Til muslimerne - omskæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2019

Anonym

Nadije skriver:

Albanien der går man ind for grundværdierne i islam, næste kærlighed, at du giver til andre hvad du selv kan undvære, barmhjertelighed osv. Men du bliver ikke set ned på hvis du ikke bær tørklæde, det er ikke normalt i Albanien. Du ser flere uden tørklæde end med tørklæde, så det er ikke normalt. Religion taler man ikke højt om i Albanien, vi har haft fuldkommen religions forbud under diktatur. Så vi har haft dødsstraf eller tvunget i arbejdslejr hvis du troede på noget eller viste din tro. 

Så, så længe du er muslim i hjertet og dit hjerte er ren. Du har dine grundværdier osv. 

Jeg spiser ikke svinekød, spiser kun halal, jeg ryger ikke (har prøvet en gang som 18 årig), jeg har også drukket alkohol før - men kun 1 gang. Mine børn får også læst koranen højt, og opdraget efter albanske og islamiske værdier. Så jeg vil ikke sige jeg er en dårlig muslim og ikke lever 100 % muslimsk, fordi jeg ikke bær hijab. 

Forstår mig ret, og misforstår mig ikke jeg hentyder hverken til dårlig muslim pga du ikke bære hijab. Hijab er og bliver jo self noget allah har bedt kvinder om at ha på for beskyttet. Men hijab vil ikke alene rede en hvis ikke man var god menneske indeni. Jeg spørger fordi der er mange muslimer og forskelig og hvor redigøs man er osv. Jeg spurgte om hvad dine forældre siger til det.  

Og jeg er anonym så du kan godt få at vide at jeg også er muslim

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

Nadije

Anonym skriver:

Forstår mig ret, og misforstår mig ikke jeg hentyder hverken til dårlig muslim pga du ikke bære hijab. Hijab er og bliver jo self noget allah har bedt kvinder om at ha på for beskyttet. Men hijab vil ikke alene rede en hvis ikke man var god menneske indeni. Jeg spørger fordi der er mange muslimer og forskelig og hvor redigøs man er osv. Jeg spurgte om hvad dine forældre siger til det.  

Og jeg er anonym så du kan godt få at vide at jeg også er muslim

Mine forældre går ikke op i de ting som at man skal bede alle sine bønner og sådan, så længe jeg er et godt menneske og har mine grundværdier og ære. Min far har altid sagt til mig og mine brødre til, at mennesket ikke er fejlfri - den eneste fejlfri er Allah swt. mennesket begår synd flere gang i løbet af livet, det kan ikke undgås selvom man forsøger at leve så halal som muligt, så vil man falde i. Mine forældre har opdraget os til at være næste kærlige, åbne vores hjem for alle der behøver det og udvise gæstfrihed selv overfor vores værste fjende og tilbyde dem mad, husly osv. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym

Nadije skriver:

Mine forældre går ikke op i de ting som at man skal bede alle sine bønner og sådan, så længe jeg er et godt menneske og har mine grundværdier og ære. Min far har altid sagt til mig og mine brødre til, at mennesket ikke er fejlfri - den eneste fejlfri er Allah swt. mennesket begår synd flere gang i løbet af livet, det kan ikke undgås selvom man forsøger at leve så halal som muligt, så vil man falde i. Mine forældre har opdraget os til at være næste kærlige, åbne vores hjem for alle der behøver det og udvise gæstfrihed selv overfor vores værste fjende og tilbyde dem mad, husly osv. 

Okay. Er din mand også fra samme land?

Anmeld Citér

4. december 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er dine forældre meget redigøse? Og hvad siger de til at du er ateist? 

Ikke i den forstand at de beder hver dag, men troende. 

Det har de ikke været glade for og det er lidt tys tys overfor resten af min familie som ikke bor i Danmark. Men de har accepteret det med tiden. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Nadije skriver:

Nu er det jo ikke fordi, at det gør den store forskel på en om han har forhuden eller ej, hvis en dreng skulle vælge at være ateist. Mange ateister er omskåret, i mange lande er de omskåret, os uden at være muslimer som sagt. Det er en del af ens fortid (hvis man skulle være ateist) . Det er en del af ens kultur, baggrund osv. det er en del af en. Så det må man tage med jo.

