Min mand vil ikke rejse - skaber problemer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.567 visninger
84 svar
133 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2019

Nadije

Profilbillede for Nadije

Sagen er - at der har været et jordskælv i mit hjemland, jeg vil gerne rejse, fordi jeg vil se min familie, jeg vil gerne hjælpe og sørger for de intet mangler og hjælpe dem med at få en ny lejlighed og betale for den, min mor og far. Min mand er imod det, fordi han ikke mener jeg skal tage vores datter med til Albanien, hvis der fornyeligt har været et jordskælv. Han mener jeg rejser for ofte og han vil næsten aldrig med, fordi han hader at flyve. Så de sidste 3 år, der har jeg været rejst alene 3 gange om året, han var sidst med for 3 år siden. Min familie spørger altid hvorfor han ikke er med, om han har et problem med dem eller hvad årsagen er. Jeg har sagt det til min mand og han forsikre mig om, at han er glad for min familie, og den eneste årsag er, at han ikke kan lide at flyve. 

Vi forsøger at få barn nummer to, og jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal forklare, når det barn skal vises frem, hvorfor jeg kommer alene til Albanien. 

Det skaber tvivl ved mine forældre og det skaber problemer den vej igennem. Min mand og jeg har et godt forhold, uden konflikter i hverdagen osv. Så de problemer det skaber, det er mellem min familie og jeg og de forklaringer jeg kommer med. At de føler der er mere bag. 

Jeg ved ikke, om jeg bare skal bestille billetter til os alle, både nu og til (når vi får et barn) at det skal vises frem også tvinge ham afsted eller hvad der ville være mest rigtig at gøre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg er enig med din mand, jeg ville aldrig tage et barn med ned til et land der lige har været hervet af jordskælv.

så jeg ville lade manden passe barnet og så evt selv tage derned.

Om han skal med og vise nr 2 frem, kan I vel tage til den tid

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Profilbillede for Nadije
Soonmom skriver:

Jeg er enig med din mand, jeg ville aldrig tage et barn med ned til et land der lige har været hervet af jordskælv.

så jeg ville lade manden passe barnet og så evt selv tage derned.

Om han skal med og vise nr 2 frem, kan I vel tage til den tid

Min mand kan ikke passe barnet. Han har aldrig passet hende eller været alene med hende, jeg er altid hjemme når det er og er altid mig der putter, aflevere i skole, tager til tandlæge, læge, hospitalet (hvis der sker noget) osv. sådan har det altid været. Så han kan ikke passe hende alene, for har han aldrig prøvet eller været vant til.  

Der har altid været en risiko for jordskælv, og rammer en gang imellem - han har aldrig haft et problem før. Men fordi min hjemby, det er byen det er gået værst udover og der er bygninger der er styrtet sammen osv. det er det han ikke ønsker hun skal se. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Han skal self ikke tvinges til at flyve når han ikke kan lide det.

Og jeg ville hellere ikke tage et barn med til et jordskælvstruet land .

Mhs til besøg osv - kunne din familie så ikke komme på besøg her ,? 

Så slipper din mand for at flyve , og i får set hinanden

Og så kan du evt rejse hjem hver 2 gang -

.

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Profilbillede for Nadije

Han skal self ikke tvinges til at flyve når han ikke kan lide det.

Og jeg ville hellere ikke tage et barn med til et jordskælvstruet land .

Mhs til besøg osv - kunne din familie så ikke komme på besøg her ,? 

Så slipper din mand for at flyve , og i får set hinanden

Og så kan du evt rejse hjem hver 2 gang -

.

Hvis de kan få godkendt visum til at må komme på besøg og min mand vil gå med til at betale deres billetter, så kan de evt. godt. Mine forældre vil ikke have råd til at købe billetterne selv nemlig, da billetterne koster mere end hvad man vil betale for en bolig i husleje, el osv. hver måned i Albanien. 

Men kunne være en mulighed og er da værd at spørger ham om, om han vil betale for deres billetter.  så de evt. kan søge visum. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
Nadije skriver:

Min mand kan ikke passe barnet. Han har aldrig passet hende eller været alene med hende, jeg er altid hjemme når det er og er altid mig der putter, aflevere i skole, tager til tandlæge, læge, hospitalet (hvis der sker noget) osv. sådan har det altid været. Så han kan ikke passe hende alene, for har han aldrig prøvet eller været vant til.  

Der har altid været en risiko for jordskælv, og rammer en gang imellem - han har aldrig haft et problem før. Men fordi min hjemby, det er byen det er gået værst udover og der er bygninger der er styrtet sammen osv. det er det han ikke ønsker hun skal se. 

Jeg ville heller ikke tage et barn med til et katastrofeområde... men hvis han ikke har taget sig af barnet før, så er det måske på tide at han lærer det. Når han så har fået lært det kan du rejse alene hvis det er nødvendigt i fremtiden.

Anmeld Citér

3. december 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Nadije skriver:

Så var det måske på tide at han lærer at være alene med barnet? 
nu nævner du ikk umiddelbart alder på barnet men du skriver skole. Så må Gå ud fra at barnet er 6+ ihvertfald. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

Jeg ville ALDRIG tage et barn med til et sted hvor der lige havde været jordskælv - kan der ikke komme efterskælv? Det er vanvittigt �� 

og at din mand ikke kan lide at flyve - det er fair nok , især hvis det er direkte en angst for at flyve. Han skal ikke tvinges, jeg ville da heller ikke tvinges , hvis jeg var bange for at flyve 

Anmeld Citér

3. december 2019

M O R til J Vega

Profilbillede for M O R til J Vega
Nadije skriver:

Må jeg spørge om, hvor gammel jeres barn er?  Synes det er væsentlig for dilemmaet 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Profilbillede for Nadije
M O R til J Vega skriver:

Må jeg spørge om, hvor gammel jeres barn er?  Synes det er væsentlig for dilemmaet 

Hun er 6 år, og det er af kulturelle årsager han ikke passer hende alene. Det er vores eget valg. Jeg kom hertil som ægtefælle sammenført, så er ikke født her eller opvokset her. Og jeg har altid haft sagt jeg ikke ønsker hjælp, til at overtage osv. Heller ikke da hun var spæd, og vil jeg heller ikke ønske med nummer to. Hvis han selv vil - så er han velkommen til det, men hvis han ikke ønsker at deltage i alle sådan ting, så er det også fint med mig. Han leger med hende osv. ser film med hende, kan læse lektier osv. Han gør det han selv føler for, forventer intet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.