Baby hader sin cykelhjelm :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. december 2019

Tinstin

Profilbillede for Tinstin

Hej.

Jeg er nødt til at cykle med min baby på 8 måneder 2 gange om dagen ca. 2. km hver vej. Det er en kort cykeltur, men for min stakkels baby tror jeg, at den føles meget lang. Han går nemlig i panik over sin cykelhjelm.

Den er den mindste størrelse og indstillet korrekt, så den ikke falder ned i øjnene på ham. Han har en elefanthue af uld under, som desværre gør, at cykelhjelmen glider en lille smule rundt. Han hader i forvejen at have hue på.

Under næsten hele cykelturen skriger han vildt og spræller og prøver at få hjelmen af, taber handsker og sko (som sidder dårligt fast, fordi han er så lille). Det er så synd - men der er bare ingen vej uden om denne cykeltur hver dag.

Nogle gode råd?

Min ældste begyndte jeg først at cykle med, da han var 15 måneder og der var ingen problemer. Ham her er måske lige lille nok, men altså hans udstyr passer til ham og alle hans ting er fra 6 måneder. Vi har kun cyklet 3 gange i alt, men det har været slemt, øv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Tinstin skriver:

Hej.

Jeg er nødt til at cykle med min baby på 8 måneder 2 gange om dagen ca. 2. km hver vej. Det er en kort cykeltur, men for min stakkels baby tror jeg, at den føles meget lang. Han går nemlig i panik over sin cykelhjelm.

Den er den mindste størrelse og indstillet korrekt, så den ikke falder ned i øjnene på ham. Han har en elefanthue af uld under, som desværre gør, at cykelhjelmen glider en lille smule rundt. Han hader i forvejen at have hue på.

Under næsten hele cykelturen skriger han vildt og spræller og prøver at få hjelmen af, taber handsker og sko (som sidder dårligt fast, fordi han er så lille). Det er så synd - men der er bare ingen vej uden om denne cykeltur hver dag.

Nogle gode råd?

Min ældste begyndte jeg først at cykle med, da han var 15 måneder og der var ingen problemer. Ham her er måske lige lille nok, men altså hans udstyr passer til ham og alle hans ting er fra 6 måneder. Vi har kun cyklet 3 gange i alt, men det har været slemt, øv.

Det eneste råd jeg kan give er tålmodighed. Måske prøve at give ham cykelhjelmen på hjemme i form af leg engang i mellem så han vender sig til den. 

Anmeld Citér

4. december 2019

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Måske lidt drastisk, men måske det ville hjælpe hvis I havde en cykelvogn i stedet? Mine børn har heller ikke været fan af at sidde på cykelsæde med hjelm på i den alder. Til gengæld elsker de vores cykeltrailer. Man kan finde nogle fine brugte. Og der kan man også nemmere tage en lille lur og børnene føler sig godt trygge og beskyttede nede i vognen.

Anmeld Citér

4. december 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Cykel hvor han sidder foran og kan ligge ned. Kan ikke huske hvad den type cykel hedder.

Anmeld Citér

4. december 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

.. for ja 8 mnd er godt tidligt.

Anmeld Citér

4. december 2019

Tinstin

Ja, 8 måneder er tidligt
Senere strammede jeg hans cykelhjelm bedre og han var faktisk glad på hele turen. Håber det var det, der skulle til.

Har også cykeltrailer, hvor den store sidder, men så vidt jeg har forstået, skal de også have cykelhjelm på i den...

Anmeld Citér

4. december 2019

Mullemee

Profilbillede for Mullemee
Tinstin skriver:

Ja, 8 måneder er tidligt
Senere strammede jeg hans cykelhjelm bedre og han var faktisk glad på hele turen. Håber det var det, der skulle til.

Har også cykeltrailer, hvor den store sidder, men så vidt jeg har forstået, skal de også have cykelhjelm på i den...

Ja, det skal de. 

Anmeld Citér

5. december 2019

Tinstin

Ja, jeg ville i hvert fald aldrig sætte dem i cykeltraileren uden hjelm, selvom hjelm selvfølgelig ikke er lovpligtigt.

Han må bare vænne sig til den, lille mus. Det gik da også lidt bedre igen i dag, men han hader den skisme stadig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.