I får det virkelig til at lyde som om, at man er ødelagt for livet, det er man ikke, langt fra. 

Det gør altså en forskel, om en mand er omskåret eller ej.

Det er fint at forklare, hvorfor man omskærer, da det er det, der bliver spurgt om.

Men man skal sætte sig ordentligt ind i tingene, før man bagatelliserer det at mangle forhuden.

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Tommelise skriver:

Det gør altså en forskel, om en mand er omskåret eller ej.

Det er fint at forklare, hvorfor man omskærer, da det er det, der bliver spurgt om.

Men man skal sætte sig ordentligt ind i tingene, før man bagatelliserer det at mangle forhuden.

Hvis du bliver omskåret som spædbarn eller barn, så har du aldrig prøvet at have samleje eller ligende med forhud, så du vil aldrig kende til følelsen med forhud, så dermed kan du ikke savne det overhovedet. Du kan ikke savne noget du aldrig har prøvet eller haft. Der er stadig følelse, man vil stadig få nydelse, alt som man har med forhuden. Men når man aldrig har haft noget, så bliver det normalen og du vil ikke kunne forstille dig at have f.eks. forhuden. 

Jo tidligere den fjernes, jo bedre er det for barnet - det er hvad alle anbefaler, når jeg har talt med dem i både mit hjemland og privat hospitalerne i Danmark. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Nadije skriver:

Hvis du bliver omskåret som spædbarn eller barn, så har du aldrig prøvet at have samleje eller ligende med forhud, så du vil aldrig kende til følelsen med forhud, så dermed kan du ikke savne det overhovedet. Du kan ikke savne noget du aldrig har prøvet eller haft. Der er stadig følelse, man vil stadig få nydelse, alt som man har med forhuden. Men når man aldrig har haft noget, så bliver det normalen og du vil ikke kunne forstille dig at have f.eks. forhuden. 

Jo tidligere den fjernes, jo bedre er det for barnet - det er hvad alle anbefaler, når jeg har talt med dem i både mit hjemland og privat hospitalerne i Danmark. 

Det er derfor, jeg synes en mand selv skal vælge, om han vil omskæres, når han er blevet voksen - altså myndig.

Mange 18-årige er seksuelt aktive, og de har dermed mulighed for selv at sætte sig ind i, hvilke seksuelle problemer, det kan give på sigt og dermed selv vælge, om de vil nedsætte følsomheden.

Og en voksen mand kan bedre forholde sig til en smerte, han selv har valgt, fremfor et lille barn, der udsættes for smerte.

Og vælger han religionen fra, så ønsker han måske også at vægle omskæringen fra.

Det bør være det enkelte menneskes eget valg.

Du har kun talt med hospitalerne i dit hjemland og privathospitalerne her i Danmark.

Og der er en grund til, at lægerne ønsker omskæring af små drenge gjort ulovlig.

Der er en grund til, at det ikke foregår på offentlige sygehuse.

Man kan ikke smertedække fuldt ud. 

http://www.dasaim.dk/alle-nyheder/omskaering-af-drenge/

Jeg spurge engang en muslim - hvis man nu skal følge deres tankegang - hvad der ville ske, hvis et barn døde uden at være omskåret. Og hun svarede, at det skete der ikke noget ved - altså barnet kunne stadig komme i himlen (det hedder det ikke, ved jeg godt).

Så jeg synes, grundlaget for at omskære små drenge er væk.

