Nadije skriver:
Hvis du bliver omskåret som spædbarn eller barn, så har du aldrig prøvet at have samleje eller ligende med forhud, så du vil aldrig kende til følelsen med forhud, så dermed kan du ikke savne det overhovedet. Du kan ikke savne noget du aldrig har prøvet eller haft. Der er stadig følelse, man vil stadig få nydelse, alt som man har med forhuden. Men når man aldrig har haft noget, så bliver det normalen og du vil ikke kunne forstille dig at have f.eks. forhuden.
Jo tidligere den fjernes, jo bedre er det for barnet - det er hvad alle anbefaler, når jeg har talt med dem i både mit hjemland og privat hospitalerne i Danmark.
Det er derfor, jeg synes en mand selv skal vælge, om han vil omskæres, når han er blevet voksen - altså myndig.
Mange 18-årige er seksuelt aktive, og de har dermed mulighed for selv at sætte sig ind i, hvilke seksuelle problemer, det kan give på sigt og dermed selv vælge, om de vil nedsætte følsomheden.
Og en voksen mand kan bedre forholde sig til en smerte, han selv har valgt, fremfor et lille barn, der udsættes for smerte.
Og vælger han religionen fra, så ønsker han måske også at vægle omskæringen fra.
Det bør være det enkelte menneskes eget valg.
Du har kun talt med hospitalerne i dit hjemland og privathospitalerne her i Danmark.
Og der er en grund til, at lægerne ønsker omskæring af små drenge gjort ulovlig.
Der er en grund til, at det ikke foregår på offentlige sygehuse.
Man kan ikke smertedække fuldt ud.
http://www.dasaim.dk/alle-nyheder/omskaering-af-drenge/
Jeg spurge engang en muslim - hvis man nu skal følge deres tankegang - hvad der ville ske, hvis et barn døde uden at være omskåret. Og hun svarede, at det skete der ikke noget ved - altså barnet kunne stadig komme i himlen (det hedder det ikke, ved jeg godt).
Så jeg synes, grundlaget for at omskære små drenge er væk.