Dokumentation på anciennitet vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2019

MinBabyS

Ved i om jeg kan få et dokument andre steder end den pladsanvisning i min nuværende kommune? 
- jeg har bedt dem flere gange om, at sende den til mig eller min kommende kommune, men der sker ligesom intet og jeg står og skal flytte i næste mdr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2019

Soonmom

Som tilflytter ryger du jo foran i køen, så det burde kun være en fordel for dig ikke at få din acciennitet med - hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt 

Anmeld Citér

5. december 2019

MinBabyS

Soonmom skriver:

Som tilflytter ryger du jo foran i køen, så det burde kun være en fordel for dig ikke at få din acciennitet med - hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt 

Nej på ingen måde. Hvis de ikke for den, så vil det svarer til, at jeg har ansøgt fra den dag jeg skrev hende op i den nye, dvs fra igår af 

Anmeld Citér

5. december 2019

Anonym

Der kommet nye regler. Mener du skal lukke ind i den nye kommune og søg der hvor du ønsker plads. Så kan du se om det er kommet med. Er det ikke skal du ringe til pladsanvisning 

Anmeld Citér

5. december 2019

Soonmom

MinBabyS skriver:

Nej på ingen måde. Hvis de ikke for den, så vil det svarer til, at jeg har ansøgt fra den dag jeg skrev hende op i den nye, dvs fra igår af 

Men tilflytter ryger da altid foran i køen (hvis man flytter til ny kommune ikke blot andet distrikt) (er usikre på om de faktisk også ryger foran søskende fordelen), men ellers står tilflytter ret højt (hvilket jeg synes er total unfair, men lad nu det ligge).

Anmeld Citér

5. december 2019

Anonym

Soonmom skriver:

Men tilflytter ryger da altid foran i køen (hvis man flytter til ny kommune ikke blot andet distrikt) (er usikre på om de faktisk også ryger foran søskende fordelen), men ellers står tilflytter ret højt (hvilket jeg synes er total unfair, men lad nu det ligge).

Altså sådan er det ikke med den nye lov der kom. Sådan forstår jeg den ikke. Ens anciennitet skal følges med. Mvh pædagog fra vuggestuen 

Anmeld Citér

5. december 2019

Anonym

Soonmom skriver:

Det her var hvad jeg sådan hurtigt kunne finde på Google. 

https://www.odense.dk/borger/familie-boern-og-unge/pasning/regler-og-praktiske-oplysninger/til-og-fraflyttere

Jeg arbejder i aalborg sammen regler her. 

Igen pædagog fra vuggestuen 

Anmeld Citér

5. december 2019

Soonmom

Så er der da kommet ny regler for nylig, det er ikke længe siden vi snakkede om det i mit barns institution (og jeg er også selv pædagog) 

Anmeld Citér

5. december 2019

MinBabyS

Soonmom skriver:

Nej det gør vi ikke  

hvis jeg ikke kan fremlægge dokumentation på, hvor meget anciennitet min datter har, starter vi forfra i den nye kommune. Om det et fair eller ej, kan jo diskuteres? 

Anmeld Citér

5. december 2019

MinBabyS

Anonym skriver:

Altså sådan er det ikke med den nye lov der kom. Sådan forstår jeg den ikke. Ens anciennitet skal følges med. Mvh pædagog fra vuggestuen 

Lige præcis 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.