængse med kirke, gave, juletræsdans og mad. - Udover at den kører på børnenes præmisser når der er småbørn med. Så maden bliver serveret lidt tidligere, og der må åbnes 1 gave før maden så alt ikke koger over i forventning, sult og træthed 

Anmeld Citér

10. december 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

2 år nu. Vores nisse, Julius kommer på besøge han er en drillenisse også har han vores datter julesko med det er magisk. (den tryller gaver frem 1 gang om eftermiddagen) Jeg har digtet en lille historie om Julius som er en nisse der er 304år.(Vores datter er 4 år) Vi finder Julius ud i skoven hans flyvemaskine er gået i stykker og et brev om at vi skal reparere hendes flyvemaskine så han kan komme hjem til julemanden. I brevet står der lidt mere om ham. Hvad han kan lide at spise og drillenisse.

Pakkekalenderen(sokken) laver Nissen noget sjovt ved at  den kan ligge forskellige steder i huset i december måned.

Vi bager lidt jule småkager. 

Pynter juletræet sammen. 

Spiser risengrød 1. December og æbleskiver den 1 advent.

Vi går i kirken juleaften. 

Min mands familie skal se Disney Sjov.

Vi spiser pakkespil. 

Næste år vil jeg invitere familien over så vi kan lave juledekorationer sammen.

I år har vi inviterer vores familie til Teater juleteater. (hygge) Da min del af familien ikke gå op i julefrokost

Anmeld Citér

11. december 2019

Birthdaybaby

Profilbillede for Birthdaybaby

Sidste lørdag før december mødes hele familien (min søster og hendes mand, os med børn og mine forældre) i skoven og indsamler diverse til juledekorationer. Bagefter spiser vi julefrokost, og så laver vi juledekorationer og adventskrans hele eftermiddagen inden aftensmad. 

Derudover mødes vi med nogle af mine forældres venner, deres børn og børnebørn vi ellers ikke ser, og spiser æbleskiver sammen, 3 generationer. 

Lillejuleaften spiser vi altid burgere  

Juleaften er en afslapningsdag, hvor vi bare nulrer rundt indtil aftensmaden skal indtages, derefter sang og dans om juletræet - senere gaver. Vi går tidligt i seng, inden 23, for første juledag har vi hele familien til julefrokost. Efter maden spiller vi banko. 

Og så er julen faktisk slut for vores vedkommende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.