Anmeld Citér

4. december 2019

Rosa Sofia

Nu er debatten løbet af sporet, så nu tør jeg godt skrive. Jeg håber inderligt, at omskæring bliver ulovligt. Men hvad kan myndighederne reelt gøre, hvis folk, som det foreslås her i tråden, flyver til Albanien og får det gjort? Skal læger, sundhedsplejersker og pædagoger mm. Kontakte politiet og/eller de sociale myndigheder, når de til en undersøgelse eller i institutionen står med et barn, som de kan se er blevet omskåret? Og hvordan kan sætte ind efter at barnet ER blevet omskåret? med bøder? Fængselsstraf? Tvangsfjernelser? Og er der ressourcer til det? Jeg bliver bare nysgerrig, for hvis det skal gøres ulovligt skal det jo have konsekvenser, som kan virke præventive på de folk, der vil omskære deres børn. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Rosa Sofia skriver:

Nu er debatten løbet af sporet, så nu tør jeg godt skrive. Jeg håber inderligt, at omskæring bliver ulovligt. Men hvad kan myndighederne reelt gøre, hvis folk, som det foreslås her i tråden, flyver til Albanien og får det gjort? Skal læger, sundhedsplejersker og pædagoger mm. Kontakte politiet og/eller de sociale myndigheder, når de til en undersøgelse eller i institutionen står med et barn, som de kan se er blevet omskåret? Og hvordan kan sætte ind efter at barnet ER blevet omskåret? med bøder? Fængselsstraf? Tvangsfjernelser? Og er der ressourcer til det? Jeg bliver bare nysgerrig, for hvis det skal gøres ulovligt skal det jo have konsekvenser, som kan virke præventive på de folk, der vil omskære deres børn. 

Tvangsfjernelse, politi osv? Du overdriver. desuden er mine børn slet ikke danske statsborger. De er albansk statsborgerskab, de har statsborgerskab efter mig. Lige præcis de holdninger, at man ikke acceptere folks forskelligheder, mener at man er bedre end andre og ikke respektere andres kultur, traditioner, religion osv. Det er grunden til jeg flere gange har skændtes med min mand og sagt jeg ønsker at flytte tilbage til mit hjemland, med mine børn. Du kan ikke lave en konsekvens for forældres valg, barnet tager ikke skade. I og med operationen ikke er foretaget i Danmark, så vil det ikke kunne have en konsekvens i Danmark. Det er noget børnene ingengang kan huske, de har ikke ondt imens, eller efterfølgende. De er smertedækket og det vil du have man skal risikere bøder, fængsel, tvangsfjernelse for? Tror du at fordi et barn omskæres om spæd, at det så mistrives, at man skal forældre er en dårlig forældre og ikke behandler ens børn ordenligt? Fordi det er langt ude og diskriminerende hvis du har sådan tanker. 

Og hvis man nåede dertil i Danmark - så ville jeg flytte med mine børn. Så måtte min mand selv bestemme om han ville følge med eller ej. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Tommelise

Nadije skriver:

Tvangsfjernelse, politi osv? Du overdriver. desuden er mine børn slet ikke danske statsborger. De er albansk statsborgerskab, de har statsborgerskab efter mig. Lige præcis de holdninger, at man ikke acceptere folks forskelligheder, mener at man er bedre end andre og ikke respektere andres kultur, traditioner, religion osv. Det er grunden til jeg flere gange har skændtes med min mand og sagt jeg ønsker at flytte tilbage til mit hjemland, med mine børn. Du kan ikke lave en konsekvens for forældres valg, barnet tager ikke skade. I og med operationen ikke er foretaget i Danmark, så vil det ikke kunne have en konsekvens i Danmark. Det er noget børnene ingengang kan huske, de har ikke ondt imens, eller efterfølgende. De er smertedækket og det vil du have man skal risikere bøder, fængsel, tvangsfjernelse for? Tror du at fordi et barn omskæres om spæd, at det så mistrives, at man skal forældre er en dårlig forældre og ikke behandler ens børn ordenligt? Fordi det er langt ude og diskriminerende hvis du har sådan tanker. 

Og hvis man nåede dertil i Danmark - så ville jeg flytte med mine børn. Så måtte min mand selv bestemme om han ville følge med eller ej. 

Det er ikke rigtigt, at de er smertedækket. Der er lavet forskning, der viser, at man ikke kan smertedække totalt.

Og der laves forskning inden for området. Det, synes jeg, man er nødt til at sætte sig ind i.

Og som sagt - seksualiteten kan tage skade. 

Fair nok, at man følger den religion, man har.

Man man er nødt til at forholde sig til forskning og fakta, inden man påstår, at det slet ikke er skadeligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.