Følsomt emne, svedlugt. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2019

Anonym trådstarter

Jeg har siden starten af min graviditet svedt UTROLIG meget, og jeg begyndte også at lugte af sved. Jeg har aldrig været typen der har svedt eller lugtet, overhovedet!  Det er nu 8 måneder siden jeg har født og det er på ingen måde blevet bedre. 
jeg føler slet ikke jeg kan holde mig selv ud mere. Mine hommontal er tjekket og alt skulle være okay. Jeg fjerne hår under armene og jeg dissideret skrubber med en handske når jeg er i bad, men lugten forsvinder ikke uanset hvor meget sæbe jeg bruger og hvor meget jeg skrubber  

Underligt nok er det mest i højre armhule der kommet svedlugt

deo hjælper overhovedet heller ikke. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, det er simpelthen så pineligt og jeg flover mig så meget og føler mig konstant beskidt! Jeg føler mig klam og ulækker 

har i måske nogle fif?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2019

Anonym

Jeg har siden starten af min graviditet svedt UTROLIG meget, og jeg begyndte også at lugte af sved. Jeg har aldrig været typen der har svedt eller lugtet, overhovedet!  Det er nu 8 måneder siden jeg har født og det er på ingen måde blevet bedre. 
jeg føler slet ikke jeg kan holde mig selv ud mere. Mine hommontal er tjekket og alt skulle være okay. Jeg fjerne hår under armene og jeg dissideret skrubber med en handske når jeg er i bad, men lugten forsvinder ikke uanset hvor meget sæbe jeg bruger og hvor meget jeg skrubber  

deo hjælper overhovedet heller ikke. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, det er simpelthen så pineligt og jeg flover mig så meget og føler mig konstant beskidt! Jeg føler mig klam og ulækker 

har i måske nogle fif?

Har du prøvet Perspirex? Den skulle være meget effektiv :-) 

https://mecindo.dk/perspirex-strong-antiperspirant-20ml-da?dfw_tracker=21675-52556&gclid=CjwKCAiAlajvBRB_EiwA4vAqiAxxuIQ47AuneZ0t2U5qdvzCBqsLjwjZg9Nh5V5HZrvXLsj8FOQEJhoCIDUQAvD_BwE

Anmeld Citér

6. december 2019

Anonym

Da jeg var teenager bøvlede jeg også lidt ekstra med svedlugt under armene...jeg fik sådan noget fra apoteket som man skal bruge under en deo det hjalp meget!  

Så prøv at spørg på apoteket om ikke de har et håndkøbsprodukt der kunne hjælpe dig  

Anmeld Citér

6. december 2019

kamikaze

Profilbillede for kamikaze

Bruger du neutral sæbe og deo? Jeg lugter gnu hvis jeg bruger parfumefri hudvenlige produkter.

Anmeld Citér

6. december 2019

Æblegrød_dk

Profilbillede for Æblegrød_dk

Drop AL deo, hvor der er aluminium i!!! Det er derfor du lugter. Vask med mediskrup/hibiskrup (apoteket) og brug en neutral olie (kokosolie, mandelolie, arganolie) i de efterfølgende 3 uger og du vil langsomt opdage, at svedlugten forsvinder, når dine svedkirtler har detoxet fra aluminiumen. Jeg har haft samme problem, afprøvet ALT indtil jeg opdagede hvor skadeligt aluminium er og efter 3 ugers 'detoxning' var lugten forsvundet. Jeg vasker med overstående og smøre pt med mandelolie og er fuldkommen lugtfri. Køb evt en duftessens og tilføj en dråbe eller to i olien, så har du olie der dufter. 

Anmeld Citér

6. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

har i måske nogle fif?

På et tidpunkt begyndte jeg at lugte voldsomt meget af sved , jeg er normalt typen som ikke sveder . Men pludselig gik det amok , jeg købte en roll on i Matas mod sved , brugte den ganske lidt og så forsvandt det faktisk igen . Min dreng lugter også at sved og bruger den også . Kan ikke huske navnet men det ved de helt sikkert i Matas .

Anmeld Citér

6. december 2019

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg døjer og har altid døjet med svedlugt, siden jeg gik i puberteten faktisk. 

jeg har prøvet så mange ting gennem tiden, men kun én virker, hjemmelavet deodorant som udelukkende består af kokos olie og tvekulsurt natron. 2 store spiseskeer kokosolie, 1 tsk tvekulsurt natron. Det er det eneste der kan holde en hel dag for mig og sådan en omgang hjemmelavet deodorant rækker til 6-12 mdr da man kun bruger en meget lille mængde hver dag  

Anmeld Citér

6. december 2019

Anonym

Jeg lugter altid af sved hvis jeg har noget på der ikke er bomuld, viscose eller lignende. 10 minutter i noget som helst lavet af polyester, nylon og andet plastik stof, så begynder det.. også selv om jeg lige har været i bad og har deo på.. ved ikke om det hjælper noget..

Anmeld Citér

6. december 2019

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Jeg har lige prøvet denne her:

http://pudderdaaserne.dk/2019/08/24/daasedarling-rexona-maximum-protection/

Den holder hele vejen. Cykeltur, løbetur - det HELE! 

Anmeld Citér

7. december 2019

kamikaze

Profilbillede for kamikaze
Anonym skriver:

Jeg lugter altid af sved hvis jeg har noget på der ikke er bomuld, viscose eller lignende. 10 minutter i noget som helst lavet af polyester, nylon og andet plastik stof, så begynder det.. også selv om jeg lige har været i bad og har deo på.. ved ikke om det hjælper noget..

Har du prøvet at lægge dit tøj i blød i Rodalon, evt eddike, inden du vasker det? Det skyldes formentlig bakterier som trives i syntetisk materiale.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.